• Ad
  • שיחה עם אנטוניו לאבטה, מנהל התפעול של קופרה, חושפת מעט מהלך הרוחות והתוכניות לעתיד של המותג הספורטיבי מבית סיאט. האם 'קופרה' תהיה מה ש'סיאט' מעולם לא הצליחה להיות בעצמה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חשיפת משפחת דגמי קופרה ליאון בשבוע שעבר לא הייתה הסיבה היחידה למסיבה עבור אנשי סיאט באותו אירוע. הספרדים הזמינו אותנו, קבוצת עיתונאי רכב מכל העולם, אל בניין מרשים מאד בתוך שטח המפעל של סיאט במרטורל, לא הרחק מן העיר ברצלונה. בבניין הזה – שנקרא "Cupra Garage" – "הגראז' של קופרה" פועל המטה של המותג הספורטיבי החדש.

    חשיפת המכוניות וה"גראז'" נועדו להדהד את הצהרות בכירי החברה אודות עתידו של תת המותג הצעיר, ולחלל נזרקו מילים כמו "חווית נהיגה", "תשוקה" ו"סגנון חיים". זה גרם לנו לתחושת דה-ז'אוו לא פשוטה, שהרי אלה בדיוק הערכים שאותם סיאט עצמה הבטיחה לנו כל כך הרבה פעמים בשני העשורים האחרונים.

    בין השורות, כפי שהשתמע מהצהרות אנשי 'קופרה', עלה הרושם שהמותג החדש יהיה כל מה שסיאט היססה להיות עד היום – ואולי פשוט מה שבעלי הבית שלה, אנשי פולקסווגן המחושבים, פשוט לא אפשרו לה להיות. הקמת תת-המותג קופרה אמורה אולי לאפשר למצב את הדגמים הספורטיביים שלו בנישה יקרה ויוקרתית יותר מזו שבה נמצאים דגמי סיאט הסדרתיים, וזה – כפי שכבר הוכח בשנתיים האורונות – מייצר רווח גדול יותר לחברה.

    ואכן, כפי שכתבנו בשבוע שעבר, בסיכום 2019 מכרה קופרה הצעירה 25 אלף מכוניות: 15 אלף יחידות של ליאון קופרה ו-10,000 יחידות של קופרה אטקה. במונחים אבסולטיים אלה אולי מספרים לא גדולים, אבל הם מהווים כבר כמעט 5% מסך היקף המכירות של סיאט, והיעד שהוצב הוא להגיע ל-10%. בשורה תחתונה – החטיבה הצעירה כבר ייצרה לסיאט הכנסות בהיקף של יותר ממיליארד דולר, והיד עוד נטויה.

     


    במהלך האירוע שוחחנו עם אנטוניו לאבטה, מנהל התפעול של קופרה. לאבטה, אחד המנהלים המובילים את בניית המותג, יחד עם מנהל החטיבה אלסנדרו מוסנרו-רומאנוס, הוא איטלקי תוסס שחורג מהתדמית המעונבת של בכירי תעשיית הרכב. לאבטה הצטרף לסיאט בשנת 2016, לאחר שהטביע חותם בקבוצת פיאט-קרייזלר במשך 7 שנים כמנהל התפעול של חטיבת אבארט. לאחר מכן גם עבד למשך תקופה קצרה כיו"ר דוקאטי בברזיל.

    ש: השם 'קופרה' מזוהה מזה זמן עם גרסאות הביצועים של סיאט. האם 'קופרה' היא רק חטיבת ביצועים או גם משהו מעבר לכך?

    ת: הרעיון להפוך את קופרה למותג נפרד נועד לא רק כדי ליצור גרסאות ספורטיביות. אנחנו רוצים לבנות מותג שלם ונחשק אשר מבוסס על חווית נהיגה ואופי ספורטיבי, יחד עם שימושיות ואלגנטיות. אנחנו רוצים להציע ללקוחות שלנו מכוניות מהנות ומעוררות רגש, אבל שיהיה ניתן לנהוג בהן בכל יום, ותהיה להן אמירה לסביבה אודות מי שנוהג בהן.

    ש: כרגע המכוניות של קופרה הן גרסאות לדגמי סיאט קיימים. האם יש כוונה להציג דגמים בלעדיים של קופרה?

    ת: בהחלט. אנחנו נמשיך לחלוק פלטפורמות ומכלולים עם דגמים של סיאט, אבל נציע גם דגמים בלעדיים של קופרה. כבר בתערוכת ז'נבה הקרובה נציג גרסה סדרתית ל'פורמנטור', שהוא קרוסאובר בסגנון קופה עם עיצוב נועז. הוא שונה מדגמים מוכרים של 'קופרה', והוא ידגים  את החזון של המותג.

    ש: ומה לגבי דגמים ספורטיבים יותר מובהקים כמו קופה או אפילו רודסטר?

    ת: בתור חובב רכב ונהיגה אני אשמח אם נוכל לייצר דגמים כאלה. כרגע אנחנו מותג צעיר שצריך לבסס את עצמו, אבל בעתיד, דווקא בזכות  המעבר להנעה חשמלית – תהיה לנו גמישות גדולה יותר ליצור דגמים כאלה – למשל עם מנועים מלפנים ומאחור.

     



    ש: אתם צפויים להשתמש בפלטפורמת MEB החשמלית של פולקסווגן?

    פלטפורמת MEB תהיה זמינה עבורנו בקרוב, אבל אני לא יכול לגלות אלו דגמים נבנה עליה. אני כן יכול לומר שהפלטפורמה הזאת תאפשר לנו גמישות גדולה כדי לבנות מכוניות שיתאימו לחזון של קופרה.

    ש: בשעתו היו תכניות להציג גרסת קופרה לדור החדש של איביזה, וכעת הוא כבר בן 3. האם צפוי דגם כזה?

    ש: נכון, הייתה תוכניות לגרסת קופרה לאיביזה, אבל החלטנו שאין לה מקום כרגע בהיצע של המותג, וזאת גם מפני שהמגמה בשוק היא להעדיף קרוסאוברים, וגם מכיוון שאנחנו רוצים למצב את המותג במיקום גבוה ויוקרתי יותר.

    ש: זה אומר שלא צפויה גם גרסת קופרה ל'ארונה'?

    ת: הייתה לנו תוכנית להציג דגם כזה במקביל לאיביזה, אבל העדפנו להתמקד בדגמים שיביאו טוב יותר לידי ביטוי את ערכי המותג.

    ש: אתה מרבה לדבר על ערכים של הנאה וחווית נהיגה, ואחד החשובים בחבילה כזאת הוא צליל המנוע. איך אתם מתכוונים להתמודד עם זה בעידן של מכונית בעלות הנעה החשמלית?

    ת: זאת בהחלט בעיה ואנחנו מנסים למצוא לה פתרון. למכוניות חשמליות יש צליל משלהן, הוא שונה מאד מזה שמוכר לנו ונצטרך להתרגל אליו. עם זאת, לצליל יש משמעות כחלק מחווית הנהיגה, ואנחנו בוחנים פיתוחים בתחום. אני לא יכול להגיד כרגע אם זה יהיה צליל שיגיע מהרמקולים ברכב או אולי יהיה רעיון אחר, אבל אנחנו בהחלט מיחסים לזה חשיבות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קופרה עם הפנים לעתיד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.