• Ad
  • קבלו את סקודה אניאק קופה vRS - ויש גם גרסה רגילה
    עם 295 כוחות סוס והנעה לארבעת הגלגלים סקודה מתאמצת להוכיח שמכוניות חשמליות יכולות להיות חמות ומהנות לנהיגה. אה, ויש גם אניאק קופה "רגילה" שהיא סתם הסקודה החשמלית הכי יפה שיש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מאז תחילת שנות השבעים של המאה הקודמת מתאמצת סקודה להוכיח את עצמה בגזרת הספורט המוטורי, עם לא מעט הצלחות במירוצי ראלי וגם במכירות של גרסאות RS חמות לדגמים העיקריים שלה. את המסורת הזאת היא לוקחת כעת אל עידן הרכב החשמלי עם אניאק קופה vRS החדש שנחשף אמש – וזאת הספורטיבית-החשמלית הראשונה של המותג הצ'כי.

     

    קבלו את סקודה אניאק קופה vRS - ויש גם גרסה רגילה

     

    כמובן שגרסת vRS היא "התותים על העוגה", מפני שהיא מבוססת על מה שנראה כמו להיט המכירות הבא של סקודה – אניאק קופה "הרגילה". אבל איכשהו דחוף לנו לספר קודם כל על הגרסה היקרה ביותר בהיצע החשמליות הנוכחי של סקודה מפני שאחד החששות הגדולים ביותר עם הכניסה לעידן הרכב החשמלי הוא מפני אובדן שמחת החיים וחדוות הנהיגה.

    אז הסיפור הגדול יותר, גם אם לא בהכרח החשוב יותר, הוא שסקודה חשפה אמש בפראג את אניאק קופה, אשר כמו כל דגמי פולקסווגן וסקודה הנוכחיים מבוסס על פלטפורמת MEB החשמלית הייעודית של קבוצת פולקסווגן, והוא גם כלי קרוב במיוחד לפולקסווגן ID.5. תצורת vRS הספורטיבית מקבילה פחות או יותר לגרסת GTX של פולקסווגן. אניאק קופה vRS מונע באמצעות שני מנועים חשמליים – אחד על כל סרן, ושניהם יחד מורידים אל האספלט 295 כוחות סוס ו-48 קג"מ של מומנט אשר מזניקים אותו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות ואל מהירות מרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש, כלומר 20 קמ"ש מהר יותר מאניאק.

    הדגם הספורטיבי מוצע אך ורק עם הסוללה הגדולה בהיצע של MEB, עם תכולת אנרגיה של 77 קילוואט שעה נטו, ולמרות שהיא אמורה לספק טווח נסיעה מרבי מכובד – אנשי סקודה בחרו שלא לפרסם אותו בינתיים וסיבותיהם איתם. כנקודת ייחוס אפשר לומר שפולקסווגן ID.5 בגרסת GTX מספק טווח נסיעה של כ-476 קילומטרים תיאורטיים, ואלה כמובן תלויים מאד בעוצמת הלחץ שמפעילה כף רגל ימין.

     

    קבלו את סקודה אניאק קופה vRS - ויש גם גרסה רגילה

     

    כדי להצדיק את מיתוג vRS יש לאניאק הספורטיבי מתלים מכוילים בהתאם, הוא נמוך בכ-1.5 סנטימטר מלפנים ובסנטימטר בודד מאחור, ומתגלגל על חישוקים בקוטר 20 אינטש כסטנדרט או 21 אינטש כאופציה. כמובן שגם הפוזה הנדרשת מסופקת, וזאת באמצעות שבכה קדמית אגרסיבית ומושחרת, צביעת "ירוק ממבה" ומיתוגי vRS בכל פינה. גם עיצוב הפנים, עם מושבי ספורט ושימוש בחומרי דיפון מתאימים, הולם את המסורת הספורטיבית של סקודה, ותמורת תוספת תשלום אפשר לבחור בהתאמה אישית של חבילת Design Selection עם מושבי עור שחורים ומחוררים ותפרים צבעוניים, לוח מחוונים עטוי עור, אלמנטים של "אפקט סיבי פחמן" ומושבי ספורט ממותגי vRS. סקודה תתחיל לספק את אניאק קופה בגרסת vRS באירופה במחצית השנה, וגם אלינו היא תגיע יום אחד.

     

    קבלו את סקודה אניאק קופה vRS - ויש גם גרסה רגילה

     

    אה, ויש גם גרסה להמונים

    אניאק קופה עצמו הוא הדגם החשמלי היפה ביותר של סקודה כיום, אם כי צריך להודות ש"זאת לא חוכמה": אניאק "הרגילה" היא מכונית מאד תכליתית ושימושית, אבל עם עיצוב של סטיישן פלוס או קרוסאובר מינוס קשה לומר שהיא "מסובבת ראשים". תצורת הקופה, לעומת זאת, בהחלט נראית נהדר, ולכן – בתלות במחיר ובמועדי אספקה – סביר שהיא תהיה הרבה יותר אטרקטיבית גם בעיניי לקוחות ישראלים.

    לאניאק קופה יש מקדם גרר נמוך גם מזה של הפולקסווגן המקבילה וגם מאניאק הרגילה (0.234), ועם הסוללה הגדולה, בתצורת הנעה אחורית, היא מספקת טווח נסיעה מרבי של 545 קילומטרים בין טעינות. הגרסה הבסיסית ביותר של הקופה כוללת הנעה אחורית וסוללת 58 קילוואט נטו, מעליה יש גרסת הנעה אחורית עם סוללת 77 קילוואט, ומעליהן גרסת הנעה כפולה עם סוללת 77 קילוואט. בקצה הפירמידה, כמובן, ממוקמת גרסת vRS הספורטיבית.

    ה"קופה" מתחילה להיבדל מאניאק המוכרת מאחורי קורה B, ומשם והלאה משתפל הפרופיל שלה בתצורת קופה-4-דלתות-קרוסאוברי. מעל הכל מתוח גג זכוכית פנורמי מושחר אשר נראה נהדר באירופה אך עלול ליצור "אפקט חממה" תחת שמש ישראלית. על אף עיצוב הקופה המרהיב אניאק הקריבה רק 15 ליטרים מנפח תא המטען, אשר עומד כעת על 570 ליטרים. גם המידות החיצוניות דומות מאד, עם תוספת של ארבעה מילימטרים בלבד לאורך.

     

    קבלו את סקודה אניאק קופה vRS - ויש גם גרסה רגילה

     

    גרסת הבסיס, עם הנעה אחורית כאמור, מספקת 177 כוחות סוס ומומנט של 31 קג"מ, ואילו הגרסה הבאה אחריה, עם סוללת 77 קילוואט, מספקת 213 כוחות סוס ואת טווח הנסיעה הארוך ביותר לדגם הזה – 545 קילומטרים. גרסת ההנעה הכפולה מספקת 261 כוחות סוס ומומנט של 43 קג"מ. את כל הדגמים אפשר לטעון בטעינה מהירה בהספק של 135 קילוואט, וזה אומר שאם מגיעים לעמדה עם הסוללה הגדולה כשנותרו בה 10% בלבד אפשר לצאת משם כעבור 29 דקות כשהיא טעונה ל-80%. אם הגעתם לעמדה הביתית שלכם והיא מספקת 11 קילוואט תוכלו לטעון את הסוללה של אניאק קופה שלכם במלואה תוך שש עד שמונה שעות, תלוי בגודל הסוללה.

     

    קבלו את סקודה אניאק קופה vRS - ויש גם גרסה רגילה

     

    סקודה תתחיל למסור אניאק קופה באירופה במחצית השנה, אבל זה לא כל כך פשוט. עד היום, בגלל משבר השבבים והבעיות שקורונה גרמה לשרשראות האספקה, סקודה הצליחה לספק רק קצת יותר ממחצית ההזמנות שהיא אספה לאניאק "הרגילה". לא ברור מתי תצליח קבוצת פולקסווגן להתגבר על המחסור בשבבים ובעובדים, ולמרות שלישראל באמת יש פינה חמה בלב של סקודה – לא סביר שאנחנו נמצאים בראש סדר העדיפויות של היצרנית הצ'כית. במילים פשוטות: בינתיים בואו נהנה מן התמונות של הסקודה החשמלית הכי יפה שיש.

     

    קבלו את סקודה אניאק קופה vRS - ויש גם גרסה רגילה

     

    לקריאה נוספת:

    מבחן השוואתי: סקודה אניאק מול יונדאי איוניק 5 וסקייוול ET5

    סקודה אניאק במבחן דרכים

    סקודה מתכוונת להתברג למקום חמישי באירופה באמצעות דגמים פחות יקרים

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.