• Ad
  • סקודה רוצה לעלות למיקום החמישי באירופה
    המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל רוצה להגדיל את המכירות שלו ברחבי אירופה, ולצורך זה יוגדל היצע דגמי הכניסה והדגמים החשמליים. תוך 4 שנים 20% מן המכירות של סקודה יבוצעו בדיגיטל.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סקודה הציגה בסוף השבוע את האסטרטגיה שלה לעשור הנוכחי ובין השאר הציבה לעצמה יעד שאפתני: לעבור את המכירות האירופאיות של פורד וטויוטה ולטפס מן המקום השמיני לחמישי בטבלה, מתחת לפולקסווגן, רנו, פיג'ו, מרצדס וב.מ.וו.

     

    סקודה רוצה לעלות למיקום החמישי באירופה

     

    עבורנו, בישראל, זה עלול להיראות משונה: אחרי הכל – איפה פורד ואיפה סקודה, ומצד שני – איפה טויוטה? אלא שהשוק הישראלי – מסיבות רבות ומגוונות – שונה מאד מן השוק האירופאי ראשית לכל מבחינת דגש שונה שיש ליצרניות הרכב, וגם מבחינת טעמי הלקוחות.

    סקודה הוא המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל מזה מספר שנים, אלא שהמעמד הזה הפך לאחרונה לפחות ופחות מובן מאליו ככל שהדגמים הפכו מתוחכמים, מאובזרים ויקרים יותר לייצור, וככל שעלה המחיר הממוצע של מכונית מתוצרת סקודה שנמכרת אצלנו. התוכנית האסטרטגית החדשה של סקודה, שהוצגה תחת הכותרת "השלב הבא" או "הרמה הבאה" (Next Level) יכולה לשרת גם את מכירות סקודה בישראל היות שהיא מבססת את האמביציה שלה על שני נדבכים: השקת דגמי כניסה פחות יקרים, והגדלת היצע הדגמים החשמליים.

    תומאס שאפר, מנכ"ל סקודה, הציג את התוכנית ואמר שהאסטרטגיה החדשה של המותג מספקת תשובות ספציפיות לתהליך השינוי של סקודה במטרה להבטיח מיצוי הפוטנציאל על ידי הגדרת יעדי (מכירות) שאפתניים. אבל כדי לעמוד ביעד תצטרך סקודה לעקוף את פורד ואת טויוטה בדרכה לחמישייה הראשונה, וזאת אחרי שנה קשה של קורונה ומשבר שבבים שבה הצטמקו המכירות העולמיות שלה בכ-19% אל 1.05 מיליון מכוניות, מהן 643,019 באירופה.

     

    סקודה רוצה לעלות למיקום החמישי באירופה

     

    מצד שני, אותם משברים היכו בתעשייה כולה ולכן נתח השוק של סקודה עלה בשנה האחרונה מ-4.8% ל-5.4%, וזה עוד לפני ההשקה מחדש של פאביה – מכונית הסופר-מיני הפופולרית אשר חוזרת סוף סוף על בסיס פלטפורמה מודולרית חדשה. זאת גם הייתה שנה שביעית ברציפות שבה סקודה ייצרה יותר ממיליון מכוניות בשנה.

    התמקדות בדגמים בסיסיים

    פאביה החדשה מדגימה את החדשות החשובות עבורנו בישראל לאחר מספר שנים – החל מהשקת 'קודיאק' בשנת 2016 – שבהן התמקדו הצ'כים בפלח השוק של קרוסאוברים ונאלצו לזנוח את הדגמים הבסיסיים. כאשר שאפר מדבר על "חיזוק נוסף במעמד המותג בפלחי הכניסה" הוא מתכוון למשל למכונית הסופר-מיני אשר בדור היוצא שלה הייתה האחרונה בקבוצת פולקסווגן שנבנתה על פלטפורמה ישנה.

    כעת, כשהיא חולקת עם סיאט איביזה ופולקסווגן פולו את הגרסה החדשה של פלטפורמת MQB-A0, ותוצע באירופה עם מחיר כניסה של פחות מ-16,750 דולר, פאביה החדשה יכולה להפוך ללהיט מכירות אירופאי (גם אם על חשבון פולקסווגן פולו).

     

    סקודה רוצה לעלות למיקום החמישי באירופה

     

    סקודה כיום הוא המותג השני הנמכר ביותר בקבוצת פולקסווגן באירופה, ו"תקרת הזכוכית" מעליו מוצבת על-ידי פולקסווגן עצמה, שם ישנם לא מעט מנהלים שלא אוהבים את העובדה שהצ'כים מלחיצים אותם עם תחליפים לא פחות איכותיים לדגמים שלהם. מבחינה זאת יכול להיות שהכיוון החדש-ישן של סקודה – התמקדות בדגמי כניסה פחות יקרים, מנמיך קצת את הלהבות. בכל מקרה זה יכול להתאים מאד לשוק הישראלי הרגיש-למחיר.

    הרגל השנייה שעליה נשענת האסטרטגיה החדשה היא חלוציות בתחום הרכב החשמלי. סקודה הוא המותג האירופאי הראשון, אחרי פולקסווגן, שמציע כלי רכב חשמלי מודרני על בסיס פלטפורמה מודולרית ייעודית לרכב חשמלי. יתרה מכך: בעוד שפולקסווגן יצאה לדרך עם ID.3 – שהיא מכונית האצ'בק מקבילה ל'גולף', סקודה התמקדה ראשית לכל ב'אניאק', שהוא קרוסאובר שימושי יותר (ומקביל לפולקסווגן ID.4).
    גם קבוצת סטלנטיס (פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר) וקבוצת רנו-ניסאן משיקות דגמים חשמליים חדשים אבל נכון לעכשיו רק ליונדאי-קיה יש גם פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, כלומר שלסקודה יש יתרון מובנה בתחום הזה, תרתי משמע. התוכנית האסטרטגית החדשה של סקודה מבטיחה שעד לסוף העשור יושקו לפחות עוד שלושה דגמים חשמליים, ואחד מהם יהיה כנראה כלי עירוני קטן על בסיס גרסה קלה ופחות יקרה (MEB-Lite) של אותה פלטפורמה.

    לקריאה נוספת: מבחן ראשון לסקודה אניאק 4 ספורטליין

    חלקים נרחבים מן המפעלים של סקודה במלאדה בולסלאב, קוואסיני ורשלאבי יוסבו לייצור של רכב חשמלי, ועד לסוף העשור יהוו כלים כאלה בין 50% ל-70% מכלל המכירות של המותג באירופה. סקודה גם צפויה לייצר בעצמה, ככל הנראה בצ'כיה, את הסוללות שדרושות לה.
    בדרך כלל, התרכזות של יצרנית רכב בשוק אירופאי לא מבשרת טובות לשוק הישראלי. אלא שהתוכנית האסטרטגית החדשה של סקודה יכולה להסיר את החשש שלנו. לא רק שלהצלחה ההיסטורית של סקודה בישראל יש ערך גם בראיה עתידית, הצ'כים מדגישים כעת את האמביציה שלהם להיות עד לסוף העשור היצרנית האירופאית הנמכרת ביותר בהודו, ברוסיה ובצפון אפריקה, ולצורך זה לפתח ולהציע מוצרים פחות יקרים לשווקים אלה.

    כך, למשל, סקודה הציגה לפני כשלושה חודשים את 'קושאק' – קרוסאובר קטן שמבוסס על פולקסווגן טי-קרוס ומיועד לשוק ההודי. קושאק מבוסס על הגרסה ההודית של פלטפורמת MQB A0 והוא ייוצר במפעל של פולקסווגן בעיר צ'אקאן שבהודו, עם תכולת חלקים מקומית של 95%.

     

    סקודה רוצה לעלות למיקום החמישי באירופה

     

    אגב, אחת המטרות שסקודה מציבה לעצמה בתוכנית האסטרטגית החדשה – תחת הכותרת "Engage", היא להציג "אמת מידה לחוויית משתמש פשוט חכמה". במילים אחרות, במקום להתמקד רק ברעיונות שימושיים, הצ'כים יתאמצו להפוך את חוויית הנהיגה לפשוטה יותר, וכך גם את שירותי הניידות למיניהם, והכוונה כנראה היא לממשקי משתמש פשוטים ואינטואיטיביים יותר.

    פשטות ושימושיות יבואו לידי ביטוי, למשל, בפרויקט עמדות הטעינה הכלל אירופאי PowerPass, שיציע יותר מ-210,000 נקודות טעינה ב-30 מדינות באירופה, וגם בשיפור וייעול חווית הקנייה באמצעות אפשרויות רכישה דיגיטליות מתקדמות. כבר בתוך ארבע שנים מתכוונים אנשי סקודה למכור 20% מן המכוניות שלהם במכירה מקוונת.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סקודה מתכוונת להתברג למקום חמישי באירופה באמצעות דגמים פחות יקרים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.