Ad

פרארי מתגלגלת בחזרה אל עידן הטורבו

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מנוע טווין טורבו עם 560 כ"ס מזניק את פרארי קליפורניה T החדשה ל-100 קמ"ש תוך 3.6 שניות

 

פרארי קליפורניה "T", אשר תיחשף רשמית בפני קהל באי תערוכת ז'נבה בתחילת החודש הבא, מסמלת את חזרתו של היצרן ממראנלו אל הגדשת טורבו במכוניות כביש סדרתיות.
את קליפורניה T מניעה גרסה משודרגת של מנוע ה-V8 שקיים כעת במזראטי קוואטרופורטה ובמזראטי גיבלי, אולם בנפח מעט יותר גדול (3,855 סמ"ק לעומת 3,799) ועם הספק רב יותר (560 כ"ס לעומת 523 כ"ס).
החידוש, מבחינת פרארי, הוא החזרת הגדשת הטורבו למכוניות הסדרתיות שלה, לאחר שהדגם החדש האחרון שהוצע עם מנוע מוגדש היה F40 שהושקה בשנת 1987.
הגדשת המנוע בצמד מגדשי טורבו לא רק שיפרה מאד את ההספק והמומנט (המומנט, 77 קג"מ, גבוה כעת, לדברי פרארי, ב-49% מהמנוע היוצא), אלא גם תרמה לצמצום תצרוכת הדלק שלו ב-15%.
לדברי מהנדסי פרארי, למנוע החדש אין בכלל השהיית טורבו, והוא מאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.6 שניות ולמהירות מירבית של 316 קמ"ש.
מערכת בלמים קרמיים חדשה עוצרת את המכונית מ-100 קמ"ש לעמידה על פני 34 מטרים בלבד.
קליפורניה החדשה עוצבה בשיתוף פעולה בין יחידת העיצוב של פרארי לבין סטודיו העיצוב ה'ביתי' שלהם, פינינפארינה, תוך שמירת המאפיינים הייחודיים לא רק לדגם היוצא אלא של מכוניות המנועים הקדמיים של פרארי בכלל.
בהודעה שלהם לעיתונות מציינים אנשי פרארי שבין מאפייני העיצוב מסתתרות מחוות לדגם ה-250 טסטהרוסה.

 

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות