• Ad
  • פורד מפתחת תיבה אוטומטית עם 11 יחסי העברה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במקביל לפיתוח תיבה בעלת 10 יחסי העברה יחד עם ג'נרל מוטורס, פורד רשמה פטנט על תיבה אוטומטית עם 11 הילוכים

    חברת פורד עומדת ככל הנראה לשבור, לפחות לזמן מה, את השיא של מספר יחסי ההעברה בתיבת הילוכים אוטומטית, לאחר שהגישה וקיבלה הגנת פטנט לתיבה בעלת 11 יחסי העברה.

    עד לפני שנים לא רבות הייתה זו מרצדס ששלטה בכיפה, עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 יחסי העברה, בעוד שלמתחרותיה הצמודות היו תיבות מתקדמות יחסית אך בעלות שישה הילוכים בלבד.

    לקסוס הייתה בשעתו זו שהשיקה ראשונה את תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 8 יחסי העברה (מתוצאת אישין היפנית), ובעקבותיה פותחה תיבה כזאת גם על-ידי ZF והושקה אצל כל יצרני היוקרה, למעט אצל מרצדס, שנותרה נאמנה לתיבת 7 היחסים שלה.
    8 הילוכים הם כיום הסטנדרט בתיבות אוטומטיות מתקדמות אצל כל יצרני היוקרה (למעט מרצדס כאמור) וגם אצל כמה יצרני מסה, בדגמים היותר יקרים שלהם.

    לפני כשנתיים הועלה הרף מדרגה אחת נוספת כאשר ריינג' רובר, ובמקביל לה גם קרייזלר, הציגו תיבה מתקדמת יותר מתוצרת חברת ZF, עם 9 יחסי העברה.
    תיבה זו, אגב, חטפה כמה וכמה קריאות לתיקון במהדורה האמריקנית שלה (בדגמי ג'יפ וקרייזלר), אך ככל הנראה הגיעה כעת אל רמת בשלות טובה, וכמעט במקביל להופעתה של זו פרסמו ג'נרל מוטורס ופורד את העובדה שהן מפתחות יחד תיבה אוטומטית חדשה בעלת 10 יחסי העברה.

    זה המקום לציין שלפחות באופן תיאורטי – ככל שמספר יחסי ההעברה גדול יותר כך אפשר להשאיר את המנוע במהירות הסיבוב האופטימלית שלו למשך זמן ארוך יותר, וכך לחסוך בדלק ובזיהום אוויר. עם זאת, מנכ"ל ZF טען בשעתו שמבחינה הנדסית 9 יחסי העברה הם די והותר לצורך זה.

    Van Dyke Transmission Plant

    תיבות הילוכים רציפות (CVT) מציעות, תיאורטית, מתכון טוב יותר עם אינסוף יחסי העברה, אלא שרמת האמינות של כמה מהן שנויה במחלוקת, ורבים מן הלקוחות לא אוהבים את הצליל שהן מפיקות ובעיקר את התחושה של "החלקת מצמד" שאופיינית להן.

    כעת חושף אתר האינטרנט האמריקני אוטוגייד את העובדה שמשרד הפטנטים האמריקני פרסם, ב-9 באפריל, אישור לבקשת פטנט שחברת פורד הגישה באוקטובר 2013 לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 11 יחסי העברה. בבקשת הפטנט מופיעות שלוש תצורות אפשריות שונות לתיבה כזאת.

    חשוב להדגיש שעצם הרישום של פטנט לא בהכרח מעיד על כוונה להשתמש בו, מכיוון שבדרך בין המצאה ליישום שלה בוחנת החברה את היתרונות המסחריים שצפויים לצמוח לה מן ההשקעה בפיתוח ובייצור.
    יחד עם זאת, עצם העובדה שיש בידי פורד פטנט על משהו שמעניק לה יתרון מסחרי בתחום שבו מתנהלת כעת מלחמת עולם טכנולוגית צפוי לגרום לרעיון לקרום עור וגידים – בין אם על-ידי פורד או על-ידי פיתוח מקביל של מתחרה אחרת.

    פורד עצמה, כאמור, כבר נמצאת במהלך הפיתוח של תיבה אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה, והיא תשיק אותה בתוך כשנתיים עם הדגם הבא של הטנדר F150 בגרסת 'ראפטור' שלו.
    גם יונדאי, אשר מפתחת ומייצרת בעצמה את רוב תיבות ההילוכים שלה, עובדת על מזה מספר שנים על תיבה אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה אשר מיועדת לדגמים היקרים ביותר שלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.