• Ad
  • סקודה פאביה חדשה
    הדור השלישי של סקודה פאביה הגיע לישראל. הבשורה במכונית היא אבזור בטיחותי מתקדם - שמוצע ברמות הגימור הבכירות - ושטרם נראה בסגמנט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צ'מפיון מוטורס השיקה הבוקר את סקודה פאביה החדשה. זהו דורה השלישי של המכונית שהוצגה לראשונה בתערוכת פריז האחרונה (שנערכה בספטמבר 2014) ומכירותיה באירופה החלו בתחילת שנה זו. היא מבוססת על פלטפורמה משודרגת של קודמתה (שמשרתת גם את פולקסווגן פולו החדשה) והתוצאה היא מידות לא גדולות ודומות לקודמתה (למעט תא המטען שהוא הגדול בקטגוריה עם 305 ליטר). מצד שני בפלטפורמה שולבו אלמנטים מן הפלטפורמה המודולרית החדשה של הקבוצה, שנקראתMQB  (עליה מבוססת אוקטביה, גולף ואחרות), כך שמשקלה קל מהדגם היוצא בכ-50 ק”ג על אף תוספת האבזור – דבר המתבטא בביצועים, ביכולת הניהוג ובצריכת הדלק.

    נהיגה ראשונה בסקודה פאביה החדשה

    בשלב הראשון המכונית תוצע בישראל רק עם מנוע אחד המוכר גם מחרטומה של פולו: טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר שבשילוב תיבת הילוכים ידנית יציע 90 כ"ס ואילו בשילוב תיבה אוטומטית רובוטית בעלת מצמד כפול יציע 110 כ"ס. הביצועים טובי למדי עם תאוצה ממצב עמידה ב-10.9 שניות בידנית ו-9.4 שניות באוטומטית רובוטית. המהירות המרבית עומדת על 182 ו-196 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 21.3 בשתי הגרסאות – זהו שיפור של כ-12% לעומת הדור היוצא.

    https://www.youtube.com/watch?v=YzLS_Z1zhMA

    המכונית החדשה תשווק בשלוש רמות גימור שהינן בינלאומיות של סקודה. בבסיס גרסת 'אקטיב' שתכלול חלונות חשמל קדמיים בלבד, מערכת שמע מקורית, כניסת AUX ו-USB, מערכת עצור/התנע, חישוקי 15 אינץ' ועוד. מעליה רמת אבזור 'אמבישן' שכוללת ארבע חלונות חשמל, מערכת שמע משודרגת עם מסך מגע בגודל 6.5 אינץ', בלוטות' ושליטה מגלגל ההגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות ועוד. רמת האבזור הבכירה ביותר, 'סטייל', מוסיפה לקיים מערכת שמע משודרגת עוד יותר, מפתח חכם להתנעה ולפתיחה ונעילת דלתות, בקרת אקלים, חלונות כהים מאחור, חישוקי 16 אינץ' קלים ועוד.

    לכל רמות האבזור 6 כריות אוויר, מערכת ניטור חץ אוויר בצמיגים, דיפרנציאל XDS לשיפור ההתנהגות בפניות, ו-5 כוכבי בטיחות של ארגון EuroNcap. רמות האבזור הבכירות (אמבישן וסטייל) מוסיפות גם מערכת התרעה על עייפות הנהג ומערכת התרעה על שמירת מרחק אשר יכולה גם לבלום את המכונית (עד 30 קמ"ש). זהו דור שני למערכת הבטיחות המוכרת מסיטיגו הקטנה יותר.

    הגרסה הידנית תוצע רק ברמת האבזור הבסיסית ומחירה יעמוד על 80,000 שקלים. הגרסאות האוטומטית יעלו, 95, 100 ו-105 אלף שקלים. עבור רוכשי רמת האבזור סטייל (הגבוהה ביותר) תציע יבואנית סקודה חבילה הכולל גג, חישוקים ומראות צד בצבע שונה מהמרכב (לבן, אדום, שחור וכסוף) תמורת 2,000 שקלים.

    יש גם סטיישן
    לצד גרסת ההאצ'בק השיקה היבואנית גם את פאביה ספייס – גרסת הסטיישן. גרסה זו ארוכה במעט ומציעה נפח תא מטען עצום של 505 ליטר ו-1,370 ליטר כשהמושבים האחוריים מקופלים.

    פאביה ספייס תוצע רק עם תיבה אוטומטית רובוטית, ברמת גימור האמצעית (אמבישן) ובמחיר של 110,000 שקלים.

    מגבלת כמות
    פלח הסופרמיני התחזק מאוד עד 2012 ומאז נראה שהתייצב על כ-40,000 מסירות בשנה. אל פלח השוק הזה נכנסת פאביה החדשה שהבשורה האמיתית של המכונית מוצעת בשתי רמות האבזור המהודרות יותר – אבזור בטיחותי מתקדם שטרם נראה בסגמנט.

    בשנה שעברה מכרה יבואנית סקודה כ-1,200 פאביות, כאשר 15% מתוכן עם תיבה ידנית. לדברי קברניטי החברה השנה הם ימכרו מעט יותר (סביבות 1,500 יחידות) בשל מגבלת כמות. בלעדיה הם יהיו יכולים למכור הרבה יותר ועל כן הם עמלים לקבל מלאים נוספים. אם יתקבל מלאי נוסף הוא יהיה רק בגרסאות שהושקו היום ולא גרסאות מנוע חדשות כמו מנוע ה-1.0 ליטר או דיזל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סקודה פאביה החדשה הושקה בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.