• Ad
  • פולקסווגן מפתחת את החשמלית העממית
    יצרנית הרכב הגדולה בעולם תציע הצצה ראשונה אל קרוסאובר קטן שיוצע באירופה תמורת כ-23,000 דולר בלבד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסווגן צפויה להציג השבוע בתערוכת מינכן הצצה ראשונה לדגם הקונספט שיתאר את -ID2 – קרוסאובר קטן שיהיה הדגם הראשון שבנוי על פלטפורמה מודולרית חשמלית בסיסית. בהמשך תאפשר הפלטפורמה הזאת לקבוצה כולה לבנות מכוניות חשמליות פחות יקרות. לפי הערכה ראשונית צפוי מחירו של ID 2 להיות, באירופה, כ-23,000 דולר בלבד, או כ-75,000 שקלים, לפני הטבות מס.

     

    פולקסווגן מפתחת את החשמלית העממית

     

    כדי לעמוד במחיר היעד פולקסווגן מפתחת גרסה פחות מתוחכמת ופחות יקרה של פלטפורמת MEB – אשר תוכננה מדף נייר חלק כבסיס למכוניות חשמליות, ולמרות שעדיין לא פורסם שם רשמי לפלטפורמה הזאת – היא מכונה על-ידי התקשורת MEB Entry. בעתיד ייבנו על גרסת Entry דגמים של סיאט, סקודה, ואולי גם של אאודי, וככל שאפשר להבין מדיווחים שונים בעיתונות הגרמנית – נדמה שמאחורי הפיתוח מתנהל מאבק לא פשוט של אגו וקרדיט בין פולקסווגן לסקודה.

    עיתונאים נחשבים ובעלי מקורות מהימנים דיווחו שפיתוח הפלטפורמה והדגמים החשמליים הבסיסיים הוטל במקור על סקודה, ובמקביל החל (ואולי עדיין מתקיים) פרויקט משותף עם אחת השותפות של פולקסווגן בסין. לפי הדיווחים, בשלב כלשהו נטלו אנשי חטיבת פולקסווגן את המושכות ואף העבירו חלק מן הפיתוח אל סיאט בספרד. לא שזה באמת משנה לנו – מבחינתנו חשוב מבחן התוצאה – אבל כעת נראה שפרויקט "החשמלית העממית" מונהג על ידי חטיבת פולקסווגן כשהוא נשען על שלושה נדבכים.

    ראשית, מהנדסי הקבוצה הגו מארז סוללות אחיד לרוב הדגמים החשמליים העתידיים שלה במטרה להוזיל את תהליך הייצור. למארז סטנדרטי כזה אפשר יהיה להחדיר מודולים שייבנו בטכנולוגיות שונות וברמות עלות שונות. שנית, המכוניות שייבנו על גרסה Entry יהיו קטנות, ובאופן טבעי השימוש בהן יהיה יותר עירוני ופרברי. בהתאמה, הסוללות שיותקנו יהיו קטנות ויספקו טווח נסיעה צנוע.

    שלישית, וזה המרכיב המעניין ביותר, במודולים של הסוללות ייעשה שימוש בטכנולוגיית ליתיום-ברזל-פוספט, אשר נחשבת אמנם פחות טובה ככל שהדברים אמורים בתכולת אנרגיה ובמשך זמני הטעינה, אבל היא לא מכילה קובלט, ניקל ומנגן ולכן צפויה להיות זולה בכ-50% ביחס למחיר הנוכחי של סוללות ליתיום. במקור תכננה קבוצת פולקסווגן להשיק את המכוניות הקטנות שלה כבר בסוף השנה הבאה, אבל כנראה שטכנולוגיית הברזל-פוספט מבשילה לאט מידי, ולכן נדחתה ההשקה לשנת 2025.

     

     

    פולקסווגן מפתחת את החשמלית העממית

     

    ההערכה כעת היא ש-ID 2 תוצע עם סוללה בסיסית עם תכולת אנרגיה של 30 קילוואט שעה בלבד, וכן עם מארזי סוללות גדולים יותר של עד 45 קילוואט שעה, ואלה אמורים לספק טווחי נסיעה של בין 200 ל-300 קילומטרים בלבד.

    קבוצת פולקסווגן נמצאת כרגע במשא ומתן עם ממשלת ספרד כדי לקבל מענקים והטבות ממשלתיות. אם אלה יאושרו היא תקים בקטלוניה מפעל סוללות גדול ותייצר את דגמי MEB Entry השונים – בוודאי אלה שיישאו את סמלי פולקסווגן וסיאט אבל אולי גם את הדגמים של סקודה ואאודי – במפעל של סיאט במרטורל, לא הרחק מברצלונה.

    נכון להיום רק קבוצת פולקסווגן, קבוצת יונדאי-קיה, קבוצת ג'ילי, וכמובן 'טסלה' פיתחו והשיקו מכוניות סדרתיות שמבוססות על פלטפורמות חשמליות טהורות, ומספר קבוצות רכב אחרות – בראשן 'סטלנטיס' ורנו-ניסאן, שוקדות על פיתוח של פלטפורמות כאלה בשעה שהן מוכרות הסבות של מכוניות "רגילות" להנעה חשמלית.

    פלטפורמת MEB Entry תהיה אמנם פחות מתוחכמת מ-MEB, ולכן גם פחות יקרה לייצור, אבל תכנון מראש כפלטפורמה חשמלית, ומיקום מערך הסוללות בתחתית המרכב – מאפשרים להשיג מרחב פנימי עדיף על זה שמושג במכוניות עם מנועי בעירה פנימית. התוצאה היא ש-ID 2 יהיה כלי בממדים חיצוניים של המיני-קרוסאובר T-Cross אל יציע רחב תא נוסעים שקול פחות או יותר לזה של הקרוסאובר הגדול יותר של פולקסווגן – T-Roc. על בסיס אותו רכב תושק בהמשך גרסת האצ'בק נמוכה יותר שתיקרא ID 1 ותהיה בממדים של 'פולו' הנוכחית.

     

    פולקסווגן מפתחת את החשמלית העממית

     

    השבוע, בתערוכת מינכן, צפויה פולקסווגן להשיק את אב-הטיפוס של הדגם הגדול והיקר ביותר עד כה בסדרת ID האירופאית שלה – ID 5 – GTX אשר מצטרף להאצ'בק ID 3 ואל גרסת הקרוסאובר שלה – ID 4, ואל הקרוסאובר הגדול ID 6 שנמכר רק בסין.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.