• Ad
  • ID.3 תעלה בגרמניה 13,600 ש"ח פחות מגולף ותחסוך למשתמשים כ-3,500 ש"ח בכל שנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסווגן מעלה את המתח לקראת המסירה באירופה של 30,000 יחידות ראשונות של ID3 החדשה, מבטיחה שהן תימסרנה "כמעט בבת אחת", וטוענת שהן יהיו הרבה יותר זולות לרכישה ולתחזוקה מאשר גולף החדשה עם מנוע בנזין.

     

     

    הסיבה שבגללה אנחנו עלולים לטעות ולחשוב שמדובר בהשקה שנייה לאותו דגם היא ש-ID3 הוצגה והושקה לראשונה כבר ערב תערוכת פרנקפורט, בחודש ספטמבר שעבר, ושהמכירה האינטרנטית של המהדורה הראשונה שלה החלה כבר לפני כעשרה חודשים, במאי 2019. מאז הוצגה ID3 במספר תערוכות רכב בעולם, כל עוד שתערוכות כאלה התקיימו. אלא שבעלי זיכרון טוב יזכרו בוודאי שכבר במועד השקתה  אמרו הגרמנים שהם מתכננים למסור את המסה העיקרית של המכוניות רק במהלך קיץ 2020, וכעת הם מבטיחים לעמוד בהבטחה.

    במקביל לתכנון המכונית על-גבי הפלטפורמה החשמלית החדשה שנקראת MEB הסבו אנשי פולקסווגן את המפעל שלהם בעיר זוויקאו (Zwickau) שבמרכז מזרח גרמניה ממפעל להרכבת מכוניות עם מנועי בעירה פנימית למפעל שמייצר אך ורק כלי רכב חשמליים טהורים. את החודשים האחרונים הם הקדישו ככל הנראה לעבודה על פתרון בעיות תוכנה, וכאילו כדי להוכיח שהם למדו היטב את השיעור של 'טסלה' הם מבטיחים גם ש-ID3 החדשה תהיה "הפולקסווגן הראשונה שמקבלת עדכוני תוכנה מהאוויר" (כלומר באמצעות תקשורת).

    תוכנית השיווק של פולקסווגן, מסיבותיהם שלהם, היא "להפציץ" את השוק האירופאי עם מסה של 30,000 מכוניות שיימסרו כמעט בבת אחת ואשר אותן – כך הם אומרים – הם כבר מכרו מראש בהזמנות מוקדמות.

    אחד הקלפים החזקים בשרוול של פולקסווגן הוא הטענה ליתרון כלכלי משמעותי ברכישת ואחזקת מכונית כזאת על-פני מכונית קומפקטית עם מנוע בנזין. לשם השוואה, ID3 מציעה מרחב פנימי גדול יותר מזה של גולף בזכות בסיס גלגלים ארוך ב-9 ס"מ, ואורך ורוחב גדולים ב-2 ס"מ, ובעיקר בזכות הפלטפורמה החשמלית היעילה יותר מבחינת "אריזת" מכלולי ההנעה. למרות זאת, בעוד שגרסת בסיס של גולף החדשה, מדור 8, עולה בגרמניה כ-29,750 דולר, הגרסה הבסיסית של ID3 מקבלת שם הטבת מס של 6,663 דולר ועולה רק 26,000 דולר, כלומר שמחיר הרכישה שלה, לצרכן, נמוך בכ-3,730 דולר (!). אגב, בזכות המעבר לפלטפורמה החשמלית החדשה, וייצור המוני במפעל החדש, ID3 מוצעת במחיר נמוך ב-2,743 דולר ביחס ל- e Golf שהיא הגרסה החשמלית של הדור היוצא של גולף.

     

     

    מנהל השיווק והמכירות של חטיבת המכוניות החשמליות בפולקסווגן, סילק באגשיק, אמר ש"מחיר הוא כבר לא שיקול כנגד רכישת מכונית חשמלית אלא להיפך, זאת סיבה כן לקנות אחת. כדי להקל על המעבר לרכב חשמלי ולהפחית חששות ואי ודאות אנחנו מציעים גם הצעות רכישה באמצעות ליסינג. בעתיד נוכל לתמחר את המכוניות החשמליות שלנו במחירים אטרקטיביים גם בלי סובסידיות".
    לקוחות בגרמניה שבוחרים להשתמש במכונית חשמלית טהורה פטורים מתשלום "מס דרכים", הביטוח של המכוניות זול יותר, וכמובן שגם עלות האנרגיה (חשמל לעומת בנזין או דיזל) נמוכה יותר. לדברי אנשי פולקסווגן, כאשר מחשבים את כלל עלויות התפעול של מכונית חשמלית שכוללת גם חיסכון בעלויות טיפולי התחזוקה, יוצא שמעבר למחיר הרכישה הנמוך יותר בעל רכב כזה חוסך בכל שנה עוד כ-933 דולר נוספים.

    צריך לזכור שחישוב זה מתייחס לגרסה הבסיסית ביותר של ID3 שמוצעת עם סוללה עם תכולת אנרגיה של 45 קילוואט שעה, מנוע שמספק 148 כוחות סוס ואפשרות לטעינה מהירה בהספק של 50 קילוואט. טווח הנסיעה של מכונית כזאת הוא עד 330 קילומטרים לפי שיטת WLTP. אפשר להוסיף למכונית הזאת תוספות שונות תמורת תשלום נוסף, וביניהן גם אפשרות לטעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט.

    כמובן שמי שמבקש לרכוש גרסאות שמציעות טווחי נסיעה גדולים יותר יצטרך להכניס את היד עמוק יותר לכיס. ID3 מוצעת בגרסה היקרה ביותר שלה עם סוללה בעלת קיבולת אנרגיה של 77 קילוואט שעה ומנוע שמספק 201 כוחות סוס, ולזאת יש טווח נסיעה של 550 קילומטרים בין טעינות. בין לבין מוצעת גם גרסת ביניים עם מנוע דומה וסוללת 58 קילוואט שמאפשרת טווח נסיעה של 420 קילומטרים. שתי גרסאות אלה מגיעות כסטנדרט עם אפשרות לטעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט.

     

     

    קבוצת פולקסווגן מתחייבת להיות יצרנית הרכב המובילה בשוק העולמי בתחום הניידות החשמלית, ולצורך זה תשקיע בחומש הנוכחי 33 מיליארד אירו, מתוכם כ-11 מיליארד במותג פולקסווגן עצמו. המסה הראשונה של 30,000 מכוניות מדגמי ID3 תשוגר לשוק האירופאי בקיץ הקרוב, וקצת לאחר מכן צפויה השקת הבכורה העולמית של ID4, כמו גם תחילת הייצור של מכוניות חשמליות מתוצרת פולקסווגן בסין.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.