• Ad
  • פולקסווגן טריניטי תעשה קצר לטסלה

    פולקסווגן מציגה אסטרטגיה חדשה לכלי רכב חשמליים, מקושרים ואוטונומיים, ומבטיחה להשיק אותה עד לשנת 2026. "פרויקט טריניטי" יניב מכונית סדאן עם טווח נסיעה מכובד, זמני טעינה קצרים ואסטרטגיית מכירות חדשה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסווגן היא יצרנית הרכב הגדולה הראשונה בעולם שפיתחה פלטפורמה חשמלית ייעודית, וכבר כעת היא כבר בונה עליה שלושה (ובקרוב חמישה), דגמים חשמליים שונים. עם זאת, מי שמציץ בנתונים המספריים ומתעלם מן העובדה שמכוניות מתוצרת טסלה יקרות יותר – מרגיש שמבחינה טכנולוגית טסלה מתקדמת יותר מפולקסווגן בזירת הרכב החשמלי.

     

     

    מבלי להיכנס לוויכוח עם חסידי טסלה, נראה שבקרוב כל זה עומד להשתנות. בסוף השבוע פרסמו אנשי פולקסווגן 'טיזר' ראשון לפרויקט 'טריניטי' שלהם, ולמרות שהוא חושף טפח אך מסתיר טפחיים, וזה מותיר כר נרחב לספקולציות שונות ומשונות – ההבטחה היא למכונית חשמלית עם טווח נסיעה מכובד, זמני טעינה קצרים במיוחד, ושק גדוש בהפתעות עבור המשתמשים.

    למען הפרופורציות, כיום נדרשות כ-40 דקות כדי לטעון את ID.3 מסוללה ריקה (5%) ל-80% עם טעינה מהירה בהספק של 125 קילוואט. טסלה משתמשת במטענים בהספק של 250 קילוואט ומעלה, וזה מקצר בחצי את משך הטעינה באותם תנאים. טווח הנסיעה של ID.3 הוא סביב 400 קילומטרים בין טעינות בשעה שטווח הנסיעה של טסלה דגם 3 עובר בקלות את ה-500 (בתלות בגרסאות השונות).

    אלא שלכל המאוחר בשנת 2026, כאשר "פרויקט טריניטי" יניב מכונית שתוצע למכירה, ישתנה מאזן הכוחות בין טסלה לפולקסווגן מן הקצה לקצה. מכונית הסדאן, שצלילתה פורסמה בסוף השבוע (נקרא לה 'טריניטי' עד שאנשי פולקסווגן יצמידו לה שם אחר), תציע את קפיצת הדרך הבאה, ובואו לא נשכח שעוד קודם לכן תשיק פולקסווגן לפחות דגם חשמלי חדש אחד בכל שנה.

     

     

    טריניטי, כך מבטיחים הגרמנים, תציע טווח נסיעה ארוך יותר, ואנשי פולקסווגן מבטיחים שתהיה לה "טעינה מהירה כמו תדלוק", כלומר דקות ספורות מסוללה ריקה ל-80%. בזירה הטכנולוגית האחרת – האוטונומיה – לטריניטי תהיה כמינימום אוטונומיה ברמה 2+ וחומרה שתתמוך בנהיגה אוטונומית ברמה 4. בנוסף, המכונית תהיה מקושרת ותהווה אחד מתוך מאות אלפי רכיבים ב"צי רכב מרושת במלואו שחבריו יחליפו ביניהם נתונים בזמן אמת אודות תנועה, מכשולים או תאונות".

    יחד עם טריניטי משיקה פולקסווגן שינוי קונספטואלי ביחסים שבין יצרנית רכב לבין הלקוח שלה, והוא מבוסס על יכולות הקישוריות של הרכב. בגדול – פולקסווגן תבנה את כל המכוניות באופן אחיד עם רשימת אבזור מלאה – וזה יפשט עבורה את הליך הייצור. העניין הוא שחלק מן התכונות הללו לא יהיו "פתוחות" עבור המשתמש אלא אם יחליט לשלם תמורתן. במילים אחרות, משתמש יוכל לבחור להשתמש רק בתכונות הבסיסיות של המכונית או להיפך – לשלם תשלום מזדמן או קבוע תמורת שימוש בתכונות נוספות.

     

     

    כאשר אנשי פולקסווגן מדברים על "מודלים עסקיים חדשים, מבוססי נתונים, שמניבים הכנסות נוספות במהלך השימוש" הם מתכוונים, רק לצורך הדוגמא, שהם לא ייצרו "מכונית סטנדרטית" במחיר X ו"מכונית ביצועים" (ע"ע GTI) במחיר X+, אלא שכל המכוניות ייוצרו עם תכונות של GTI. כדי להשתמש ביכולות העדיפות יוכל הלקוח להפעיל אותן, תוך כדי חיוב חשבון הבנק (או האשראי או הביטקוין) שלו. לקוח יוכל לקבל את "התוספות" – למשל הכפלת הספק ושיפור יכולות דינמיות – לכל פרק זמן שיבחר.

    דוגמא נוספת: לכל המכוניות יהיו מנועים מלפנים ומאחור אבל התכונות הסטנדרטיות יציעו, למשל, הנעה אחורית, והנעה כפולה תתקבל בתוספת תשלום. נשמע מוזר? אולי, אבל כנראה שזה לא השינוי היחיד שכולנו נצטרך להתרגל אליו. "במכוניות", אומרים אנשי פולקסווגן בהודעתם, "יהיה כמעט הכל "על הסיפון", ולקוחות יוכלו להפעיל את הפונקציות הרצויות 'לפי דרישה' בכל עת באמצעות המערכת הדיגיטלית ברכב".

    מיצרנית רכב לספקית טכנולוגיה

    המודל העסקי של פולקסווגן, ומן הסתם של כל יצרניות הרכב, צפוי להשתנות בשנים הקרובות. במקום להיות ספקית של "ברזלים", ולהשקיע משאבים רבים בבניית תדמית והילה למותג, היא תהפוך לספקית של חוויות ושירותים. המכונית שהכרנו ואהבנו תהפוך לפלטפורמה שיודעת לקבל עדכוני תוכנה, ותציע חוויות ויזואליות ומקושרות לצד ההשקעה ביכולות הדינמיות שלה, וכנראה שגם על חשבונה.

    כיום מבוססות רוב ההכנסות של יצרנית רכב על תקבולים באולמות המכירה, וחלקן על מערך השירות – בעיקר בזכות מכירת חלקים ותיקוני תאונות. בעתיד, ומדובר בעתיד נראה לעין, ייתכן שצרכנים בכלל לא יקנו מכוניות אלא ישלמו רק על השימוש בהן, אבל בכל מקרה הם צפויים לצרוך שירותים בזמן השימוש, וזה יהפוך לאפיק הכנסות מרכזי עבור מי שישלוט בו. במילים אחרות, עבור מי שמתייחס למכונית כאל מוצר שיש לו עלות שימוש חודשית – לא מן הנמנע שבעתיד יהיו עלויות השירותים שייצרכו בכל חודש בתוך רכב גבוהות יותר מאשר עלויות הבעלות או השימוש. כדי להמחיש את המודל הזה מכיוון אחר יכולים בעלי זיכרון ארוך לזכור תקופה שבה ניסו מפעילות הסלולר למכור לנו שירותים שונים בנוסף לעלויות החודשיות של אחזקת קו ושל שיחות טלפון.

     

     

    אגב, לא מיותר להזכיר שהצניחה הנמשכת במחירי האחסון של אנרגיה חשמלית, כלומר במחירי יחידת אנרגיה שאפשר לאגור בסוללות רכב חשמלי, צפויות להביא אותנו בשנת 2023 או 2024 למצב שבו עלויות הייצור של רכב חשמלי יהיו זהות, או אף נמוכות, מאלה של רכב עם מנועי בעירה פנימית (ועוד לא דיברנו על עלויות חיצוניות כמו סובסידיות מחד וקנסות זיהום אוויר מאידך).
    'טריניטי', שתושק בשנת 2026, תגיח לעולם שבו שולי הרווח של יצרניות הרכב ממכירת מכוניות חשמליות צפויים להיות דומים או גבוהים משולי הרווח שיש להם כיום על מכוניות "רגילות".

    אגב נוסף, אנשי פולקסווגן מסבירים שבחרו בשם 'טריניטי' לפרויקט שלהם מכיוון שהוא נגזר מן "השילוש הקדוש", ובמקרה הזה מכוונים אל השילוב של פלטפורמה חשמלית חדישה, פישוט מערך האספקה, ותהליך ייצור חכם שלה. החלק הזה של הפרויקט אולי פחות מעניין את המשתמש הסופי, אבל אנשי פולקסווגן מספרים שהם מתכוונים להפוך את "עיר הבירה" שלהם, וולפסבורג, ואת מערך הייצור שיש להם שם, ל"חלון ראווה לתהליכי ייצור חדישים, חכמים ומרושתים לחלוטין", והם מבטיחים לשקול מחדש את הדרך שבה הם בונים מכוניות ולהציג "גישות מהפכניות" בתחומי הדיגיטלציה, האוטומציה והבנייה של רכב".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.