• Ad
  • סוס מנצח לא מחליפים: רוב השינויים שסקודה ביצעה ברב-המכר שלה הם קוסמטיים, וחלקם מוצעים רק בגרסאות האבזור היקרות. עם כ-600,000 כלים על הכבישים כנראה שהם לא חשים צורך מיוחד להתאמץ.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סקודה חשפה היום (ג') את מתיחת הפנים של קודיאק – הקרוסאובר הגדול שלה, ונראה שהיא נקטה בגישת "סוס מנצח לא מחליפים": מספר העדכונים והשינויים בדגם החדש קטן מן המקובל במתיחות פנים של אמצע החיים.

     

     

    למרות הודעה לעיתונות ארוכה במיוחד, ומסיבת עיתונאים וירטואלית לעיתונאי כל העולם, לא נדרש יותר מידי טקסט כדי לסכם את כל השינויים שעבר קודיאק – הקרוסאובר הגדול הראשון של סקודה ומי שהוביל את הדרך ל'קארוק' ול'קאמיק' הקטנים ממנו. אגב, מה שמשותף לשלושת הדגמים האלה הוא ששלושתם מבוססים על גרסאות שונות של ארכיטקטורת הפלטפורמה המודולרית MQB שמהווה את השדרה המרכזית ברוב דגמי קבוצת פולקסווגן בימינו.

    הייצור של קודיאק החל בשנת 2016 והוא הושק לפני מעט יותר מ-4 שנים, שבמהלכן הוא נמכר כבר ביותר מ-600,000 עותקים ביותר מ-60 מדינות על פני חמש יבשות. קצב המכירות שלו ברחבי העולם מוסיף להיות מרשים למרות שבינתיים נוספו לו, כאמור, שני אחים עם אותו שם משפחה וכעשרה אחים חדשים בקבוצה כולה.

    כאמור, רוב השינויים של מתיחת הפנים הם קוסמטיים, וניכרים בעיקר בחזית שנראית כעת "מפוסלת" יותר עם תחושה תלת ממדית עוצמתית יותר. מכסה המנוע רחב ומודגש יותר, השבכה הקדמית מודגשת מאד, הפנסים הקדמיים צרים ומודרניים, וכל הגרסאות מקבלות תאורת LED כסטנדרט. גרסאות יקרות יקבלו פנסי LED מטריקס.

     

     

    קו החגורה בצידי הגוף מודגש, ובקצה האחורי שלו הוא פוגש פנסים אחוריים צרים שמתאימים לשפת העיצוב של סקודה. מעל לחלון האחורי, בהמשך למשטח הגג, הוצמד 'דיפיוזר' כהה לספוילר האחורי וזה מקנה תחושה של גג ארוך יותר ופרופיל יותר דינמי וספורטיבי. לטענת סקודה זה גם משפר את האירודינמיות. כל הדגמים יתגלגלו על חישוקי סגסוגת מעוצבים מחדש, וחלקם יקבלו חישוקי 20 אינטש.

    סקודה עדיין לא שדרגה את הקוקפיט של קודיאק באופן דרמטי כפי שעשתה לאוקטביה, אבל יצר תחושת חידוש עם צבעים נוספים ושימוש בבדים חדשים שמבוססים על חומרים טבעיים או ממוחזרים, הוסיפה תפרים מודגשים על חלקי פנים נראים לעין, והרחיבה את מגוון הצבעים והתחושות הויזואליות שמספקת תאורת האווירה עם טכנולוגיית LED.

     

     

    הגרסאות היקרות יקבלו אופציה למושבים קדמיים מחודשים עם מערכת אוורור ועיסוי. מערכות הבטיחות קיבלו עדכון קטן: תוספת של חיישני רדאר מאחור לצורך שיפור התראת ההתנגשות מאחור והכנת הנוסעים להתנגשות כזאת.

    כל מערך המנועים הקיים של קודיאק נותר בעינו, עם מנועי 1.5 ו-2.0 ליטר בנזין ודיזל שמציעים הספקים שנעים בין 150 ל-200 כוחות סוס, ואילו הגרסה הספורטיבית של קודיאק, vRS, שודרגה מעט עם מנוע 2.0 ליטר בי-טורבו שמספק כעת 245 כוחות סוס. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים המחודשת של קבוצת פולקסווגן עברה דיאטה שמפחיתה קצת יותר מ-5 קילוגרם ממשקלה.

    קודיאק המחודש צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי השנה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סקודה השיקה מתיחת פנים לקודיאק. אצלנו לקראת סוף השנה.

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.