• Ad
  • אופל קורסה החדשה הושקה בישראל כשהיא מכוונת לחלק העליון בקטגוריית הסופרמיני. על הדרך היא פותחת עידן חדש עבור המותג הגרמני תחת היבואן המקומי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעקבות עסקת המכירה של אופל מידי ג'נרל מוטורס לידי קבוצת פיג'ו-סיטרואן, בשנת 2017, הועבר לפני שנה זיכיון היבוא של המותג הגרמני מידי קבוצת 'שלמה' לקבוצת 'לובינסקי', יבואנית פיג'ו וסיטרואן לישראל. במהלך שנה זאת ביצעו אנשי לובינסקי ארגון מחדש לפעילות המותג בישראל, לרבות העברת אולמות התצוגה, מוסכי השירות והמערך הלוגיסטי, ואילו היצע דגמי אופל בארץ צומצם לצורך ארגון מחדש של חבילות האבזור והתמחור.

    שנת 2020 נפתחת עם השקה מקומית לקורסה החדשה, אשר מתייצבת כאן חודשים ספורים לאחר השקתה העולמית. הדגם הזה הוא לא רק שם המותג הידוע והוותיק ביותר של אופל כיום, אלא גם מכונית "הלחם והחמאה" של החברה, והנמכרת ביותר של אופל בעידן הנוכחי. זאת המכונית החדשה השנייה שמושקת לאחר רכישת אופל בידי פיג'ו-סיטרואן, ראשונה הייתה המסחרית 'קומבו' – אם כי גם דגמי קרוסלנד וגרנדלנד פותחו בשעתו במשותף על-ידי שתי החברות, עוד בעידן ג'נרל מוטורס.

    קורסה בנויה על הפלטפורמה המודולרית המודרנית של פיג'ו-סיטרואן שמיועדת לדגמים הקטנים של הקבוצה, ועליה בנויות כבר פיג'ו 208, פיג'ו 2008 ו-DS3 קרוסבק.

    עוד ב-TheCar
    השקה עולמית: אופל קורסה החדשה
    נהיגה ראשונה: רנו קליאו החדשה


    בתפישה העולמית של הקבוצה מנסה אופל לבדל את עצמה באמצעות הדגשת מוצא ואופי "גרמני", ועל הביצוע בפועל של הגדרה זאת  הרחבנו כאשר פגשנו בקורסה לפני כחודשיים בהשקה העולמית. השאלה הגדולה היא עד כמה יכול קלף זה לשחק מול לקוח ישראלי, ועוד בקטגורית ה'סופרמיני', שצפופה במתחרים מצד אחד אבל מצטמצמת מאד בהיקף המכירות בה בגלל פריחת דגמי המיני קרוסאוברים (B SUV).

    אנשי לובינסקי בחרו לשווק את קורסה החדשה בישראל בשלב זה בשתי גרסאות עיקריות, ואת שתיהן מניע מנוע ה-1.2 ליטר טורבו התלת-צילינדרי המוכר של הקבוצה, אשר מניע בין השאר לא רק את דגמי פיג'ו וסיטרואן אלא גם את קרוסלנד ואת גרנדלנד. כמו בכל הדגמים האלה גם כאן הוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.

    בגרסת הבסיס של קורסה, שצפויה להיות הנמכרת יותר, מותקנת הגרסה החלשה של המנוע, שמפיקה 100 כוחות סוס ומאיצה את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.8 שניות, אל מהירות מרבית של 194 קמ"ש. הגרסה היקרה יותר מונעת באמצעות גרסת המנוע שמפיקה  130 כוחות סוס, וזה מקצר את משך התאוצה ל-100 קמ"ש אל-8.7 שניות, ומעלה את המהירות המרבית ל-208 קמ"ש. גרסה זאת מוצעת אצלנו רק עם חבילת האבזור GS שכוללת סממני עיצוב ספורטיביים ומרכב מונמך ומוקשח לטובת התנהגות כביש משופרת.

    אי שם באמצע השנה הנוכחית צפויה להגיע אלינו קורסה החשמלית הטהורה ולהכניס את המותג הגרמני-צרפתי הזה לראשונה אל "עידן החשמל" גם אצלנו. עם ממדים עירוניים, וטווח נסיעה של 330 קילומטרים לסוללה מלאה – זאת יכולה להיות מכונית מאד מעניינת אם היא תתומחר במחיר אטרקטיבי. עם זאת, כדי לצנן את ההתלהבות אפשר להזהיר כבר מעכשיו שיצרניות הרכב "זקוקות לכל גלגל" של מכוניות דלות זיהום כדי להצח את תקנות זיהום האוויר המחמירות באירופה, ולכן לא צריך לצפות לאספקה נדיבה מידי של קורסה חשמלית, או למחירים עממיים.

     


    בינתיים נתרכז בקורסה "הרגילה", שמפרט הבטיחות הבסיסי שלה כולל כסטנדרט בלימת חירום אוטונומית עד למהירות של 85 קמ"ש, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית וזיהוי תמרורים. הגרסה היקרה מוצעת עם בלימת חירום מדורגת עד למהירות של 145 קמ"ש יחד עם התראה מפני תנועה בשטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. רשימת האבזור כוללת בשתי הגרסאות מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בשילוב מצלמה אחורית, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה וחישוקים קלים. בנוסף – באופן מאד חריג לקטגוריה הזאת, גרסה זאת מצוידת גם באחד מסימני ההיכר של אופל – תאורת LED מלאה ואדפטיבית. ברמת האבזור GS Line נוספים גם בקרת אקלים, מפתח חכם, גג זכוכית פנורמי וחישוקים גדולים יותר (17 אינטש במקום 16).

    מחיר המחירון של קורסה מתחיל ב-106 אלף ש"ח לגרסה הבסיסית ו-119 אלף ש"ח ל-GS Line, כלומר שהיא ממוצבת בחלק העליון של רף המחירים בקבוצה – מול רנו קליאו החדשה, פולקסווגן פולו, מאזדה 2 וטויוטה יאריס שדגם חדש שלה כבר נחשף בחו"ל. בשונה מקורסה, אשר סובלת בעשור וחצי האחרונים מתדמית, איך לומר, לא מבריקה במיוחד מבחינת ביצועים, אמינות וסחירות, לכל המתחרות שנזכרו כאן אלה יש מוניטין טוב יותר בשוק שלנו.

    כדי לפתור את הבעיה, ולנצל מומנטום שמביא איתו דגם חדש לחלוטין שמבוסס על מערכות מודרניות, האריכו אנשי לובינסקי את האחריות שהם והיצרנית מעניקים למכונית ל-4 שנים, ובנוסף לכך הם מבטיחים גם טרייד-אין במחיר מחירון בסוף תקופה, למי שירכוש בעתיד מכונית חדשה של אופל. האם קורסה החדשה תאפשר ללובינסקי ולאופל להפוך אותה לשחקנית דומיננטית בקבוצה שלה? אנשי היבואנית טוענים שכן, אבל ימים יגידו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מתחילה מחדש: אופל קורסה החדשה הושקה בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.