• Ad
  • גרסת הפלאג-אין של DS7 קרוסבק תתמודד בקטגורייית "מוטבות המס" מול שחקניות הפרימים. שני מנועים חשמליים, 300 כ"ס, וטווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 62 קילומטרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מותג הפרימיום של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, DS, השיק בישראל גרסה היברידית-נטענת ל-DS7 קרוסבק. כמו דגמי DS7 קרוסבק עם מנועי הבנזין והדיזל, גם גרסת ה-PHEV ממוקמת בין שתי קטגוריות גודל ומתומחרת באופן תחרותי יחסית לדגמי PHEV מתחרים: במקרה זה בין 300 ל-350 אלף ש"ח.

    עוד ב-TheCar
    DS7 קרוסבק במבחן דרכים
    DS3 קרוסבק במבחן דרכים

     

    הטבת המס הנדיבה שהעניקה ממשלת ישראל למכוניות היברידיות והיברידיות-נטענות בשנים האחרונות היטיבה בעיקר עם דגמי היוקרה, פשוט מפני שההטבה ניתנה בהפחתת מס שמחושב באחוזים על מחיר מכונית שכולל את כל האבזור שלה. התוצאה היא שגם ביבוא הסדיר, וגם ביבוא האישי והמקביל, יש שפע דגמי היברידים והיברידים-נטענים שלאו דווקא מפזרים חמצן ושושנים לאוויר, אבל עולים הרבה פחות מדגמים דומים להם שמונעים במנועי בנזין ודיזל.

    בתחילת שנה זאת הוכנס קצת היגיון בשיגעון, ובמקביל להעלאת מס הקניה להיברידיות "רגילות" מ-30% ל-45% הוגבל גם הסכום המרבי של הטבת המס הזאת. היברידיות-נטענות, לעומת זאת, מוסיפות ליהנות משיעור נמוך של מס קניה (שהועלה מ-20% ל-25% בינואר השנה, ומוגבל ל-60,000 ש"ח), שצפוי לעלות ב-5% נוספים בשנה הבאה.

    קבוצת פיג'ו-סיטרואן מתמודדת עם החמרת דרישות זיהום האוויר באירופה, וכדי שלא לשלם שם קנסות עתק היא פיתחה ומוציאה לשוק מדוון רחב של דגמים חשמליים, היברידים והיברידים-נטענים, וגם מותג היוקרה שלהם, DS, קיבל מספר דגמים שעושים ויעשו אלינו עליה בקרוב. DS7 קרוסבק, בגרסתו ההיברידית-נטענת, יתמודד מול גרסאות דומות של דגמי וולוו XC40, ב.מ.וו X1 ו-X3 וגם אאודי Q5.

     

     


    המערכת ההיברידית של DS7 איטנס זהה לזאת שמניעה את פיג'ו 3008 PHEV, וזה לא אמור להפתיע אף אחד שהרי שני הדגמים הינם תאומים שמבוססים על אותה פלטפורמה וחולקים מכלולים דומים. על הכח אחראי מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמחובר למנוע חשמלי, ושניהם יחס מספקים 225 כוחות סוס שמועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. לישראל מגיע DS7 אינטנס רק בגרסה עם מערכת הנעה משולבת שכוללת גם מנוע חשמלי נוסף מאחור, וזה כבר מביא אותה להספק משולב של 300 כוחות סוס, עם מה שבפועל מתפקד כ"הנעה כפולה לפי דרישה". 

    סוללת ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה של 13.2 קילוואט שעה מאפשרת למכונית לתפקד כחשמלית טהורה, ללא התנעת מנוע הבנזין, עם טווח מוצהר של 62 קילומטרים (בתנאי שהלקוח טרח לחבר את כבל הטעינה לפני היציאה לדרך), ובמקרה כזה הצרפתים מבטיחים תצרוכת דלק פנטסטית של כ-70 קילומטרים לליטר. טעינת הסוללות מעמדת טעינה ביתית מנוהלת אורכת שעתיים, או 6 שעות אם זה שקע ביתי סטנדרטי.

     


    כרגיל ב-DS הצרפתים מקפידים על העיצוב ועל 'שיק' של דקורצית תא הנוסעים, וגם על חבילת אבזור נדיבה מאד כסטנדרט. רשימת האבזור בולטת לטובה ביחס לקמצנות של חלק ממותגי היוקרה האחרים בגרסאות הכניסה שלהם.

    DS7 קרוסבק מוצעת בשתי רמות אבזור עיקריות ושתי חבילות עיצוב (ספורטיבית או אלגנטית). כל הגרסאות מאובזרות עם מערך נרחב של מערכות בטיחות, וזה כולל בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירת נתיב, זיהוי עצמים בשטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע לזחילה בפקקים, וגם – רמת האבזור הבכירה – התרעת עירנות לנהג ומערכת ראיית לילה.

    מחיר המכונית מתחיל ב-300 אלף ש"ח לרמת גימור So Chic הסטנדרטית ומגיעה עד ל-350 אלף ש"ח לרמת גימור Grand Chic הבכירה עם חבילת אופרה. לא זול, אבל שווה לזה של דגמי ה-PHEV הקטנים יותר כמו X1 ו-XC40 וזול בעשרות אלפי שקלים מדגמי ה-PHEV מסגמנט D כמו וולוו XC60 (שמתחיל ב-400 אלף ש"ח).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.