• Ad
  • רנו חשפה את אסטרטגיית החשמול שלה
    רנו תציג 10 דגמים חדשים של מכוניות חשמליות עד אמצע העשור, וכמו מספר יצרניות אחרות היא תתנהל במקביל על שתי פלטפורמות מודולריות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי הקדימון שקיבלנו בתחילת החודש עם רנו מגאן החשמלית חשפה היום (ד') רנו את האסטרטגיה החשמלית שלה לעשור הנוכחי, ובמרכזה שתי פלטפורמות מודולריות, סוללות מייצור עצמי, ושני סוגי מנועים חשמליים.

     

    רנו חשפה את אסטרטגיית החשמול שלה

     

    כידוע, רנו הייתה בין מבשרות המהפכה החשמלית, לא מעט בזכות הקשר שנוצר עם מיזם 'בטר פלייס' הישראלי. כבר לפני עשור היא הסבה מכונית רגילה (פלואנס) להנעה חשמלית, ופיתחה מכונית חשמלית טהורה (זואי) שהתבססה על פלטפורמה קונבנציונלית אך מוסבת לחשמל.
    הטרגדיה של רנו, בהקשר החשמלי, היא שדווקא ב"רגע האמת", אחרי התפוצצות "פרשת דיזלגייט" והשינויים הרגולטוריים שבאו בעקבותיה, היא הייתה עסוקה בצרות אחרות. כך אחרה רנו לנצל את הוותק והמוניטין שלה בזמן שפולקסווגן ויונדאי-קיה פתחו מבערים ועקפו אותה בסיבוב, וגם סטלנטיס (פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר) חשפה כבר טכנולוגיות מתקדמות יותר.

    היום, כאמור, חשפה רנו אסטרטגיית התחשמלות חדשה, וכמו פיג'ו-סיטרואן לפניה גם היא מהמרת על שתי פלטפורמות מודולריות חדשות, שאותן היא מכנה CMF-EV ו- CMF-BEV. צריך להדגיש שאנחנו ממתינים לפרטים טכניים מדויקים אודות שתי הפלטפורמות, ורק באמצעותם אפשר יהיה להבין אם מדובר בפיתוח טכנולוגי משמעותי ומושקע או שמא רק בתרגיל יחסי ציבור. צריך לקוות (עבורנו אבל גם עבור רנו), שהשימוש באותיות CMF נועד לנצל שם גנרי קיים ולא מעיד על התבססות כלשהי על הפלטפורמה המודולרית הקיימת של רנו-ניסאן, שאמנם עושה עבודה טובה ברכב עם מנועי בעירה אבל לא תוכננה מראש לחשמול.

    כמו אצל פיג'ו-סיטרואן, גם כאן תהיה פלטפורמה אחת שתוכל להכיל מנועי בעירה, מערכות היברידיות ומנועים חשמליים, ושנייה שככל הנראה תהיה טהורה ותאפשר התקנת מערכות חשמליות בלבד. ה"טוויסט" של רנו, שנועד לנצל סנטימנט נוסטלגי, הוא דגמים חשמליים שמעוצבים כמו דגמים קלאסיים של רנו, והראשון בהם הוא כמובן רנו 5 שכבר נחשף כדגם תצוגה. אנשי רנו מבטיחים שהחשמלית הקטנה החדשה שלהם תהיה זולה בכ-33% מ'זואי' הנוכחית, ואלה כמובן בשורות טובות.

    כבר בשנה הבאה, כפי שנחשף בתחילת החודש, תשיק רנו את החשמלית הקומפקטית שלהם, מגאן E, אשר תתמודד מבחינת הגודל שלה מול פולקסווגן ID.3 ויונדאי איוניק 5, ועד לאמצע העשור מתכננים הצרפתים שלפחות 65% מכלל הייצור שלהם יהיה שלך כלי רכב חשמליים או "מחושמלים". לזכות מנהלי רנו צריך לומר שהם מבינים שלא יוכלו לצלוח לבדם את המהפכה הזאת ושהם זקוקים לשותפים אסטרטגיים. התוכנית שהוצגה היום כוללת פרטים על מספר לא מבוטל של שותפויות אסטרטגיות עם חברות וסטארט-אפים שמפתחים טכנולוגיות בתחומי הסוללות, המנועים, והשימושים השונים במכוניות ובסוללות.

     

    רנו חשפה את אסטרטגיית החשמול שלה

     

    רנו תהיה שותפה בהקמת שני מפעלים לייצור סוללות, והיא אף מאחדת את כלל מערך הייצור של רכב חשמלי שלה תחת ישות משפטית נפרדת שנקראת 'רנו אלקטריסיטי'. אחד ממפעלי הסוללות מוקם בשותפות עם חברת Envision AESC ואמור לפעול באופן מלא במהלך 2024. מפעל נוסף, לטכנולוגיית סוללות מתקדמת מסוג אחר, מוקם במסגרת שיתוף פעולה אחר, עם חברת הסטארט-אפ הצרפתיה 'וורקור' (Verkor) שבו יש לרנו 20% בעלות.  אנשי רנו מאמינים שבמהלך העשור הקרוב יצנח מחיר הסוללות החשמליות לרכב ב-50% ועד לאותו מועד הם מתכננים לייצר כמיליון סוללות לרכב חשמלי, וזאת עבור ברית רנו-ניסאן כולה.

    פלטפורמת CMF-EV, שעליה ייבנו מכוניות כמו מגאן E, מיועדת לפלחי השוק הקומפקטי (קטגוריות גולף וטוסון) והמשפחתיות הגדולות (קטגוריית פאסאט וקארוק). הצרפתים מקווים לייצר עליה כ-700,000 יחידות בשנה עד לשנת 2025 – אך לא רק מדגמי רנו אלא גם דגמי ניסאן. פלטפורמה זאת תציע טווח נסיעה מכובד של כ-580 קילומטרים בין טעינות.

    פלטפורמת CMF-BEV מיועדת לפלח השוק הקטן יותר, למשל למחליפתה של 'זואי', ואנשי רנו מספרים שהיא "חדשה לחלוטין" וזולה בכ-33% מזו שעליה בנויה זואי. כלי רכב אלה יקבלו מנועים עם הספק של כ-100 כוחות סוס וטווח הנסיעה שלהם צפוי לנוע סביב 400 קילומטרים בין טעינות.

    אנשי רנו מספרים בהתפארות שהם היו יצרנית הרכב הראשונה שפיתחה וייצרה מנוע חשמלי באופן עצמאי, ולכן גם יש להם הכי הרבה ניסיון רלבנטי צבור. למרבה המבוכה, במשפט שלאחר מכן הם מזכירים שיתוף פעולה חדש שיש להם עם חברת הסטארט-אפ הצרפתית 'וויילוט' שאיתה היא מפתחת יחד… מנוע חשמלי חדשני. מכל מקום מדובר כנראה במנוע שמותאם לעבודה במערכות היברידיות ובאמצעותו אפשר יהיה להוזיל עלויות בחמישה אחוזים ולצמצם את פליטות המזהמים.

    רנו גם מייצרת בעצמה את מערכות ניהול ההנעה וניהול הסוללה, וגם את רכיבי המערכת החשמלית, והיא תשתמש בידע וביכולות האלה עם כל מערכות ההנעה העתידיות שלה. בתחום זה היא כרתה שותפות אסטרטגית עם חברת ST Microelectronics שתפתח יחד איתה טכנולוגיות לניהול חשמל ברכב.

    מחזור חיי סוללה

    סוללות עדיין מהוות מרכיב יקר במיוחד ברכב חשמלי, אבל גם לאחר שהן כבר לא יעילות להנעת רכב עדיין יש הרבה מה לעשות איתן. זאת הסיבה שרנו חברה למספר חברות שעוסקות ב"כלכלת סוללות" ובמחזור של סוללות, והיא מציגה ראייה הוליסטית לסוללות – לטובת בעלי הרכב. כך, למשל, במהלך השימוש הרגיל במכונית אפשר לחבר אותה לפרויקטים שונים שאוגרים עודפי אנרגיה בגריד החשמל הארצי, ולצורך זה רנו תהנדס לתוך הסוללות שלה יכולת העברת חשמל דו-כיוונית (מרשת החשמל אל המכנית אך גם להיפך).

     

     

    רנו ושותפותיה יפעילו מערכים לחידוש סוללות, שימוש חוזר, פירוק ומחזור, כאשר חלק מהן ישמשו במחזור החיים השני שלהן במערכות אגירת אנרגיה, ואחרות יפורקו לגורמים כדי להפיק מהן בחזרה מתכות ומינרלים יקרים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מתחברת לזרם: רנו חשפה את אסטרטגיית החשמול שלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.