• Ad
  • המכונית החשמלית הטהורה של וולוו תציע טווח גדול וזמני טעינה מהירים

    המכונית החשמלית הטהורה של וולוו תציע טווח גדול וזמני טעינה מהירים

    וולוו מבטיחה לחתוך לחצי את משך זמן הטעינה של סוללות חשמליות בארבע השנים הקרובות, ולשבור באמצע העשור את מחסום ה-1,000 קילוואט שעה לליטר.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    וולוו חשפה אמש (ד') הדמיות של הדגם הראשון שלה אשר מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, וכך היא מצטרפת אל קומץ זעיר של יצרניות רכב שהנדסו פלטפורמה שתוכננה באופן ייחודי להנעה חשמלית. 'ריצ'ארג'' (Recharge, "טעינה מחדש") הוא רק דגם תצוגה מאויר בשלב זה, אבל עם קבוצת ג'ילי ברקע נראה שוולוו תתפוס מקום בחוליית החוד בעידן הרכב החשמלי. בכל מקרה, עם XC90 חשמלי חדש שמתוכנן לשנה הבאה, ודיבורים על "דור שני" ו"דור שלישי" של רכב חשמלי, יצרנית המכוניות השבדית הקטנה (662,000 מכוניות בסיכום 2020) כבר עקפה בסיבוב יצרניות גדולות ממנה פי 10 ויותר.

     

    המכונית החשמלית הטהורה של וולוו תציע טווח גדול וזמני טעינה מהירים

     

    וולוו משתמשת מזה זמן במותג Recharge כדי לסמל מכוניות "מחושמלות" – כלומר גם חשמליות לגמרי כמו XC40 Recharge וגם  היברידיות-נטענות. אלא שכל המכוניות ה"חשמליות" של וולוו בנויות כרגע על פלטפורמת CMA המודולרית שוולוו פיתחה עבור עצמה ועבור בעלת הבית שלה, יצרנית הרכב הסינית ג'ילי.

    קונספט 'ריצ'ארג' החדש מוצג כהדמיה וכאילוסטרציה להשקת "אסטרטגיית החשמול" של החברה שהוצגה אתמול – 24 שעות בלבד אחרי ש'רנו' הציגה את האסטרטגיה שלה באותו תחום. סביב הדמיות הקונספט מציגה וולוו את הפילוסופיה החדשה, והמובנת מאליה, לעידן הרכב החשמלי, ומבין שלל רעיונות והצהרות ראוי להתרכז בשני תחומים: המבנה הפיזי של הרכב, והשאיפות של וולוו בתחומי הטעינה וטווח הנסיעה.

    כרגיל בדגמי תצוגה, קשה לדעת מה מעוצב כאן כדי לגרות את הדמיון שלנו ומה באמת יגיע בסופו של יום אל דגם סדרתי. אבל הדבר הראשון שלוכד את העין הוא היעדר קורות אמצע (קורות B בין הדלתות) ופתיחת הדלתות האחוריות לכיוון הפוך מן המקובל (מה שמכונה בחיבה בתעשיית הרכב "דלתות התאבדות"). רעיון כזה כבר הוצג עד היום בעשרות דגמי תצוגה ואף מצא את דרכו אל מכוניות אמיתיות – מרולס-רוייס ועד 'מיני'. אבל נראה שבמקרה של 'ריצ'ארג" הוא נועד לשרת מטרה חשובה בפני עצמה: להמחיש את הגמישות העיצובית האדירה שמאפשרת פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי.

     

    המכונית החשמלית הטהורה של וולוו תציע טווח גדול וזמני טעינה מהירים

     

    וולוו אמנם לא מחדשת – ראינו כבר בפלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן שכאשר אין צורך להתפשר ולבזבז מקום על מערכת הנעה קונבנציונלית מתקבל מרחב פנימי פנוי והרבה יותר גדול. אבל היא בהחלט ממחישה שוב את ההבדל בין פלטפורמות הנעת בעירה שמוסבות להנעה חשמלית לבין פלטפורמות חשמליות טהורות.

    הפלטפורמה החשמלית שוולוו מפתחת עבור כל קבוצת ג'ילי תהיה שטוחה לגמרי, הסוללות מרוכזות כמובן בתחתית שלה, בין הסרנים, והמרכב כולו מוקדש למרחב הפנימי של הנוסעים בתוך כדי שיפור היעילות האווירודינמית. כאשר מוסיפים לכל אלה את אחד הנרטיבים הידועים של וולוו – עיצוב סקנדינבי מינימליסטי ויעיל – מתקבלת (תמונה) סביבת מגורים נעימה מאד, שימושית, שמקנה חמימות ביתית.
    בסיס הגלגלים יהיה ארוך מן המקובל כיום, "סרחי העודף" – חלקי המרכב שמעבר לצירי הסרנים – יהיו קצרים יותר ונפח חלל הפנים וחללי המטען גדול בהרבה מן המקובל כיום. אנשי וולוו מבטיחים שגובה הנהג מן הכביש לא ישתנה, כלומר שנקודת המבט תישאר גבוהה ושולטת כמקובל בקרוסאוברים הנוכחיים שלה, אבל פרופיל הגג יהיה נמוך יותר, לטובת שיפור היעילות האווירודינמית.

     

    המכונית החשמלית הטהורה של וולוו תציע טווח גדול וזמני טעינה מהירים

     

    אין טעם לדבר בשלב זה על מאפייני עיצוב חיצוני או פנימי – השבדים מבטיחים גדולות ונצורות, עדיף להמתין למכונית הסדרתית ולחוות דעה על מוצר אמיתי. עם זאת, אנשי וולוו מבטיחים להרחיב את היקף השימוש בחומרים ברי קיימא, כלומר חומרים ממוחזרים או טבעיים, כחלק מן המאמץ הכלל אנושי להפחית את פגיעת האדם בטבע.
    כרגיל בוולוו, בטיחות היא חלק מן ה-DNA של החברה, ובסעיף זה הם מבטיחים לנו חיישן לידאר חדש – מתוצרת חברת Luminar – אשר ישפר את יכולת איסוף המידע אודות סביבת הנהיגה.

    יותר חשמל, יותר טווח

    אחת מזירות הקרב הקשות ביותר בתחום הרכב החשמלי היא טכנולוגיית הסוללות, ומבלי לפרט יתר על המידה מבטיחים לנו השבדים סוללות מתקדמות מפיתוח עצמאי, בשיתוף עם חברת הסוללות השוודית Northvolt. זאת להבדיל מרוב היצרניות האחרות שמסתמכות על טכנולוגיות של יצרניות סוללות. היתרון, להבטחתם, יהיה טווח נסיעה ארוך יותר וזמני טעינה מהירים יותר.

    אנשי וולוו מבחינים בין מה שהם מכנים "דור שני של מכוניות חשמליות", שיושק כבר בשנה הבאה, לבין "דור שלישי" של מכניות כאלה שיושק ממחצית העשור ואילך. נציגה ראשונה של הדור השני תהיה XC90 חשמלית חדשה שתיוצר בארה"ב ותושק בשנה הבאה.
    טכנולוגיית הסוללה של הרכב הזה תהיה, לדברי השבדים, טובה משמעותית מזאת שקיימת (אצלם) היום, וזה מבטיח טווח גדול יותר וזמני טעינה מהירים, עד כדי מחצית מזמני הטעינה הנוכחיים. השיפור העיקרי יהיה של טכנולוגיית הליתיום-יון בסוללות.

     

    המכונית החשמלית הטהורה של וולוו תציע טווח גדול וזמני טעינה מהירים

     

    הדור השלישי של דגמים חשמליים יושק באמצע העשור, ואז כבר ישולבו הסוללות בתחתית הפלטפורמה. שימוש באריזות של תאי הסוללה עצמם כחלק נושא עומס במכונית יפחיתו את משקל הרכב ויאפשר הגדלה נוספת של תכולת האנרגיה בסוללות. היעד של השבדים הוא לשבור באמצע העשור את מחסום ה-1000 ואט שעה לליטר, ולהשיג טווח נסיעה של 1,000 קילומטרים בין טעינות.

    מפת הדרכים של וולוו לחשמול כוללת את התכנון, הפיתוח והייצור של סוללות, וגם של מנועים חשמליים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.