• Ad
  • טויוטה ולקסוס מכינות 15 מכוניות חשמליות טהורות חדשות
    נשיא טויוטה, אקיו טויודה, הציג היום 15 רכבי קונספט שמתארים את המכוניות החשמליות שטויוטה ולקסוס ישיקו בשנים הקרובות. עד סוף העשור ישיקו שני המותגים 30 דגמים חשמליים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בטוקיו הציג אקיו טויודה, נשיא טויוטה, 15 דגמי קונספט שמציגים דגמים חשמליים טהורים שיושקו בשנים הקרובות על-ידי טויוטה ולקסוס.

     

    טויוטה ולקסוס מכינות 15 מכוניות חשמליות טהורות חדשות

     

    הדגמים החשמליים של טויוטה ממותגים תחת האותיות BZ שמשמעותן "מעבר לאפס" (כלומר "אחרי האפס") והדגם הראשון בסדרה זאת – שכבר נחשף ויוצע למכירה בשנה הבאה – הוא טויוטה bZ4X – קרוסאובר חשמלי יקר למדי. טויודה חזר על הבטחתה של טויוטה להשיק עד לסוף העשור הנוכחי 30 דגמים חשמליים טהורים. 14 דגמי התצוגה שהוצגו הבוקר לצד ה-bZ4X כוללים מגוון תצורות מרכב ויישומים – החל מקרוסאוברים אופנתיים, דרך כלי רכב מסחריים ו"רכבי שטח" וכלה במכונית-על בהשראת לקסוס LFA. טויודה הבטיח שיצרנית הרכב שהוא עומד בראשה תמכור כ-3.5 מיליון מכוניות חשמליות בשנה החל בשנת 2030, והסביר בנאומו שמכיוון ש"עלינו להפחית את הפליטות ככל האפשר ובהקדם האפשרי ירחיבו הדגמים החשמליים את האפשרויות (שעומדות בפני הצרכנים) לכלי רכב ניטרליים מבחינה פחמנית אשר ניזונים מאנרגיה נקייה".

     

    טויוטה ולקסוס מכינות 15 מכוניות חשמליות טהורות חדשות

     

    בעוד שרוב התוכניות של טויוטה בנושא החשמלי נחשפו כבר על-ידה בעבר – שני החידושים הפעם הם ראשית לכל הצגת כל דגמי הקונספט יחד – דבר שיוצר רושם מאד החלטי, ושנית – העלאת יעד המכירות של החברה מ-2 מיליון מכוניות בשנה (בסוף העשור) ל-3.5 מיליון מכוניות חשמליות בשנה.

    טויודה אמר בנאומו שהיעד הזה משתווה ליעדים שהוצבו על-ידי מרצדס, קבוצת סטלנטיס, ועל-ידי יצרניות מסה שמייצרות מספרים דומים לאלה של טויוטה (למעשה אין כאלה, הצמודה ביותר היא קבוצת פולקסווגן). טויודה אמר ש"אנחנו מדברים כאן על נפח (מכירות) משמעותי". מן ההודעה של טויוטה עולה שבמהלך עדכון האסטרטגיה החשמלית שלה היא הגדילה את היקף ההשקעה בפיתוח סוללות חשמליות מכ-13 מיליארד דולר לכ-17.6 מיליארד אולם לא נקב בסכום ההשקעה הכולל של קבוצת טויוטה בפיתוח רכב חשמלי ודגמים חדשים. קבוצת פולקסווגן, כפי שפרסמנו כאן, מתכוונת להשקיע 100 מיליארד דולר בחומש הקרוב בתחום הזה.

     

    טויוטה ולקסוס מכינות 15 מכוניות חשמליות טהורות חדשות

     

    טויודה השיב, למעשה, לטענות שנשמעו כלפי המחיר המשוער הגבוה של החשמלית הטהורה הראשונה של טויוטה, כאשר הציג את אבות-הטיפוס החשמליים הקטנים והעממיים שיישאו את תג bZ בעקבות bZ4X. בין אלה צפויים קרוסאובר קומפקטי קטן, מכונית עירונית בהשראת Aygo X שתימכר גם באירופה, ומכונית סדאן קומפקטית – ככל הנראה בגודל של קורולה פחות או יותר – אשר "עונה על הציפיות למכונית ראשונה", וגם קרוסאובר בגודל מלא.
    בנוסף ל"דגמי הייצור ההמוני במחיר סביר" של החברה יושקו גם 11 דגמים נוספים תחת מותגי טויוטה ולקסוס ובהם, כאמור, גם דגמים שמיועדים ל"עבודה עירונית", דגמים מסחריים קטנים, כלי שמיועד לשטח, טנדר וצמד מכוניות-על.

     

    טויוטה ולקסוס מכינות 15 מכוניות חשמליות טהורות חדשות

     

    טויודה אמר שכמה מן הדגמים החשמליים העתידיים "יתבססו על דגמים קיימים", אם כי כוונתו שהם ימלאו מקום באותן נישות ולא יתבססו על אותן פלטפורמות. הדגמים החדשים יתבססו על הפלטפורמה החשמלית הטהורה החדשה – e-TNGA EV שטויוטה פיתחה בשיתוף פעולה עם סובארו. ואכן, כמה מדגמי התצוגה שנחשפו דומים לדגמים המוכרים לנו כיום כמו טויוטה היילקס או לקסוס NX, ואחרים נראים שונים בעליל.

    אנשי טויוטה מתחייבים שעד לסוף העשור כל הדגמים שלקסוס תמכור בצפון אמריקה, באירופה ובסין יהיו חשמליים טהורים, ושכבר בשנת 2035 היא לא תציע אף דגם עם מנוע בעירה באף מקום בעולם. הדגם החשמלי הטהור הראשון של לקסוס, אשר יתבסס על פלטפורמה ייעודית, יהיה RZ שיושק כבר בשנה הבאה, והוא יתבסס כבר על פלטפורמת e-TNGA החדשה כמו טויוטה bZ4X וסובארו סולטרה.

    חשוב להדגיש שטויוטה – יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם – מנהלת למעשה סוג של קרב מאסף בתחום הרכב החשמלי וזאת לאחר שהימרה הימור שגוי כאשר החליטה להשקיע אך ורק במחקר ופיתוח של כלי רכב מונעים במימן במקום בכלי רכב חשמליים. אנשי טויוטה העריכו שהטכנולוגיה ההיברידית – שבה הם שולטים ואיתה גם מובילים את השוק הרלבנטי בעולם – תגשר על הפער בין מנוע הבעירה הפנימית לבין הנעה מימנית. כך נקלעה טויוטה למצב שבו עליה להסתמך על טכנולוגיית הייצור של BYD הסינית, ועל טכנולוגיית הסוללות שלה, כדי להשיק מכוניות חשמליות לשוק הסיני. במקביל, אנשי טויוטה ושאר יצרניות הרכב היפניות לא אמרו נואש ממנוע הבעירה הפנימית, והן רוצות לנסות להחזיק אותו בחיים אך להזין אותו בדלק סינטטי באופן שבו סך פליטות הפחמן יהיו ניטראליות.

     

    טויוטה ולקסוס מכינות 15 מכוניות חשמליות טהורות חדשות

     

    "אנחנו חיים בעולם מגוון ובעידן שבו קשה לחזות את העתיד", אמר טויודה בנאומו, "לכן קשה לשמח את כולם עם אפשרות אחת שמתאימה לכולם. טויוטה רוצה להכין כמה שיותר אפשרויות עבור הלקוחות שלנו ברחבי העולם. אנחנו מאמינים שאפשר לחלק את כל כלי הרכב המחושמלים לשתי קטגוריות, בהתאם לאנרגיה שהם משתמשים בה. קטגוריה אחת היא זאת של "רכבים מפחיתי פחמן". אם האנרגיה שמניעה כלי רכב (חשמליים) איננה נקייה השימוש ברכב מחושמל, לא משנה מאיזה סוג, לא תשיג אפס פליטת מזהמים. הקטגוריה האחרת היא של "רכבי פחמן ניטרלי". כלי רכב בקטגוריה זאת פועלים על אנרגיה נקייה ומשיגים אפס פליטת CO2 בכל מהלך השימוש בהם. אנחנו בטויוטה נעשה את המקסימום כדי לייצר כלי רכב כאלה…

    …ככל שתוסיפו יותר סוללות כדי להרחיב את טווח השיוט (של רכב חשמלי), כך הרכב הופך להיות גדול יותר, כבד יותר ויקר יותר… יש משהו שאנחנו חייבים להיות יסודיים ומאוד מוקפדים לגביו וזאת יעילות (השימוש) בחשמל. הדבר החשוב הוא באיזו מידה אנחנו יכולים להגדיל את היעילות האנרגטית הכוללת של הרכב, אן במילים אחרות – איך אפשר לצרוך פחות אנרגיה. זאת בדיוק הטכנולוגיה שטויוטה משכללת כבר יותר מ-30 שנים. (אנחנו) משקיעים את מירב המאמצים… ושואפים לצריכת חשמל של 125 וואט-שעה לק"מ, שתהיה הטובה ביותר בין כל רכבי השטח הקומפקטיים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.