• Ad
  • מיני סדאן בדרך לייצור? שמעות עיקשות גורסות כי בימים אלה מתוכננת גרסה חדשה ל"מיני" שתיועד בעיקר לשווק האמריקאי והסיני ותכלול מרכב 3 קופסאות עם תא מטען נפרד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני כעשור וחצי ב.מ.וו הגרמנית רכשה את הזכויות על מותג מיני הבריטי והשיקה גרסת רטרו מודרנית לקטנטנה האייקונית.
    המיני של שנות האלפיים הייתה, אמנם, גדולה משמעותית מהמכונית המקורית, אך העיצוב מלא האופי והתנהגות הכביש שהזכירו מאוד את המקור הביאו להצלחה גדולה מאוד.

    הבעיה היא שבמציאות הכלכלית של שנות ה-2000 אין אפשרות ממשית להסתפק בדגם בודד ומאחר שמותג מיני כולו הסתמך על גרסת רטרו לדגם מן העבר, בפני קברנטי מיני ניצבה לפני מספר שנים משימה לא פשוטה שמצד אחד חייבה להציג התחדשות משמעותית וליין דגמים מלא ומאידך להקפיד לשמור על נאמנות למקור.

    עוד ב-TheCar:
    קלאבמן החדשה בישראל: מיני במחיר מקסי
    המיני החזקה בהיסטוריה הגיעה לישראל
    מיני קופר 5 דלתות בישראל

    ב-ב.מ.וו החליטו לרקוח כמה שיותר גרסאות ודגמים שיתבססו על הרוח המקורית של המיני הבריטית וכך נולדו הגרסה המודרנית לקלאבמן הסטיישנית, הקופה והרודסטר.
    גרסאות נוספות שהושקו דוגמת הקאנטרימן בהשראת רכבי פנאי או גרסת 5 הדלתות שתפחה למימדים של רכב משפחתי גרמו ללא מעט מחובבי המותג האמיתיים להרימם גבה ולא ממש בלהבין מה הקשר בין המכוניות הלא ממש קטנות הללו למיני, למעט סבכה קדמית וסמל זהים, אבל היו גם תגובות אחרות ולקוחות רבים אהבו את השימושיות המשופרת בשילוב נגיעות הסגנון מבית "מיני".
    המיני סדאן המקורית. צילום: וויקימדיה

    שמעות עיקשות שהגיעו למגזין הרכב הבריטי "אוטוקאר" מכיוונה של מחלקת התכנון במיני מדברות על גרסה נוספת של מיני שמתוכננת בימים אלה ותכלול מרכב בתצורת סדאן 3 קופסאות עם תא מטען נפרד.

    רגע לפני שאתם מקיאים בצד ושוקלים לתבוע את ב.מ.וו על פגיעה בערכי המותג, נציין שבניגוד לגרסת 5 הדלתות או הקאנטרימן, עד כמה שזה ישמע לכם מוזר, גרסת סדאן למיני היא לא המצאה חדשה ובשנות ה-60 הוצגה מיני במבנה 3 קופסאות עם תא מטען קטנטן מאחור. הדגם לא זכה להצלחה גדולה, אך קרוב ל-60 אלף יחידות ממנו יוצרו בין השנים 1961-1969.

    עם זאת, יש להניח שאם וכאשר תושק המיני סדאן המודרנית היא תציג תא מטען קצת יותר נדיב ומימד אורך גדול משמעותית מ-3.27 מטרים של המיני סדאן מהסיקטיז וההערכות מדברות על נתונים משפחתיים עם בסיס גלגלים של 2.67 מטרים ואורך כולל של 4.3 מטרים.

    הרעיון לצרף להיצע גרסת סדאן נולד מתוך רצון להגדיל את היקפי המכירות בשוק האמריקאי והסיני הידועים בחיבתם הגדולה לרכבים במבנה שלוש קופסאות קלאסי, אך גרסה זו תוצע ככל הנראה גם בשאר השווקים בעולם. .

    מתחת למעטפת המיני סדאן תבסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של הב.מ.וו המשמשת את ה-X1 החדש, את ה-2 אקטיב טורר ואת המיני קלאבמן ובתא המנוע ניתן יהיה לפגוש גרסאות שונות ליחידת ההנעה המודולרית והמוגדשת של החברה בנפח 1.5 או 2 ליטרים.
    בחברה מקווים כי המיני סדאן תעזור למשפחת הדור השלישי של מיני, תחת שליטת ב.מ.וו, להגיע בהקדם להיקפי ייצור של כחצי מיליון מכוניות בשנה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מיני תופסת תחת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.