• Ad
  • מנזקי קורונה: הקרן שניהלה את תערוכת ז'נבה נסגרת בגלל ביטול תערוכת 2020 וחוסר ודאות לגבי השנה הבאה. נכסיה יועברו אל היכל התערוכות העירוני.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ב-42 שנותיו של היכל התערוכות של ז'נבה, Palexpo, הוצגו לראווה כל המכוניות החדשות והחשובות שנמכרו באירופה, ובעיקר היקרות שבהן, ומאות מכוניות קונספט נהדרות שרובן לא התגשם לכלל מכוניות סדרתיות. בהיכל זה, במסגרת תערוכת המכוניות הבינלאומית השנתית, התקיימו מסיבות עיתונאים שבהן נמסרו באופן רשמי כמה מן ההודעות הדרמטיות והמעניינות ביותר שקשורות לתעשיית הרכב, והתארחו תערוכות מרתקות של כלי רכב היסטוריים.

     

     

    אלא שהיום (ג'), לנוכח מגפת קורונה, צפוי היכל התערוכות של ז'נבה לארח את מסיבת העיתונאים העצובה ביותר שנערכה בו עד כה, ובה יוכרז על סגירת הקרן שהפיקה את תערוכות הרכב בעשרות השנים האחרונות. עתידה של התערוכה הקומפקטית והחמודה ביותר באירופה, זו שנערכת בצמוד לשדה התעופה הקטן של העיר ומכניסה לעיר ולקנטון השוויצרי כ-200 מיליון פרנק מידי שנה – לוט בערפל.

    הוועד והמועצה של קרן "סלון אינטרנשיונל דה ל'אוטמוביל", אשר מפיקים את אחת מתערוכות הרכב הוותיקות ביותר בעולם – תערוכה שמתקיימת כמעט באופן רצוף מזה 115 שנים, החליטו אתמול (ב') שלא לקיים תערוכה בחודש מרץ 2021, לא לקבל את ההלוואה בסך 16.8 מיליון פרנק שוויצרי שהציעו להם הקנטון ועיריית ז'נבה, ולמכור את כלל הפעילות שלהם לחברה שמפעילה את היכל התערוכות Palexpo.
    החלטה עצובה זאת התקבלה לנוכח הנזק הכלכלי שספגה הקרן בגלל ביטול תערוכת ז'נבה 2020 לנוכח מגפת קורונה, והחלטת הקרן שלא לארגן אירוע גם בשנה הבאה. אנשי הקרן ביצעו בדיקה בקרב כל יצרניות הרכב, שחלקן ממילא מוותרות על השתתפות ברוב תערוכות הרכב בעולם, וגילו שרובן לא מתכוונות להשתתף בתערוכה בחודש מרץ 2021 לנוכח האירועים, ויעדיפו לקיים תערוכה בשנת 2022.

    לקריאה נוספת: האם מות תערוכת הרכב מנבא קץ לעידן המכונית הפרטית?

    "תחום הרכב עובר בתקופה זאת שלב קשה", מסרו אמש אנשי הקרן, "והמציגים זקוקים לזמן להתאושש מהשפעות המגיפה. יתרה מכך: לא בטוח שהמצב הבריאותי הנוכחי יאפשר לארגן באביב הבא אירוע אשר מושך אליו יותר מ- 600,000 מבקרים וכ-10,000 עיתונאים".
    מיד לאחר שמועצת העיר ז'נבה הורתה לבטל את האירוע הקודם, במרץ השנה, הקרן ביקשה מקנטון ז'נבה תמיכה כספית לכיסוי הפסדים בהיקף של כ-11 מיליון פרנקים שוויצרים שנגרמו כתוצאה מן הביטול, כמו גם סיוע בהפקת תערוכה חדשה. ואכן, בתחילת יוני השנה אישרה מועצת הקנטון הלוואה לקרן בהיקף של 16.8 מיליון פרנק שוויצרי.

    אלא שלנוכח העובדה שרוב יצרניות הרכב לא מעוניינות להתחייב על השתתפות בתערוכת 2021 מבינים אנשי הקרן שהם לא יוכלו לפרוע הלוואה כזאת וגם לא יוכלו להמשיך ולקיים את הקרן עצמה עד לתערוכה שאולי תתקיים בשנת 2022, מה גם שאחד מתנאי ההלוואה הוא קיום אירוע ב-2021, אשר כאמור לא יוכל להתקיים…

    "הקרן מודה לרשויות המוסמכות של הקנטון ושל העיר ז'נבה על נכונותן להעניק הלוואה זאת", נמסר אמש, "אבל לא רואה בתנאי ההלוואה ערובה ליציבות הפיננסית ארוכת הטווח של הקרן במתכונתה הנוכחית"

     

     

    במצב זה החליטו קברניטי הקרן לפרק אותה ולהעביר את הנכסים שלה, ואת כל הזכויות שקשורות במותג "תערוכת ז'נבה" לחברת Palexpo אשר מפעילה את היכל התערוכות העירוני, וזאת "במטרה למצוא פיתרון אשר יבטיח ארגון קבוע של תערוכת רכב בינלאומית בז'נבה".
    היום אחרי הצוהריים תתקיים, כאמור, בפאלאקספו מסיבת עיתונאים שבה תימסר הודעה רשמית בנוגע לכך, וברוח ימים אלה יהיו העיתונאים ספונים בבתיהם ובמשרדיהם וה"מסיבה" תועבר בשידור חי. בשורה תחתונה, גם בשנה הבאה לא תתקיים תערוכת רכב בז'נבה, וגם לא בפרנקפורט, ובמקרה הטוב תצליח פאלאקספו לקיים תערוכה בשנת 2022.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מורדמת ומונשמת: תערוכת זנבה לא תתקיים גם בשנה הבאה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.