• Ad
  • מהינדרה ההודית תבנה 5 קרוסאוברים חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB של פולקסווגן
    עם עיצוב בריטי וטכנולוגיה חשמלית גרמנית, מהינדרה מתאמצת לא לפספס את הגל החשמלי בהודו ורוצה לבנות מיליון קרוסאוברים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מהינדרה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בהודו, הכריזה על כוונתה להציג חמישה דגמי קרוסאובר סדרתיים חדשים על בסיס הפלטפורמה החשמלית המודולרית של קבוצת פולקסווגן, MEB. כך תהיה מהינדרה ללקוח השני של פולקסווגן, אחרי פורד, שנהנית מן הידע והניסיון שצברו הגרמנים במהלך הפיתוח של דגמים כמו דגמי ID של המותג פולקסווגן, או 'אניאק' של סקודה.

     

    מהינדרה ההודית תבנה 5 קרוסאוברים חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB של פולקסווגן

     

    אנשי מהינדרה מתכוונים לייצר מיליון כלי רכב מחמשת הדגמים האלה, לכל הפחות בשלב הראשון של העסקה שלהם עם פולקסווגן, אולם לא נמסר באיזו תקופת זמן. דגם ראשון צפוי להגיע לאולמות המכירה בתוך כשנה וחצי, ושאר הדגמים יושקו עד לשנת 2026. עד לסוף הרבעון הראשון של 2027 מקווים אנשי מהינדרה שבין 20 ל-30 אחוזים מכלי הרכב שהם ימכרו יהיו חשמליים.

    ממשלת הודו מקדמת בשנים האחרונות תוכנית אדירה לקידום מעבר לרכב חשמלי, ומתכוונת לאסור מכירת רכב עם מנועי בעירה עד לסוף העשור, אבל בשלב זה טאטא מובילה את השוק החשמלי ההודי בהפרש ניכר. התחרות של מהינדרה צפויה להיות צפופה גם מכיוון אחר, חדש לגמרי: חברת אולה אלקטריק, אשר הקימה את מפעל הקטנועים החשמליים הגדול ביותר בעולם, הכריזה השבוע שהיא מתכוונת להשיק בתוך שנה וחצי מכונית חשמלית חדשה שתציע טווח נסיעה של עד 500 קילומטרים ותעלה פחות מ-50,000 דולר.

     

    מהינדרה ההודית תבנה 5 קרוסאוברים חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB של פולקסווגן

     

    מהינדרה הכריזה על חמישה דגמי קונספט שמייצגים דגמים סדרתיים עתידיים אשר ישווקו תחת המותגים XUV ו-BE: דגמי 05, 07 ו-09 לובשים את סמל BE החדש, ואילו E08 ו-E09 יקבלו את סמל XUV המוכר. אגב, גם שמה של הפלטפורמה עצמה תורגם ל"הודית" והוא מכונה שם Inglo. אגב נוסף – ההודים לא אומרים שהם משתמשים בפלטפורמה הגרמנית אלא שהם "משתמשים ברכיבים מארכיטקטורת MEB של קבוצת פולקסווגן".

    עם רכבי התצוגה משיקה מהינדרה את שפת העיצוב החדשה שלה, שנקראת heartcore, אשר עוצבה בחטיבת העיצוב של החברה – Mahindra Advanced Design Europe, אשר ממוקמת בבריטניה. דגמי BE יאופיינו בשפת עיצוב נועזת ואוונגארדית יותר, ואילו דגמי XUV הם ה"מיושבים" יותר. כמו בדגמי פולקסווגן גם חמשת הדגמים של מהינדרה יציעו אפשרות בחירה בין סוללה עם תכולת אנרגיה של 60 קילוואט שעה לבין סוללה גדולה יותר עם 80 קילוואט ואפשרות לטעינה מהירה עד ל-80 אחוזים תוך פחות מ-30 דקות.

     

    מהינדרה ההודית תבנה 5 קרוסאוברים חשמליים על בסיס פלטפורמת MEB של פולקסווגן

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.