• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היו"ר הקודם של איגוד השמאים, שנאלץ לפרוש, הגיש מועמדות בבחירות הקרובות, אולם נאלץ להסיר אותה בעקבות מסע לחצים. שוהם והאיגוד הורשעו בהסדר כובל לאחר שהמליצו לחברי ענף הרכב לפעול באופן שהיה מונע תחרות

    מבוכה באיגוד השמאים: עזרא שוהם, היו"ר הקודם של האיגוד אשר נאלץ לפרוש מתפקידו בעקבות הרשעה – הציג את מועמדתו לתפקיד סגן יו"ר האיגוד בבחירות הקרובות להנהלת האיגוד.

    כפי שפרסמנו כאן, שוהם הורשע לאחר שבעקבות הוראה שניתנה באחריותו הפך האיגוד לצד בהסדר כובל, ולנוכח הרשעתו נגזרו עליו 4 חודשי עבודות שרות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר 6 חודשים על תנאי.

    אלא שלמרבה המבוכה מסתבר שבתקנון של איגוד השמאים לא קיים סעיף שבכוחו למנוע ממי שהורשע בעבירות מסוג זה מלהתמודד על תפקיד בהנהלת האיגוד, מה עוד שבאותו פסק דין הורשע גם האיגוד כגוף וישות משפטית, והוטל עליו קנס בסך 50 אלף שקל.

    כשנודע לחלק מחברי האיגוד ששוהם מתכוון להתמודד על תפקיד סגן היו"ר, לאחר שהוא הגיש את מועמדותו לתפקיד, הם טענו שמינוי כזה יפגע בתדמית הציבורית של האיגוד.

    כדי למנוע את אפשרות הבחירה בשוהם דרשו מתנגדיו לכנס את מוסדות האיגוד כדי להחליט על השעייתו מחברות באיגוד לתקופה שבה ירצה את עונש עבודות השרות.
    היות שהבחירות לאיגוד יתקיימו ב-23 לאוקטובר הייתה החלטה כזאת מונעת ממנו את האפשרות להתמודד בבחירות, מאחר ורק חבר איגוד יכול להתמודד על תפקיד בהנהלה.

    בעקבות פנייה שלנו לאיגוד כדי לקבל את עמדתו החל מסע לחצים על עזרא שוהם לבטל את מועמדותו לתפקיד, ומאידך למנוע קבלת החלטה לגבי השעייתו מחברות באיגוד. בסופו של דבר נכנע שוהם ללחצים, ובערב חג הסוכות הודיע על הסרת מועמדותו.

    הפרשה שבגינה הורשעו שוהם והאיגוד בהסדר כובל החלה ביולי 2008.
    שוהם, אז יו"ר איגוד השמאים, פנה אל חברי ענף הרכב באיגרת, והמליץ בפניהם על קו פעולה לקביעת שכר הטרחה בהתאם לכללים מנחים שפורטו שם.

    בחודש יוני 2012 הגישה רשות ההגבלים העסקיים כתב אישום נגד האיגוד והיו"ר, ובפברואר 2014 הרשיע אותם בית המשפט בעבירה על חוק ההגבלים העסקיים.

    בהכרעת הדין קבע השופט שמדובר בהמלצה אסורה של האיגוד, וכתב ש"התמונה הכוללת הברורה, המתקבלת ממכלול הדברים, הינו של המלצה על קו פעולה, לעניין קביעת שכר טרחה, בהתאם למותווה באיגרת. ההמלצה היא על שכר טרחה הגבוה, ובמידה משמעותית, מן הממוצע במועד הרלוונטי". בהמשך ציין השופט כי "הוכח מעבר לספק סביר כי באיגרת הייתה טמונה פגיעה פוטנציאלית בתחרות".

    בגזר הדין נכתב שמדובר בהרשעה ראשונה, שלא במסגרת הסדר טיעון, ובעבירה יחידה של קביעת קו פעולה. בין השיקולים לקביעת עונשו של שוהם לקח בית המשפט בחשבון את העובדה שתפקיד יו"ר האיגוד הוא התנדבותי ומבוצע ללא שכר, כמו גם את העובדה ששוהם התפטר מתפקידו כיו"ר האיגוד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מבוכה באיגוד השמאים: עזרא שוהם התמודד והסיר מועמדותו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.