פורשה שמרה אס בשרוול שלה, והיא שולפת אותו עם פתיחת תערוכת פרנקפורט: מכונית התצוגה Mission E נותנת בראש ל'טסלה' עם טכנולוגיה מתקדמת ומוכחת, וארבע דלתות שמעידות על כוונה לייצר מכונית שימושית.
אנשי פורשה קצת שכחו את המורשת של המייסד שלהם, פרדיננד פורשה, כשהכריזו ערב פתיחת תערוכת פרנקפורט ש'Mission E' – מכונית התצוגה החשמלית המרהיבה שלהם, היא "מכונית הספורט הארבעה מושבית הכל-חשמלית הראשונה בהיסטוריה של המותג".
עובדתית, כשמדובר במותג פורשה ובמכונית ספורט, הם צודקים – אבל פרדיננד הזקן עבד על מכוניות חשמליות והיבירידיות הרבה לפני שמי שניסח את ההודעה הזאת (וגם אנחנו כולנו) נולד. בכל מקרה, Mission E היא מכונית תצוגה ש"משלבת בין העיצוב הרגשי המובהק של פורשה עם ביצועים מצוינים ושימושיות רבה לבין חשיבה קדימה עם מערכת ההנעה הראשונה בעולם במתח של 800 וולט".
המכונית מייצגת מכונית ספורט ארבעה מושבית בעלת ארבע דלתות, עם מנוע חשמלי אחד שמניע את הגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי נוסף שמניע את האחוריים – שניהם מייצרים יחד "מעל 600 כ"ס", וטווח נסיעה בין טעינות של "יותר מ-500 ק"מ".
הטכנולוגיה לקוחה במידה רבה מזו שפותחה עבור מכונית המירוץ שפורשה בנתה עבור סדרת מירוצי הסיבולת – ה-919 שניצחה את 24 השעות של לה מאן, היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות ול-200 קמ"ש היא מגיעה 12 שניות לאחר שזינקה לדרך. כל הנתונים הללו נהדרים ונפלאים אבל ככל הנראה הרבה פחות חשובים מן העובדה שבאמצעות מערכת החשמל והטעינה החדשות, במתח של 800 וולט, אפשר לטעון את הסוללה ל-80% מן התכולה שלה בתוך 15 דקות בלבד, ומכאן לצאת לנסיעה נוספת לטווח של כ-400 ק"מ.
מכונית התצוגה עצמה כוללת עוד כל מיני טכנולוגיות ראווה כמו מכשירים שמופעלים אינטואיטיבית על ידי מעקב אחר תנועות העיניים של הנהג ותצוגת הולוגרמות – אבל אלה, כך נדמה כרגע לפחות, שייכים יותר לפן התצוגתי של המכונית.
אם חוזרים לעיקר – בעוד שרוב המכוניות החשמליות הספורטיביות (ולא שיש יותר מידי כאלה) פועלות כיום עם מערכות חשמל במתח של 400 וולט פורשה היא הראשונה שרותמת את טכנולוגיית ה-800 וולט, ואין זה עניין של מה בכך.
הכפלת המתח – כך אומרים אנשי פורשה – מציעה יתרונות רבים ובהם (כמובן) משך זמן טעינה קצר יותר, אבל גם משקל נמוך יותר בזכות שימוש בכבלים בעלי חתך קטן ולכן גם קלים יותר.
במכונית התצוגה מוקדש קטע גוף נפתח בצד השמאלי של החזית, לפני דלת הנהג, לשקע הטעינה "החדשני" שאותו מכנים אנשי החברה "טעינת הטורבו של פורשה".
באופן אלטרנטיבי, כלומר בהיעדר תשתית טעינה מתאימה, אפשר לטעון את הסוללה גם מתחנת טעינה במתח של 400 וולט, או לטעון אותה בטעינה אינדוקטיבית, כלומר על משטח טעינה וללא כבלים כלל.
המכונית עצמה שוקלת 2,000 קילו, לא משקל זבוב אבל בהחלט סביר בהתייחס לסוללות הליתיום-איון הכבדות שהיא סוחבת, ולמערכת קירור המים שלהן שלקוחה ממכוניות המירוץ של פורשה.
רוב המשקל של זו מרוכז בתחתית המכונית כדי להגיע למרכז כובד נמוך – לטענת פורשה גובה מרכז הכובד זהה לזה של 918 ספיידר היוצאת.
Mission E מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין אשר פותחה על ידי פורשה במיוחד עבור המכוניות החשמליות שבכוונתה לבנות, והפלטפורמה הזאת בנויה מאלומיניום, פלדה בחוזק מתיחה גבוה וסיבי פחמן מחוזקי פלסטיק – שילוב שפורשה תיישם (כך הם מבטיחים) בגרסת ייצור סדרתית של המכונית, שצפויה להיות מושקת במהלך שנת 2018.
מה שלא בהכרח יישמר למכונית הסדרתית הם המידות: אורך של 485 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ וגובה של 130 ס"מ מבשרים על מכונית פחות שימושית מן הפאנאמרה, שארוכה מ- Mission E בכ-16.5 ס"מ, וגבוהה ממנה ב-12 ס"מ.