• Ad
  • אלפא-רומיאו לא יצאה מגדרה להציג את כל החידושים הטכנולוגיים של מכונית הדגל החדשה שלה, אולי מתוך הנחה שהעיצוב הנהדר שלה יעשה לבדו את העבודה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אלפא-רומיאו מציגה אמנם את אחת הכוכבות המרתקות והחשובות ביותר בתערוכת פרנקפורט, אבל בדרך איטלקית אופיינית – רגועה ועל-פניו מעט חפיפניקית: ג'וליה החדשה – מכונית הדגל הכל-כל חשובה למותג הנחשק מבית פיאט – לא חשפה הרבה מעבר למה שכבר נחשף ב-24 ביוני השנה באירוע שערכה החברה בעיר וארזה לציון 105 שנים להיווסדה.

     

    Alfa Romeo Giulia_Conferenza-Francoforte_04

     

    אלפא-רומיאו חשפה אמנם את המחירים הצפויים באירופה – 95,000 אירו למכוניות הראשונות שמכירתן תחל עוד בשלהי ספטמבר וכ-79,000 אירו למכוניות שיוצעו ברבעון האחרון של השנה, אבל אפילו לא טרחה יותר מידי לספק מפרטים מדויקים של המכונית, לא כל שכן להציג את הגרסאות ה"עממיות" יותר והפחות יקרות.

    מצד שני אלפא כן חשפה באופן רשמי את פילוסופיית המותג החדשה ואת הסיסמא שאיתה היא תנסה לקדם אותו: 'meccanica delle Emozioni', שאותה אפשר לתרגם ל"המכניקה של הרגש".

     

    Alfa Romeo Giulia_Conferenza-Francoforte_05

     

    אנשי אלפא מדברים על חמישה עקרונות שלאורם פותחה המכונית הזאת ויפותחו גם שבעה הדגמים הנוספים שהיא מתכוונת להשיק בשנים הקרובות: מנועים חדשניים, חלוקת משקל של 50/50, פתרונות טכניים מתקדמים, יחסי כוח למשקל הטובים ביותר בקטגוריות השונות, ועיצוב איטלקי ייחודי.

    כאמור, המכוניות הראשונות שמוצעות למכירה הן מן הגרסה הספורטיבית ש"מוקדשת ללקוחות הראשונים", וזו מציעה את "כל חבילת הציוד הספורטיבי היוקרתי ביותר" שכולל בין השאר בלמים קרמיים, מושבי ספורט, חלקים בנויים מחומרים מורכבים וכמובן, עיקר העיקרים: מנוע הטורבו-בנזין החדש בן ששת הצילינדרים, בנפח 2.9 ליטר.

    מנוע זה, אשר "פותח בהשראה טכנולוגית של פרארי", מספק בסיוע שני מגדשי טורבו 510 כ"ס וכ-61 קג"מ ו"מבטיח רמות ביצועים מלהיבות: מהירות שיא של 307 קמ"ש ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות… וכל זאת בדרך ידידותית לסביבה".

    בכך, או שמא נאמר "גם בכך", שוברת אלפא-רומיאו את הדרך המקובלת להשקת מכוניות – ומציגה תחילה דווקא את הגרסה החזקה והיקרה, זו שתתמודד בעיקר מול ב.מ.וו. M3 ואאודי RS4 או אף מעבר להן, ולא את הגרסאות שצפויות להימכר במספרים הגדולים ביותר.

    Alfa Romeo Giulia_Francoforte_02

     

     

    על אף האכזבה (בעיקר על כך שלא זכינו להרבה יותר מידי מידע נוסף יחסית למה שכבר פורסם בעבר) צריך להסיר את הכובע בפני אלפא מפני שהיא עושה בדיוק את מה שהיא אומרת: מחזקת את התחושות הרגשיות כלפי המותג ואת הערך הספורטיבי שלו בעיני הלקוחות והעולם.

    אנשי אלפא מכריזים שהבחירה שלהם להתמקד בהנעה אחורית (ולהציע גם אופציה להנעה כפולה) מהווה "יותר מאשר מחווה בלבד לשורשים האותנטיים ביותר של אגדת אלפא רומיאו, אלא גם פתרון טכני שמציע ביצועים גבוהים וכיף מדהים".

    באלפא מתהדרים בחלוקת משקל אופטימלית של 50/50 על פני שני הסרנים (תכונה אופיינית לרוב דגמי ב.מ.וו. כמעט מאז ומעולם), במערכת מתלים מתוחכמת וייחודית להם (לטענתם) וב"היגוי הישיר ביותר בשוק".

    ג'וליה עושה שימוש נרחב בחומרים מתקדמים וקלים בהם סיבי פחמן, אלומיניום וחלקים היברידיים של אלומיניום ופלסטיק, כדי לקבל את יחס המשקל לכח הטוב ביותר בקטגוריה – פחות מ-3 ק"ג לכ"ס – עם משקל של 1,524 קילוגרם בלבד. אלומיניום משמש לבניית מערכת המתלים, דלתות, כנפיים, חלקי פלטפורמה וחלקים במערכת הבלמים. סיבי פחמן משמשים למכסה המנוע, גג, מוט פיתול ושלדת המושבים הקדמיים, וגם הבלמים הקרמיים חוסכים משקל.

     

    Alfa Romeo Giulia_Francoforte_06

     

    לג'וליה, כך אלפא, יש את בסיס הגלגלים הארוך ביותר בקטגוריה שלה כשהוא ארוז בתוך אחד הגופים הקצרים ביותר ביחס למתחרות.

    המנוע והחלקים המכאניים הכבדים מונחים בין שני הסרנים בתוך גוף שמציג סרחי עודף (החלקים שלפני הסרן הקדמי ומאחורי הסרן האחורי) קצרים מאוד, מכסה מנוע ארוך ותא נוסעים ש"יושב" על הסרן האחורי ולדברי אלפא "מסמן את הנקודה שבה כוח המנוע משוחרר על הכביש".

    המתלה הקדמי של ג'וליה הוא מסוג עצמות עצה כפולות והוא הונדס באופן שלדברי אלפא מייצר "ציר היגוי וירטואלי למחצה" במטרה להציע את ההיגוי הישיר, המהיר, המדויק והאינטואיטיבי ביותר בפלח השוק שלה.

    המתלה האחורי הוא מסוג רב חיבורי והוא כולל גם מערכת "הכוונת כח" בעלת שני מצמדים נשלטים אלקטרונית שמשמשים כדיפרנציאל מוגבל החלקה וירטואלי ומוגדר על-ידי אלפא כ"פתרון טכנולוגי בלעדי".

    מערכת זאת מאפשרת לייצר את ההפרש הנחוץ במהירויות הסיבוב של הגלגלים בעת פניה, ותוך כדי כך גם לשלוט באופן מדויק בכח שנשלח אל כל גלגל בנפרד. כך משתפרת העברת כח המנוע לצמיגים גם בתנאי אחיזה נמוכים ומבלי שתידרש ההתערבות של מערכת בקרת היציבות "הפולשנית".

    מערכת זאת משולבת בחידוש טכנולוגי נוסף לו טוענים אנשי אלפא – מערכת אלקטרו-מכאנית ש"משלבת בין בקרת יציבות לבין בלמי סרוו מסורתיים לטובת תגובת בלימה מיידית וצמצום מרחקי הבלימה".

     

    Alfa Romeo Giulia_Francoforte_11

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כוכבות פרנקפורט 2015: אלפא רומיאו ג'וליה קוואדריפוליו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.