• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל השלכת בגולן ובגליל העליון

    טיול לסופ"ש: אל השלכת בגולן ובגליל העליון

    מטעי הנשירים של צפון רמת הגולן והגליל העליון צובעים את הנוף בצבעי שלכת עזים ומרהיבים. זה הזמן לטיול חורף צונן ויבש ברמת הגולן ובגליל העליון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    החורף כבר כאן וצבעי הטבע משתנים בבת אחת. איים של שלכת בגווני כתום וצהוב, או בצבעי חלודה מקשטים את הנוף, גפנים ועצי פרי נשירים מקדימים את הצמחים האחרים ומכריזים על העונה הקרה שבפתח, וזה הזמן לנשום אוויר צלול וקריר במקום שבו הכל מתחיל – ברמת הגולן.

     

    טיול לסופ"ש: אל השלכת בגולן ובגליל העליון

     

    צפון רמת הגולן

    בין מסעדה למג'דל שמס נטועים אלפי דונמים של מטעי נשירים, ואלה משנים כעת את צבעי הנוף לצד הכבישים הצרים שגולשים אל עמק יעפורי. ההמלצה שלנו היא לנסוע או להלך בחלק הצפוני של 'שביל הגולן' בין גדרות האבן שעוטפות את מטעי התפוחים. העצים – חלקם בשיא השלכת וחלקם קצת לפניה, ועליהם נאספים סביבם ככתם צבעוני. הכביש הצר והמפותל שבין המטעים מסומן בסימון ובשילוט מסודר של 'שביל הגולן', ולאורכו אפשר להגיע אל לא מעט נקודות תצפית נהדרות שמהן נשקף הנוף המרהיב של צפון הגולן ושל הגליל העליון.

    נחל חזור (חזורי) הוא אחד הערוצים היפים בצפון הגולן, ומסלול הטיול לאורכו מתחיל ליד קבר נבי חזורי. המסורת הדרוזית גורסת ששיח' עות'מאן אלחזורי היה אוהב שלום שחי בתקופה קדומה ונהג לצייד עוברים ושבים בגוש מלח עם סגולות רפואיות. לצד ציון הקבר נטועים כשבעים עצי אלון מצוי שמצויים כעת בשלכת, ומסלול הטיול (לאורך סימון שבילים אדום) מתחיל בכביש 989 שמוליך מנווה אטי"ב אל מבצר נמרוד, ליד אנדרטת הנצחה לסיירת אגוז.
    מיד בתחילת הירידה יש תצפית נפלאה על החרמון ולעבר מבצר נמרוד. זה מסלול רגלי שהופך מעט מאתגר בסיומו, עם עליה תלולה לכיוון מבצר נמרוד.

     

    טיול לסופ"ש: אל השלכת בגולן ובגליל העליון

     

    יער אודם, היער הגדול ביותר בצפון, גובל בכביש 978 שמוליך בין מסעדה לצומת האמיר ("צומת ווסט"). השלכת מעטרת את היער ומלווה את הנוסעים על הכביש לכל אורכו. טיול שלכת מושלם ומומלץ הוא סביב "הג'ובה הגדולה" (ג'ובעת אל כבירה), ואליו יוצאים ממגרש חניה קרוב לג'ובה.

    מרום גולן. כביש צר מקשר בין כביש 959 לבין קיבוץ מרום גולם ונמתח מזרחה עד כביש 98. הכביש עובר על הלוע של הר געש לא פעיל למרגלות הר בנטל, ובתוך השקע הגעשי נטועים עצי פרי נשירים, שכמובן נמצאים כעת בנשירה.

     

    טיול לסופ"ש: אל השלכת בגולן ובגליל העליון

     

    הגליל העליון

    מטולה. סביב העיירה הצפונית מטולה יש גן עדן לחובבי שלכת. רוב כבישי המושבה צופים על עבר ערוץ נחל עיון ועמק עיון, וממרום הר צפייה יש תצפית מרהיבה אל השלכת של שכנינו הלבנונים מעבר לגבול. אפשר לפסוע על המסלול הרגלי לכיוון תל אבל ובית מעכה שכל סביבתו צבועה בימים אלה בצבעי שלכת.

    בקעת קדש. גם הגפנים של רמות נפתלי צבועות כבר בגווני אדום יין ואלה מכסות את כל בקעת קדש. תצפית מומלצת על הבקעה ונופי הסביבה נמצאת ברמות נפתלי, ואפשר גם לנסוע על הכביש שמקיף את הישוב, דרך הבטחון המערבית, שלמרגלותיו פרוש הנוף של בקעת קדש.

    מלכיה. כביש הצפון (899) המפותל מעוטר בימים אלה בצבעי שלכת מרהיבים, למשל בשמורת נחל דישון וסביב הישוב דישון, ומשם אפשר לרדת אל כביש 866 לכיוון עין זיתים ואל הכפר ריחניה והמושב עלמה, בדרך אל כביש 89.

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.