פורשה, פורשה טאיקאן, Porsche Taycan

חשמל לאלפיון: פורשה טאיקאן הושקה בישראל

פורשה השיקה את 'טאיקאן' החשמלית שמציעה ביצועי על ללא כל פליטת מזהמים. המטרה: להיות סמל סטטוס של בעלי ממון. המחיר: החל מ-875 אלף ש"ח
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פורשה נכנסה זה מכבר לעידן החשמל וכעת משיקה גם אצלנו את 'טאיקאן' (Taycan) – מכונית ספורט סלון עם ארבע דלתות והנעה חשמלית טהורה. אוהדיה של יצרנית מכוניות הספורט משטוטגארט השלימו בלית ברירה עם העובדה שפורשה מייצרת מכוניות היברידיות (למרבה המזל זאת עדיין לא 911) , אבל מכונית חשמלית טהורה של פורשה היא עדיין משהו קשה יותר לעיכול. אלא שבעידן הנוכחי, עם רגולציה שדוחפת אל עבר טכנולוגיה חשמלית, אנשי פורשה לא מתמהמהים, מתאמצים להימצא בחזית הטכנולוגיה ולהזכיר לעולם את עברו של אבי השושלת שכלל גם פיתוחים חשמליים. מה שבטוח זה שלפורשה אין כל כוונה להשאיר את הזירה ליצרניות רכב חדשות וחצופות. כן, אנחנו מתכוונים אליך, טסלה.

טאיקאן משחקת במסגרת של גבולות בטוחים: זאת לא מכונית על דו-מושבית אלא ספורט סלון לארבעה נוסעים. תחשבו על פנאמרה שפגשה טסלה מודל S. כמובן שאנשי פורשה נעלבים ומזכירים שהם מכוונים אל פלח שוק גבוה יותר. העיצוב של טאיקאן עתידני אבל לא מוגזם. הצללית מזכירה מאד את פנאמרה (אבל הרבה יותר מוצלחת) ואפשר למצוא בה אזכורים לדגמים ספורטיביים אחרים של החברה. לעומת זאת, תא הנוסעים מייצג תפיסה שונה לגמרי ממה שהכרנו בפורשה בעבר, עם מסכי מגע גדולים וכמעט ללא מתגים בסביבת הנהג, למעט מתג הנעה ומתגים על גלגל ההגה.

 

פורשה, פורשה טאיקאן, Porsche Taycan
את טאיקאן מניעים שני מנועים חשמליים – אחד מלפנים שמניע את הגלגלים הקדמיים והשני, מאחור, מניע את האחוריים. כך מתקבלת הנעה כפולה קבועה עם חלוקת כוח שמשתנה בהתאם לתכנית הנהיגה הנבחרת. טאיקאן מוצעת בארבע גרסאות הנעה שנבדלות זו מזו בהספק המרבי של המנועים ובקיבולת הסוללה. הגרסה הסטנדרטית, טאיקאן 4S, מספקת 435 כ"ס משני המנועים במצב רגיל או 530 כ"ס במצב זינוק מהמקום. הסוללה שלה מכילה 79.2 קילוואט שאמורים להספיק לטווח נסיעה של 407 קילומטרים, וזה לא רע עבור מכונית שמאיצה מהמקום ל-100 קמ"ש תוך 4 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 250 קמ"ש. אפשר גם להזמין את המכונית הזאת עם סוללה מוגדלת שמכילה 93.4 קילוואט שעה ועם מנועים בהספק מוגדל של 490 כ"ס (571 כ"ס במצב שיגור). הביצועים זהים ל-4S הסטנדרטית אבל טווח הנסיעה גדל ל-463 ק"מ.

 

פורשה, פורשה טאיקאן, Porsche Taycan

גרסת הנעה נוספת נקראת טאיקאן טורבו, ופרדוקס הצמדת המונח טורבו למכונית חשמלית לא נעלם מעינינו. אנשי השיווק של פורשה חושבים כנראה שזה הגיוני ושזה ימשוך לקוחות פוטנציאלים, או שקשה להם להיגמל מהרגלים ישנים. הספק המנועים של ה"טורבו" הוא 625 כוחות סוס (780 כ"ס במצב שיגור) והיא מוצעת כסטנדרט עם הסוללה הגדולה יותר, שמספקת טווח נסיעה של 450 ק"מ. בגרסת ה"טורבו" מתקצר הזינוק ל-100 ל-3.2 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-260 קמ"ש. בפסגה נמצאת טאיקאן טורבו S שמוצעת עם חבילת ספורט כרונו של פורשה, והספק מוגדל ל-761 כ"ס במצב זינוק. כך מתקצר משך התאוצה ל-100 קמ"ש אל 2.8 שניות מטורפות בלבד. מאידך, שיפור הביצועים מקצר את טווח הנסיעה המרבי ל-412 ק"מ.

למרות מיסוי מופחת על רכבים חשמליים טאיקאן בסיסית עולה 875 אלף ש"ח וטאיקן טורבו עולה 1.3 מיליון ש"ח. תמורת טאיקן טורבו S תידרשו לשלם 1.6 מיליון ש"ח, ועם זאת לא נראה שהמחיר ירתיע בעלי ממון שתמיד מחפשים את הדבר המחשמל הבא.

  • Ad