• Ad
  • חם בתערוכת דטרויט: יוקרה וקרוס-אוברים שולטים בשוק הרכב העולמי

    קרוס-אוברים, מכוניות יוקרה, וקרוס-אוברים שהם מכוניות יוקרה שולטים בתערוכת המכוניות החשובה ביותר של צפון אמריקה, בדטרויט. כתבה מתעדכנת עם כל החדשות החמות מהתערוכה הקפואה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יום העיתונות הראשון של תערוכת דטרויט נפתח ביום שני השבוע, והיא תיפתח לקהל ביום שישי. בין לבין נערכים שלושה ימי עיתונות וימי תצוגה מיוחדים לדילרים, לאנליסטים ולמיוחסים למיניהם, וחלק מן הדגמים, כמו גם ההפתעות שנשמרו לתערוכה עצמה, נחשפים באופן רשמי טיפין טיפין.

    למרות שתערוכות לוס אנג'לס וניו-יורק מתאמצות לקחת לדטרויט את הבכורה, ועל אף העובדה שהתערוכה של מישיגן נערכת בתקופה מאד לא ידידותית של השנה – פעמים רבות בטמפרטורות שנעות סביב אפס מעלות צלזיוס, דטרויט נותרה תערוכת הרכב החשובה ביותר של שוק הרכב החשוב ביותר לרוב יצרני הרכב (לכל הפחות מבחינת כח הקניה שלו).

    כרגיל בשנים האחרונות רוב יצרני הרכב לא סמכו על החשיפה שיקבלו במסגרת התערוכה עצמה ורבים מהם הקדימו ושחררו תמונות רשמיות ופרטים רבים אודות החידושים שלהם, לכן הכנו את הכתבה הזאת מבעוד מועד ואנחנו מעדכנים אותה תוך כדי ההתקדמות שלה. נא לא להיבהל אם כמה מן ההשערות שנעלה כאן בפניכם יופרכו, וכדאי לשוב לכאן מפעם לפעם כדי להתעדכן.

    כאמור, אנחנו ב-TheCar נעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות ונעדכן את הכתבה הזאת בהתאם, וכבר בשלב זה אפשר לספר ששני המוטיבים המרכזיים בדטרויט הם מכוניות שמיועדות לשוק היוקרה וקרוס-אוברים – ובעיקר השילוב של שני המוטיבים בדמותם של קרוס-אוברים יוקרתיים.

    (Jan 2015) Detroit, MI. North American International Auto Show

    הכי לא קשור

    באופן כמעט יוצא דופן מוצג כעת בדטרויט מבחר גדול מן הרגיל של דגמים בעלי משמעות לשוק הישראלי, החל מאאודי Q7 דרך הונדה HR-V וכלה במרצדס GLE, אבל כדי להיכנס לאווירה כדאי להתחיל דווקא עם שני טנדרים חדשים שמזכירים לנו שמדובר באמריקה, ובאמריקנים.

    טויוטה טאקומה

    טויוטה חשפה את המהדורה החדשה של 'טאקומה' – הטנדר שאיתו היא מתחרה בקטגוריית ה"טנדרים בגודל בינוני" בכלים כמו שברולט קולוראדו.
    לא ברור לנו בינתיים האם מדובר בטנדר חדש לגמרי או במתיחת פנים משמעותית לדגם היוצא, מה שבטוח זה שאחרי כמעט עשור על הכביש מדובר בשינוי נחוץ וחשוב.
    העיצוב החיצוני של הטנדר, כפי שנחשף בינתיים בתמונות לא רשמיות שדלפו, נראה מרשים מאד, וההערכה היא שלצד מנועי ה-V6 יוצעו גם מנועי 4 בשורה קטנים וחסכוניים יותר.

    (Jan 2015) Detroit, MI. North American International Auto Show

    ניסאן טיטאן

    טנדרים, למרות משברי הדלק, לא איבדו מהפופולריות שלהם באמריקה ועדיין מהווים את אחד ממקורות ההכנסה המשמעותיים ביותר של היצרנים האמריקנים.

    'טיטאן' של ניסאן הוא "טנדר בגודל מלא" (ובעברית: משאית קטנה), ובדטרויט הושק הדור השני שלו – בין השאר עם מנוע טורבו-דיזל מתוצרת קאמינס, בנפח 5.0 ליטר ובמבנה V8 שמספק כ-300 כ"ס. טיטאן, שהמהדורה הנוכחית שלו הושקה באמריקה כבר לפני 12 שנים, הוא הטנדר הוותיק ביותר באולמות התצוגה שם, וההחלפה הנוכחית שלו נחוצה מאד.

    ניסאן שידרגה במידה רבה את המראה של טיטאן החדש והפכה אותו לגברי ושרירי יותר, אבל לטענת מקורות יודעי דבר בוצעה במקביל גם עבודה רבה גם על שיפור נוחות הנסיעה ורמת הפינוק לנהג, ובכלל זה רמת האבזור.

    Nissan Titan XD
    Nissan Titan XD

    • יונדאי HCD-15 סנטה קרוז קונספט

    גם יונדאי מאותת על כניסה לשוק הטנדרים ובדטרויט הציגה את קונספט 'HCD-15 סנטה קרוז'. זהו טנדר בינוני שיתחרה בקטגורית טויוטה טאקומה, אבל להבדיל ממנו, נראה שיונדאי פחות רוצה טנדר עבודה ויותר טנדר פנאי.

    כדרכם של דגמי קונספט הטנדר של יונדאי נראה שרירי וספורטיבי, אבל סביר להניח שבדרך לפס היצור הפרופורציות ישתנו.

    יונדאי שומרת על הקלפים קרוב לחזה וכמעט לא מפרסמת פרטים על הטנדר החדש. כל שידוע לעת עתה הוא שבחרטומו נמצא מנוע טורבו-דיזל, ארבע צילינדרים, בנפח 2.0 שמפיק 190 כ"ס, שתיבת ההילוכים היא אוטומטית ושההנעה כפולה.

    יונדאי HCD-15 סנטה קרוז בתערוכת דטרויט 2015

    אאודי Q7

    כבר לפני כחודש חשפה אאודי תמונות רשמיות ופרטים אודות Q7, וכדי שלא לחזור על מה שכבר פרסמנו כאן נזכיר רק שהכלי החדש הצטמק בממדיו ושוקל כ-325 קילו פחות מן הכלי היוצא.
    את הפרטים שכבר נחשפו תוכלו לקבל כאן, ואם יהיו חידושים נוספים בדטרויט נשתדל להוסיף אותם לכתבה המתעדכנת שלנו.

     

    Audi Q7

     

    וולבוS60 'קרוס קאונטרי'

    בוולבו החליטו לקחת את המראה הקרבי, ה'קרוס-אוברי' אל כל מגוון הדגמים שלהם, ובדטרויט תוצג גרסת 'קרוס-קאונטרי' גם למכונית הסדאן S60.

    בוולבו מתגאים בעובדה שעם V70 קרוס קאונטרי הם היו הראשונים, כבר בשנת 1997, להיענות לאופנת ה"קרוס-אובר", וכך היו למותג הפרימיום הראשון שהציע מכונית נוסעים (אם כי במבנה סטיישן), בעלת יכולת נהיגה בשטח.
    הייחוד, כעת, הוא במתיחת הגבול הזה גם אל מכוניות במבנה סדאן, וההצהרה מאחורי S60 Cross Country היא שזאת מכונית הסדאן הראשונה, אך לא האחרונה שלהם, עם יכולת אמיתית של נהיגת שבילים.

    כמו V60 קרוס קאונטרי שהוצגה לאחרונה גם S60 מוגבהת ב-6.5 ס"מ ומחוזקת באופן שמגן על המרכב בעת נהיגת שטח, והיא מוצעת עם הנעה כפולה אבל גם עם הנעה קדמית, ועם גלגלים בקוטר 18 או 19 אינטש.
    כל מגוון מנועי וולבו יוצע במכונית הזאת, ואת גרסת ההנעה הכפולה הבכירה יניע מנוע שמספק 254 כ"ס.

    וולבו S60 קרוס קאונטרי
    וולבו S60 קרוס קאונטרי

     

    פולקסווגן  Crossover Concept GTE

    פולקסוואגן חשפה בדטרויט מכונית תצוגה בשם 'קרוס-אובר קונספט', וככל הידוע היא נועדה להציג את הדור הבא של טוארג, אשר כמו Q7 יתבסס על פלטפורמת MLB המודולרית של קבוצת פולקסוואגן, וצפוי לקבל שם חדש, לפחות בארה"ב. "קרוס-אובר קונספט" אמור לייצג את גרסת החמישה מושבים של הטוארג הבא, אבל בארה"ב תיבנה בעתיד גם גרסה מוארכת שלו, בעלת שבעה מושבים.

    פולקסוואגן קרוס קופה קונספט
    פולקסוואגן קרוס קופה קונספט

     

    יונדאי סונטה פלאג-אין היברידית

    יונדאי חשפה בדטרויט את גרסת הפלאג-אין של סונטה החדשה, עם הבטחה לטווח נסיעה של 35 ק"מ בכח החשמל בלבד, לאחר טעינה של כשעתיים וחצי מרשת החשמל הביתית. המכונית תיוצר בקוריאה "ותישלח לשווקים נבחרים", כלומר שלא צריכה להיות מניעה לקבל אותה גם בישראל.

    המכונית צוידה בסוללה מסוג 'ליתיום פולימר' בהספק של 9.8 קילוואט שעה, ובמנוע חשמלי שמספק 50 קילוואט – כ-32% יותר מן המנוע החשמלי של סונטה ההיברידית הרגילה. לטענת אנשי יונדאי, טווח הנסיעה החשמלית של סונטה ההיברידית-נטענת ארוך מזה של כל מכונית אחרת בקטגוריה הזאת.

     

    יונדאי סונטה פלאג-אין היברידית
    יונדאי סונטה פלאג-אין היברידית

     

    החלומות הגבוהים

     

    אקורה (הונדה) NSX

    הבטחות צריך לקיים, וכל הכבוד לנשיא הונדה אשר ניצב על הבמה בדטרויט בדיוק לפני שלוש שנים והבטיח לאוהדי הונדה שבינואר 2015 תציג החברה שלו NSX חדשה.
    מדובר אמנם במכונית-על חסרת משמעות מעשית עבור רובנו, אבל בכל זאת באחד מסמלי המותג החשובים של הונדה, והפעם גם בהזדמנות להתרברב עם חידושים טכנולוגיים חשובים.

    עד כה התרכזה הונדה בשחרור של כמה טיזרים לקראת התערוכה, אבל מה שהיא כן חשפה זאת העובדה שהמכונית תונע באמצעות מערכת היברידית שמבוססת על מנוע מרכזי שמוגדש באמצעות צמד מגדשי-טורבו ומחובר במקביל לגלגלים האחוריים ולגנרטור חשמלי.
    כל אחד מן הגלגלים הקדמיים יונע עצמאית על-ידי מנוע חשמלי, ואפשר להניח שאשפי האלקטרוניקה בהונדה תיכנתו את המערכת שלהם כך שתשתמש בהנעה הנפרדת הזאת על תקן של דיפרנציאל וירטואלי לשיפור הביצועים.

    הונדה (אקורה) NSX
    הונדה (אקורה) NSX

    • ב.מ.וו סדרה 6 – מתיחת פנים

    ב.מ.וו הציגה מתיחת פנים לסדרה 6 שעיקרה שנוי קוסמטי ותוספת אבזור. אין שינוי במערך המנועים או המכלולים פרט למערכת פליטה משופרת ל-650.

    השינוי הבולט ביותר הוא מראה מחודש לשבכה הקדמית עם בתי כליות עם 9 סורגים במקום 10. בנוסף עודכן הפגוש הקדמי, נוספו נורות לד ומראות הצד כוללות מעתה גם מאותתים. בנוסף לגרסת 650 חישוקי 20 אינץ' בעיצוב חדש.

    תא הנוסעים לא השתנה פרט לתוספת גון חדש – שחור מבריק במיוחד וברשימת האבזור שבתוספת תשלום נמצא פנסים אדפטיביים שמסתגלות לתנאי הדרך, וחבילת M משופרת שכולל גם חישוקים שונים בקוטר 20 אינץ' מחטיבת M. אלינו תגיע המכונית המחודשת לקראת הקיץ השנה.

    מרצדס GLE קופה

    בשיטת השמות החדשה של מרצדס מייצגות האותיות GL את קטגוריית הג'יפים / קרוס-אוברים, והאותE את קטגוריית הגודל, ולכן GLE קופה החדש, שהוצג בדטרויט, הוא קרוס אובר שעוצב במיוחד כדי להתחרות ראש בראש בב.מ.וו. X6.

    מרצדס GLE קופה
    מרצדס GLE קופה

    המרכב, בתצורת קופה ארבע דלתות, נופח באופן ולממדים אליהם הרגיל אותנו X6, והוא מופיע בדטרויט לאחר שלקחיה של ב.מ.וו. הופקו מבעוד מועד, כלומר עם שלושה מושבים מאחור ולא רק עם שניים.

    מיני 5 דלתות JCW

    מיני חשפה מבעוד מועד תמונות רשמיות ופרטים די מלאים אודות גרסת השרירים, JCW, של ההאצ'בק 5 דלתות שלה, ואנחנו כבר פרסמנו אותם כאן. אם יהיו חידושים בגזרה זו, נעדכן.

    מיני JCW  חמש דלתות
    מיני JCW חמש דלתות

     

    לקסוס GS F

    לקסוס עושה שרירים, וזה כבר לא חדש, במטרה לנער קצת את האבק מעל המותג המנומנם ולשפר את המעמד שלה מול חובבי ב.מ.וו. ואינפיניטי.

    GS F תמלא את החלל שהותירה IS F הקטנה ממנה, ותונע באמצעות אותו מנוע שמניע את RC F: V8 אטמוספרי בנפח 5 ליטר שמספק 467 כ"ס. אמנם אלה לא ההספקים של ב.מ.וו. M5 או מרצדס AMG E63, להן יש כמעט 100 כ"ס נוספים, אבל אנחנו מדברים על לקסוס, וזה מאד יפה עבורה.

    כח המנוע יועבר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבה אוטומטית קונבנציונלית בעלת שמונה יחסי העברה ודרך דיפרנציאל נשלט אלקטרונית עם שלוש תוכניות פעולה מוגדרות מראש, והוא יוצמד לאספלט על-ידי גלגלים בקוטר 19 אינץ' עם צמיגים במידות 275/35 (מלפנים, אגב, תנעל המכונית צמיגים מעט יותר צרים: 255/35).

    2016 Lexus GS F
    לקסוס GS F

     

    אינפיניטי קונספט Q60

    אינפיניטי השיקה את קונספט Q60 שמתאר מכונית ספורט קופה 2+2 יוקרתית, שמבוססת על מכלוליה של Q50 סדאן הסדרתית ותחליף את המכונית הנוכחית שנקראה פעם G37 קופה.

    Infiniti Q60 Concept
    Infiniti Q60 Concept

    קדילאק CTS-V

    יצרני רכב אמריקנים תמיד ידעו להעלות לכביש מכוניות בעלות מנועי ענק והספקים מטורפים, אבל לא תמיד הצליחו גם להצמיד אותן לכביש. הדור השני, הנוכחי, של קדילאק CTS-V הציע כבר בשנת 2008 סדר גודל של 556 כוחות סוס.

    בתערוכת דטרויט, בתוך כדי ההבטחה להציע מכוניות "יותר גרמניות מגרמניות", קדילאק לא מתכוונת לכבוש את היצר והיא מציגה את הדור השלישי של CTS-V, עם מנוע V8 מוגדש באמצעות מגדש-על, בנפח 6.2 ליטר, שמספק 640 כ"ס וסוגר את הפה (או פוער אותו) לכמה מתחרים. אותו מנוע, אגב, מניע גם את שברולט קורבט הנוכחית.

    סתם כך, לצורך ההשוואה, לב.מ.וו. M5 יש 575 כ"ס, ולמרצדס AMG E63 יש 577 כ"ס, ולכן למי שמתעלם מהעובדה הפעוטה שכל הכח הזה צריך גם להתחבר לאספלט מותר להתלהב בלי חשבון. בקאדילק, אגב, מתעקשים שגם מבחינה דינמית המכוניות שלהם לא נופלות כיום ממתחרותיהן הגרמניות ולכן לא מן הנמנע שגם אפשר יהיה לעשות שימוש טוב בכל הכח הזה. המנוע מניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, ומאיץ אותה בתוך כ-3.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומשם עד למהירות מרבית של כ-322 קמ"ש.

    קדילאק CTS-V
    קדילאק CTS-V

     

    פורד GT

    פורד הפתיעה את אוהדיה ואת באי התערוכה עם גרסה חדשה, דור שלישי למכונית-העל שלהם – GT.

    מעבר לערך התדמיתי, המכונית באמת יפה ברמות על, נראה שהחשיבות הגדולה ביותר שלה נובעת מן החיבור בין פורד לבין טכנולוגיות ייצור עם חומרים מורכבים כמו סיבי פחמן, שהופכת קריטית ככל שהיצרנים חייבים להפחית ממשקל המכוניות.

    פורד כבר הוכיחה שהיא יכולה להיות חלוצה, עם הדור החדש של F150  שבנוי בחלקו מאלומיניום, ובתחום החומרים המורכבים צפוי בשנים הקרובות מאבק אמיתי על אמצעי הייצור המוגבלים.

    פורד GT מלפנים
    פורד GT

     

    הונדה FCV

    הונדה היא הגיבורה הטראגית של קרבות המימן: אחרי כמה וכמה שנים שבהן היא מריצה עשרות מכוניות מימן מדגם FCV 'קלאריטי' באחד מניסויי השטח המקיפים ביותר בתחום המימן, ולמרות שהיא זו שדבקה באמונתה ולא נטשה את המימן גם כאשר ב.מ.וו. רעתה בשדות המכונית החשמלית, ברגע האמת הגיעה טויוטה ועקפה אותה בסיבוב. לאחר השקתה של טויוטה 'מיארי', המכונית המימנית הסדרתית הראשונה בהיסטוריה, הונדה נאלצת להזדרז ולהשיק את 'קלאריטי' בדטרויט.

    רק במסיבת העיתונאים לרגל ההשקה נוכל אולי לקבל לוח זמנים רשמי של מנהלי הונדה, אבל כרגע הדיעות חלוקות האם קלאריטי הסדרתית תושק עוד במהלך 2015, כפי שאנשי הונדה הבטיחו בעבר, או שרק במהלך השנה הבאה. בהונדה מבטיחים טווח נסיעה של 500 ק"מ ומשך תדלוק של בין 3 ל-5 דקות, כמו גם שלמכונית יהיו שלושה מושבים מאחור ולא רק שניים.

    (Jan 2015) Detroit, MI. North American International Auto Show
    הונדה FCV

     

    שברולט וולט

    שני מושבים בלבד מאחור מאפיינים גם את הדור היוצא של שברולט 'וולט' – המכונית ההיברידית-נטענת בעלת מאריך-הטווח של ג'נרל מוטורס. בדטרויט צפויה השקתו של דור שני של 'וולט', המכונית ההיברידית-נטענת בעלת מאריך-הטווח שטרם הגשימה, מבחינה מסחרית, את התקוות שנתלו בה.

    וולט דור שני קיבלה סוללת ליתיום-איון חדשה ומערכת רגנרטיבית חדשה לאיסוף אנרגיה מן הבלמים, לנהג תהיה מעתה אפשרות לשלוט בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית, וטווח הנסיעה על חשמל בלבד, לאחר טעינה מרשת החשמל, יהיה ככל הנראה ארוך יותר.

    שברולט וולט דור שני
    שברולט וולט דור שני

     

    שברולט בולט

    הכותרת היא: "מכונית חשמלית עם טווח נסיעה של 320 ק"מ ותג מחיר של 30,000 דולר בארה"ב". השאלות המתבקשות: מה קרה שהם נזכרו בזה כעת? מה קרה ל"מאריך הטווח" או ל"היברידית הנטענת"? וגם: "מדוע צריך בולט אם יש וולט?". תשובה הגיונית אחת: "אם ב.מ.וו. יודעים לעשות i3 אז אנחנו נראה להם מאיפה מתחבר הכבל". גם השימוש באלומיניום, מגנזיום וחומרים מורכבים מזכיר מאד את הכניסה של ב.מ.וו. לתחום ההנעה החשמלית, אבל לפני שממשיכים להתלהב בואו לא נשכח שמדובר עדיין במכונית קונספט, בעוד ש-i3 היא מכונית סדרתית.

    אנשי ג'נרל מוטורס נשמעים רציניים מאד לגבי המכונית הזאת, ולעולם אל תשכחו שהם הביאו את וולט והיו הראשונים עם רעיון "מאריך הטווח", ולדבריהם זאת מכונית שתגיע לייצור מסחרי ותוצע לכל הפחות בכל רחבי ארה"ב, אם לא מעבר לכך.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.