רוב דגמי וולוו מסדרות 60 ו-90 נקראו לתיקון בגלל מה שנראה כמו התקנה של נתיך חלש מידי, או תקלה חשמלית אחרת שגורמת לנתיך משאבת הדלק בלחץ נמוך לחדול. הכשל התגלה בתוך כדי תהליך הייצור של מכוניות חדשות, כאשר אנשי המפעל גילו שמכוניות לא מניעות.
וולוו פרסמה קריאה לתיקון לדגמי S60 ו- S90, XC60 ו- XC90, וכן ל-V60 ו- V90 משנות הדגם 2019 ו- 2020, והיא תתחיל לבצע אותו – בארצות הברית לפחות – באוגוסט הקרוב, לאחר שתשלח הודעות לכ-85,550 בעלי רכב. החברה תתקן כשל שגורם לכך שבזמן שהרכב נמצא בתנועה המנוע עלול להיכבות והרכב עלול לאבד כוח. בכלי רכב היברידים, כל עוד שהסוללה שלהם טעונה, ייתכן שהרכב יוכל להמשיך לנוע גם עם מנוע בנזין כבוי לפני שהוא ייעצר. כאשר הכשל מתרחש בזמן שהרכב כבוי ייתכן שאי אפשר יהיה להניע אותו כלל, ובמקרים שונים עשויות להידלק נורות אזהרה על לוח המכשירים.
במסמכים שנמסרו למינהל הלאומי האמריקני לבטיחות בדרכים (NHTSA) כתבו אנשי וולוו שלא ידוע להם על תאונות או נפגעים שקשורים לתקלה הזאת, ושהתקלה נובעת מנתיך ("פיוז") של 15 אמפר במשאבת הדלק אשר עלול להישרף ללא צורך, מה שיפסיק את זרימת הדלק למנוע. התיקון עצמו פשוט – החלפת נתיך ה-15 אמפר בנתיך של 20 אמפר אשר לא אמור להישרף באותה קלות. כלי רכב חדשים מיוצרים כעת עם משאבות דלק שבהן מתקנים נתיכי 20 אמפר.
כאמור, בעיית הנתיכים התגלתה במפעל במהלך תהליך הייצור, אך לאר מכן דווח על תקריות נוספות מהשטח. בהודעת החברה נכתב שלאחר הפעלת מתג ההתנעה (כלומר לפני ההתנעה עצמה) או פתיחת הדלת או לחיצה על דוושת הבלם עלול נתיך ה-15 אמפר להישרף כאשר מודול ניהול המנוע (ECM) דורש לכבות את מודול העברת הדלק (FDM) בגלל זרם יתר.
כרגיל בקריאות לתיקון – וולוו תדווח לרשת השירות שלה (בארצות הברית) ושם יוחלפו הנתיכים על חשבון וולוו. בהנחה שוולוו לא ייצרה משאבות דלק עם נתיכים שונים במיוחד עבור השוק הישראלי עולה שאלת מיליון השקלים, שהיא: מתי תדווח התקלה למשרד התחבורה הישראלי, ומתי יבוצע תיקון דומה גם אצלנו.