• Ad
  • יונדאי איוניק 6 תהרוג את סונטה

    האם יונדאי איוניק 6 תהרוג את סונטה?

    בקוריאה מדווחים על כוונה אפשרית של יונדאי להפסיק את הייצור של סונטה לנוכח תחילת הייצור של המכונית החשמלית הטהורה השנייה שלה, איוניק 6, בהמשך השנה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סונטה – המכונית המשפחתית הגדולה של יונדאי ואחד משמות המותג הוותיקים ביותר של יצרנית הרכב הקוריאנית עלולה שלא לשרוד לשנה הבאה, וזאת בגלל הכניסה לעידן הרכב החשמלי מחד, והצניחה בביקוש למכוניות נוסעים מאידך.

     

     

    'קוריאה הראלד', אחד העיתונים החשובים בקוריאה, פרסם השבוע ידיעה של סוכנות הידיעות הקוריאנית לפיה אנשי יונדאי שוקלים ברצינות את הפסקת הייצור של סונטה בקומפלקס הייצור הענק שלהם בעיר הצפונית אסאן, וזאת במקביל לתחילת הייצור המתוכננת של 'איוניק 6' החשמלית. יונדאי אמנם לא חשפה עדיין את איוניק 6 באופן רשמי, אבל כבר כעת ידוע שהיא תהיה מכונית סדאן בגודל "משפחתי" (מה שנקרא בישראל "משפחתית גדולה" ובארה"ב "מכונית בגודל בינוני") ושיהיה לה מבנה אופנתי ומרגש של "קופה ארבע דלתות", אולי בדומה לדגם התצוגה המרהיב 'פרופסי' שיונדאי חשפה בשנה שעברה.

    מבחינת הגודל הפיזי, איוניק 6 נכנסת בול למשבצת של סונטה, ובנוסף לירידה העולמית בביקוש למכוניות נוסעים, שכבר גרמה למספר יצרניות רכב להפסיק לייצר מכוניות כאלה, יונדאי צריכה להתחיל להסב מפעלים לייצור רכב חשמלי.

    איוניק 6, כמו איוניק 5 שקדמה לה, מבוססת על פלטפורמה חשמלית טהורה, וזאת פלטפורמה שונה לחלוטין מן הפלטפורמות של כלי רכב עם מנועי בעירה. מאחר וכך אין אפשרות לייצר את שתי הפלטפורמות על קו הרכבה אחד. הטענה בקוריאה היא שיונדאי תנצל את הפסקת הייצור השנתית של המפעל שלה באסאן, שנמשכת כחודש במהלך יולי-אוגוסט ובמהלכה מבוצעות עבודות תחזוקה שונות – כדי להחליף בין הדגמים. לחילופין, כרגע מתוכננת הפסקת ייצור נוספת למשך שבועיים בחודש נובמבר, וייתכן שההחלפה תבוצע במועד הזה.

     

    יונדאי איוניק 6 תהרוג את סונטה

     

    גורמים קוריאנים שמצוטטים שלא לייחוס טוענים שמתיחת הפנים האחרונה של סונטה "לא תפסה", ולא הצליחה לעצור את מגמת הירידה בביקוש לדגם הזה בשנים האחרונות. אפילו בשוק הביתי בקוריאה, שבו שולטת יונדאי ביד רמה, צנחו המכירות של סונטה ב-12.3% מתחילת השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת לאחר שבסיכום 2020 הן צנחו ב-32.6% ביחס לסיכום 2019.

    למפעל של יונדאי באסאן יש כושר ייצור של 300,000 כלי רכב בשנה, ובמקביל לסונטה מיוצרת שם גם מכונית הנוסעים הגדולה יותר של יונדאי – 'גרנדור', וזאת דווקא מכונית שזוכה לביקוש גבוה ומתגבר, לאחר שמכרה 145,000 מכוניות בסיכום 2020. זאת גם הסיבה היחידה שיכולה לגרום לאנשי יונדאי לעכב את התוכניות שלה להסבת המפעל, ובתגובה רשמית לידיעה מסרו אנשי יונדאי ש"הרעיון להשעות את הייצור במפעל אסאן, ולהפוך אותו למפעל ייצור של כלי רכב חשמליים טרם גובש, והפרטים שדווחו טרם אושרו". בינתיים, יונדאי כבר הציבה לעצמה יעד למכירת מיליון מכוניות חשמליות בשנה החל משנת 2025, והיא זקוקה למתקני ייצור מתאימים לצורך זה.

    'איוניק 6' אמורה להיחשף בהמשך השנה הנוכחית, ואנליסטים בקוריאה טוענים שישנה גם סיבה נוספת, אקטואלית, להחלפה בין הדגמים. לדבריהם – איניק 6 תקבל את השבבים הנחוצים לה ממפעל קוריאני של LG ולכן לא תסבול ממחסור באספקת שבבים. לעומת זאת, הייצור של סונטה מקושי באספקת שבבים מחברת TSMC מטייוואן.

    ביקוש היסטרי לרכב חשמלי

    במקביל לדיווחים האלה התקבלה בקוריאה ידיעה מעודדת מאד מן השוק האמריקני, וגם לה יכולה להיות השפעה על ההחלטה. נזכיר רק שבארצות הברית, להבדיל מאשר בסין ובאירופה, לא היה עד כה ביקוש רב לכלי רכב חשמליים, למעט כמובן למכוניות מתוצרת טסלה.

    למרות זאת, קיה, שנמצאת בבעלות חלקית של יונדאי, דיווחה אתמול (ד') על כך שכל 1,500 המכוניות החשמליות החדשות שלה מדגם EV6, שאותן היא הציעה למכירה מוקדמת לשוק האמריקני – נמכרו בתוך פחות מ-24 שעות. "המהדורה הראשונה" של EV6, אשר הוצעה בארה"ב עם הסוללה הגדולה יותר שלה, עם תכולת אנרגיה של 77.4 קילוואט שעה, היא מקבילתה של יונדאי איוניק 5.

     

     

    כמו 'איוניק 5' ו'איוניק 6' של יונדאי – גם EV6 בנויה על הפלטפורמה המודולרית החשמלית החדשה של יונדאי-קיה – E-GMP, וגם בקוריאה היא נחטפה מיד עם השקתה. אנשי קיה קיבלו בקוריאה 21,016 הזמנות ביום הראשון להשקתה, ולטענת הקוריאנים מדובר בשיא מכירות חדש. אגב, לדברי קיה הם התכוונות למכור רק 13,000 מכוניות כאלה במכירה המוקדמת, ולייצא כ-17,000 מכוניות בלבד.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.