• Ad
  • התרסקות של יונדאי קונה והונדה ZR-V במבחני הריסוק, הצלחה מרשימה לפולקסווגן ול-BYD
    הפתעות, חלקן מאוד לא נעימות, בסדרת התוצאות האחרונה של מבחני הריסוק של Euro NCAP לשנת 2023. יונדאי קונה עם קצת יותר מ-3 כוכבים והונדה ZR-V עם ארבעה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט מבחני הבטיחות Euro-NCAP פרסם היום (ד') את התוצאות האחרונות של מבחני ריסוק לשנת 2023, ומי שרושמות הצלחה מרשימה הן פולקסווגן הגרמנית ו-BYD וסמארט הסיניות.

    בראש רשימת האכזבות מדורגת יונדאי קונה החדשה, שלטענת אנשי הפרויקט בקושי נחלצה מציון של שלושה מתוך חמישה כוכבים וקיבלה ארבעה, הונדה ZR-V עם ציון דומה, וגם מרצדס וב.מ.וו אשר אמנם השיגו ציון מושלם של חמישה כוכבים אבל עם רמות בטיחות נמוכות מאלה שמציעות BYD וסמארט.

     

    התרסקות של יונדאי קונה והונדה ZR-V במבחני הריסוק, הצלחה מרשימה לפולקסווגן ול-BYD

     

    הזוכה הגדולה בסבב הזה היא החשמלית הגדולה והחדשה של פולקסווגן, ID.7 – מכונית משפחתית חשמלית בגודלה של פולקסווגן פאסאט שייצורה הופסק לא מכבר. ID. 7 היא הזוכה הגדולה בסבב הזה לאחר שקיבלה ציון של 95% בהגנה על היושבים מלפנים ואת אחד מן הציונים הכוללים הטובים ביותר שהושגו השנה.

    נושפות בעורפה, עם ציון של 90% בהגנה על היושבים מלפנים, מדורגות סמארט #3 כתף אל כתף עם הקרוסאובר BYD Seal-U – שתי מכוניות סיניות שכמו ID. 7 בנויות גם הן על פלטפורמות ייעודיות לרכב חשמלי.

     

    התרסקות של יונדאי קונה והונדה ZR-V במבחני הריסוק, הצלחה מרשימה לפולקסווגן ול-BYD

     

    שתי הסיניות השיגו ציון של 86% לבטיחות ילדים במושבי בטיחות (88% לפולקסווגן) ו-83-84% בהגנה על הולכי רגל. מערכות הסיוע לנהג של סמארט קיבלו ציון של 85% בעוד ש-BYD הסתפקה ב-77%, אבל יש לה הרבה במה להתנחם: רוב ציוני הבטיחות שלה טובים מאלה של ב.מ.וו מסדרה 5 החדשה (89% בהגנה על מבוגרים, אנשי הפרויקט פחות התרשמו מרמת ההגנה שהמכונית הזאת מספקת לאגן ולעצם הירך של היושבים מלפנים במבחן הריסוק החזיתי) או של מרצדס EQE (87% בהגנת מבוגרים, אם כי הבוחנים ציינו לרעה את כריות האוויר המרכזית של המכונית).

     

    התרסקות של יונדאי קונה והונדה ZR-V במבחני הריסוק, הצלחה מרשימה לפולקסווגן ול-BYD

     

    גם BYD טאנג, הקרוסאובר הגדול של יצרנית הרכב הסינית אשר מבוסס על פלטפורמה מעט פחות מתקדמת, קיבל ציון של 87% בהגנה על היושבים מלפנים, וכאשר רכב סיני מקבל ציוני בטיחות זהים או קרובים מאד לאלה של מרצדס זאת בוודאי הצלחה רבתי.

    במרכז הטבלה אבל מאחורי BYD מדורג הקרוסאובר החדש של אקספנג, חברה שמתיימרת להביא ללקוחותיה את פסגת הטכנולוגיה, ובאופן אבסולוטי גם זה צריך להיחשב להישג מפני ששוב ניצב רכב מתוצרת סין מעל יצרניות רכב ותיקות, במקרה הזה קיה ויונדאי. עם זאת, מותר להתאכזב קצת מן הציון ש-G9 של אקספנג קיבל למערכות הסיוע לנהג שלו (78% לעומת 85% של סמארט #3) מפני שאקספנג היא חברת טכנולוגיה וזה התחום שבו היא אמורה לזהור.

    אנשי הפרויקט גם ציינו לרעה את העובדה שבובת מבחן שמדמה נוסעת בוגרת נמוכה החליקה בעת הריסוק מתחת לחגורת המותניים וזה מעלה חשש לפגיעת בטן, וגם את העובדה שרמת ההגנה על ראשו של הולך רגל לא טובה כמו רבות מהמכוניות האחרות שנבדקו בסדרה זאת.

     

    התרסקות של יונדאי קונה והונדה ZR-V במבחני הריסוק, הצלחה מרשימה לפולקסווגן ול-BYD

     

    EV9 – הקרוסאובר החשמלי הגדול והחדש של קיה, קיבל אמנם חמישה כוכבים אבל, כאמור, עם ציונים פחות מרגשים מאלה שקיבלו היצרניות הסיניות וזה צריך לאכזב את הקוריאנים או לעודד אותם להתאמץ יותר.

    אכזבת המבחן, ללא ספק, היא יונדאי קונה החשמלית החדשה שהשיגה ציון כללי של 4 כוכבים בלבד, וכך מתארים אנשי הפרויקט את התוצאות: "במקום האחרון והאכזבה האמיתית בסדרת מבחנים זאת נמצאת יונדאי קונה שמגרדת את הארבעה כוכבים. למזלה היא נמנעה (מציון של) שלושה כוכבים. התוצאה הזאת נובעת מביצועים חלשים במיוחד בסיוע לנהג ובמניעת תאונות. יונדאי הגדילה את המכונית ואת תא הנוסעים כדי להתחרות בתוך הקטגוריה שלה, אבל החברה לא צריכה להניח שלקוחותיה מסתפקים ברמת בטיחות שמפגרת אחרי מתחרותיה".

    צריך להדגיש שאחת השיטות שמאפשרות לפרויקט Euro-NCAP להיות האפקטיבי מסוגו בעולם היא רכישה (עצמית) של רכב שמאובזר ברמת האבזור הבטיחותי הנמוכה ביותר שמוצעת באירופה. זה מעודד את יצרניות הרכב להעלות את רמת הבטיחות גם בדגמים הפחות מאובזרים שלהם. בישראל משווקות גרסה עם מנוע בעירה וגרסה היברידית, ולטענת היבואן שתיהן מוצעות עם מערך מקיף יותר של מערכות בטיחות ביחס לזו של הדגם שנבחן על-ידי הפרויקט.

    גם להונדה אין סיבות למסיבה לאחר שהקרוסאובר ההקטן והחדש שלה, ZR-V קיבל גם הוא 4 כוכבים ו-79% בלבד בהגנה על היושבים מלפנים. הונדה לפחות לא נמצאה על גבול ה-3 כוכבים מפני שהציונים של מערכות הסיוע לנהג שלה, שאמנם אינם מבריקים, טובים מאלה של יונדאי.

    וינפאסט הוייטנאמית מוכיחה שלפחות בכל מה שקשור לעמידה בדרישות בטיחות המוצר שלה עדיין לא לגמרי מבושל: VF8 שלה קיבל את הציונים הנמוכים ביותר מבין כל הדגמים שנבחנו בסבב הזה, עם ארבעה כוכבים בלבד, 76% בהגנה על היושבים מלפנים ו-77% בהגנה על הולכי רגל.

     

    יצרנית ודגם ציון

    כוכבים

    הגנה על מבוגרים בטיחות ילדים הגנת הולכי רגל מערכות בטיחות
    פולקסווגן ID.7 5 95% 88% 83% 80%
    סמארט #3 5 90% 86% 84% 85%
    BYD סיל יו 5 90% 86% 83% 77%
    ב.מ.וו סדרה 5 5 89% 85% 86% 78%
    מרצדס EQE 5 87% 90% 80% 85%
    BYD טאנג 5 87% 87% 80% 73%
    אקספנג G9 5 85% 85% 78% 78%
    קיה EV9 5 84% 88% 76% 83%
    יונדאי קונה 4 80% 83% 64% 60%
    הונדה ZR-V 4 79% 86% 81% 68%
    וינפאסט VF8 4 76% 89% 77% 79%

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    התרסקות של יונדאי קונה והונדה ZR-V במבחני הריסוק, הצלחה מרשימה לפולקסווגן ול-BYD

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.