• Ad
  • מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני הרחיב בחמישה מיליון כלי רכב נוספים את היקף הקריאות לתיקון לצורך החלפת כריות-אוויר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני הכריז ביום שישי האחרון על כך שמותו בתאונה של אזרח אמריקני שנהג בדרום קרוליינה בטנדר מסוג פורד ריינג'ר, משנת הייצור 2006, נגרם בגלל מנגנון ניפוח פגום של כרית-אוויר מתוצרת טקאטה.

    הכרזה זאת מעלה לתשעה את מספר מקרי המוות הוודאיים של נהגים ונוסעים אמריקנים בגלל כריות-האוויר, ובסך הכל דווח עד כה על עשרה מקרי מוות כאלה.

    כרית אוויר.JPG 003
    עם זאת, זהו האדם הראשון שנהרג בארה"ב בגלל כרית אוויר מתוצרת טקאטה בכלי רכב שאיננו מתוצרת הונדה, והוא נהרג לפני מעט יותר מחודש – כלומר בעיצומו של אחד ממסעות הקריאה לתיקון הגדולים בתולדות ארה"ב.

    בכירי המינהל דיווחו על מקרה זה, שעליו נודע להם בעקבות פניית עורך דינה של משפחת ההרוג, במסיבת עיתונאים שערכו ובמהלכה דיווחו גם על הרחבת היקף הקריאה לתיקון של כריות-האוויר לחמישה מיליון כלי רכב נוספים, בהם מדגמי מאזדה, פורד, אאודי ופולקסווגן.
    תוספת זאת מעלה את סך היקף הקריאות לתיקון בארה"ב ל-28 מיליון, ובנוסף לאלה זומנו עוד עשרות מיליוני מכוניות לתיקון מחוץ לארה"ב.

    המקרה עצמו נבחן כבר גם על-ידי אנשי טקאטה וגם על ידי אנשי פורד, שאישרו שמנגנון הניפוח של כרית-האוויר של הנהג נקרע כתוצאה מפיצוץ חומר הנפץ שמשמש לניפוח הכרית.

    כרית אוויר.JPG 002

    "פרשת טקאטה", מעבר לעבירות הטיוח, זיוף הנתונים, ההסתרה וחוסר הדיווח שבה, נגרמה בגלל שמנהלים בחברה היפנית ביקשו לחסוך כסף בבניית מנגנוני ניפוח לכריות, ובחרו להשתמש בחומר נפץ לא יציב מסוג אמוניום חנקתי (אשר משמש גם להרכבת מטעני חבלה על-ידי טרוריסטים).

    פיצוץ חומר הנפץ הזה, בעיקר כנראה אם לא טופל כראוי בעת תהליך הייצור או אם נמצא במשך זמן בתוך כריות-אוויר באזורים חמים ולחים במיוחד – גורם לריסוק מיכל המתכת שבו הוא מאוחסן ולשיגור חלקי מתכת לוהטים לכיוון הצוואר והראש של הנהג ו/או הנוסע לידו. ככל הידוע, בנוסף לעשרת ההרוגים נספרו בפרשה זאת גם כמאה פצועים קשה.

    "מדובר במשבר בטיחות מאסיבי", אמר ביום שישי דובר המינהל גורדון טרווברידג', "ואנחנו יודעים שהיקף הבעיה צפוי להיות גדול יותר, ומדובר בעוד עשרות מיליוני מכוניות… זה הפך להיות נושא הבטיחות החשוב ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית".

    בנובמבר האחרון הזהירו בכירי המינהל את חברת טקאטה שאם היא לא תספק להם הוכחות בנוגע לבטיחות מנגנוני הניפוח בעשרות מיליוני מכוניות נוספות שנמכרו בארה"ב הם ייאלצו אותה לקרוא גם להן לתיקון.

    עורך הדין אנדרו קריץ, אשר מייצג את המשפחה מדרום קרוליינה וגם העביר את המידע למינהל האמריקני, אמר ביום שישי ש"הלקוח שלי נהרג בגלל התפוצצות מיכל המתכת של מנגנון הניפוח בכרית האוויר. רסיסי המתכת חתכו את צווארו וגרמו למותו, וכך גם נקבע בתעודת הפטירה ובדו"ח הנתיחה שלאחר המוות".

    משרד התחבורה הישראלי מוסיף להתעלם מן ההשלכות החמורות ומן הסיכון הרב שנגרם לנהגים ונוסעים בישראל בגלל הפרשה ועד כה לא נקף אצבע כדי לבחון את השלכותיה בישראל.

    לרשימת כל הדגמים אשר נקראו לתיקון בארה"ב על-ידי מינהל הבטיחות בדרכים הפרדרלי.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הרוג עשירי בגלל כרית-אוויר של טקאטה: הפעם בפורד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.