• Ad
  • הדור החדש של הסופר-מיני של סקודה נוחת סוף סוף בישראל כשהוא גדול יותר, בטיחותי יותר ומודרני יותר - אבל גם יקר יותר משמעותית מן האחות לבית סיאט. המחיר: החל מ-115 אלף ש"ח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שנת 2022 לא מאירה פנים לסקודה בשוק המקומי בגלל בעיות ייצור שנגרמו בגלל משבר השבבים ושרשרת האספקה העולמי. ועדין, המותג הצ'כי הפופולרי בישראל מוסיף לשדר "עסקים כרגיל" ולשפר עמדות. היום (ג') הושק בישראל הדור החדש של 'פאביה' – הסופרמיני המצליחה ששבה לכאן לאחר היעדרות של קרוב לשנה. פאביה תנסה לשוב אל מרכז פלח הסופרמיני אשר למרבה הצער הולך ומצטמצם בגלל התייקרות הדגמים וזינוק בביקוש למיני-קרוסאוברים.

    הדור החדש של פאביה נחשף בשנה שעברה, וזה דור רביעי בשושלת. סקודה הייתה היחידה בקבוצת פולקסווגן שלא עברה בדור הקודם להשתמש בפלטפורמת MQB המודולרית, וכעת מגיע סוף סוף התיקון. פאביה החדשה חולקת פלטפורמה ומכלולים עיקריים עם סיאט איביזה/ארונה ועם פולקסווגן פולו, שהדורות המקבילים שלהם כבר עברו מתיחת פנים של אמצע החיים.

     


    על הפלטפורמה המודולרית הגדילו אנשי סקודה את הממדים של פאביה: האורך הכללי הוארך ב-11 סנטימטרים (411 ס"מ), שמתוכם נוספו 9 לבסיס הגלגלים (255 ס"מ). הרוחב הוגדל ב-5 ס"מ (178 ס"מ) ותא המטען יצא נשכר עם נפח מכובד של 343 ליטרים. העיצוב הכללי שומר על דמיון לדור היוצא אבל מציג פרשנות מודרנית יותר – בעיקר בחזית שמיישרת קו עם שאר דגמי סקודה העדכניים.

    פאביה החדשה מוצעת בארץ עם מנועי הטורבו-בנזין המוכרים של קבוצת פולקסווגן בנפחי 1.0 ו-1.5 ליטר (110 ו-150 כ"ס) ורק עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה. גרסה ידנית, שהוצעה בדור הקודם של פאביה וזכתה להצלחה נאה (יחסית) – לא מגיעה אלינו בשלב זה.

    כל הגרסאות מוצעות עם מפרט בטיחות מלא שכולל 9 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת עייפות לנהג.

     



    הדור החדש של פאביה יקר משמעותית מקודמו, והוא גם קצת יותר יקר מסיאט איביזה. למעשה הוא מיישר קו מול שאר המתחרות העדכניות בסגמנט. המחיר הבסיסי הוא 115 אלף שקלים לגרסת ה-1.0 ליטר ברמת גימור 'אמבישן'. זו כוללת מולטימדיה מקורית עם קישורית מלאה, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקים קלים בקוטר 16 אינטש. תמורת רמת הגימור 'סטייל' נדרשים 8,000 ש"ח נוספים וזאת בתמורה לתוספת של מפתח חכם מלא, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה, פנסי LED בחזית וחישוקי 17 אינטש.

    129,000 שקלים הוא מחירה של גרסת ה-1.5 ליטר ברמת גימור 'סטייל', ותמורת 6,000 ש"ח נוספים אפשר לקבל את מהדורת 'מונטה קרלו' שכוללת צביעה דו-גוונית (אופציה ברמת גימור "סטייל"), גג שמש פנורמי, סממני עיצוב וגימור ספורטיביים מבחוץ ומבפנים, וחישוקי 18 אינטש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סקודה פאביה עושה קאמבק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.