• Ad
  • הממשלה תקים 300000 עמדות טעינה לרכב חשמלי (בבריטניה)
    בשעה שמשרד האנרגיה הישראלי מודה שיש צורך ב-60,000 עמדות טעינה לרכב חשמלי אבל תקצב סובסידיה רק ל-3% מהן, הבריטים כבר נמצאים הרבה לפנינו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מחר (ב'), במעמד שרת האנרגיה קארין אלהרר, תיחנך בסניף איקאה בראשון לציון עמדת טעינה, וזה קורה 4 שנים לאחר שהמשרד שהיא עומדת בראשותו הקציב 50 מיליון שקלים להקמת כ-2,500 נקודות טעינה איטיות ומהירות בפריסה כלל ארצית בשנים 2019-2020. כעת, יותר משנה לאחר המועד שבו העמדות האלה כבר היו אמורות לפעול, פרושות ברחבי מדינת ישראל רק כ-1,500 נקודות טעינה איטיות וכ-45 עמדות טעינה ציבוריות מהירות.

     

    הממשלה תקים 300000 עמדות טעינה לרכב חשמלי (בבריטניה)

     

    כמעט שנתיים לאחר שהתוכנית הממשלתית הישראלית יצאה לדרך הציגו בשעתו נציגי ממשלת בריטניה לאזרחים הבריטים את התוכניות שלהם באותו נושא, וזאת במטרה לקבל מן הציבור תובנות שעשויות לשפר את יעילות המהלך. בימים אלה פרסמה ממשלת הוד מלכותה תוכנית מעודכנת, בצמוד לתקציב בהיקף של 1.6 מיליארד ליש"ט (כ-6.8 מיליארד שקלים), וזאת תגדיל פי עשרה את מספר עמדות הטעינה לרכב חשמלי שמותקנות כיום בבריטניה. התוכנית המחודשת תשיג יעד של 300,000 עמדות טעינה שיועמדו לרשות הציבור. במאמר מוסגר נזכיר שאותם 50 מיליון שקלים שהובטחו אצלנו למטרה דומה בשנת 2018 על-ידי משרד האנרגיה הישראלי הופנו ברובם ל"מרחב הציבורי למחצה" (חניוני קניונים, מרכזי קניות ובילויים) ואל עמדות טעינה אצל מעסיקים, ולכן לא כולן יהיו נגישות לכלל הציבור.

    לפני כמעט שנתיים קיבלה ממשלת בריטניה החלטה לאסור החל משנת 2030 את המכירה של מכוניות עם מנועי בעירה. כעת, לנוכח אישור התקציב לעמדות הטעינה, הכריזו אנשי משרד התחבורה הבריטי שהרשת שתיפרש תאפשר לטעון רכב חשמלי באופן "קל וזול יותר מאשר תדלוק מכונית בבנזין או בסולר". בשונה מן התוכניות הישראליות באותו נושא, אשר נכון להיום ממילא לא מיושמות במלואן ולא מתכתבות עם ההכרזה של שר האנרגיה הקודם שלנו, יובל שטייניץ, שגם אצלנו לא יימכרו מכוניות עם מנועי בעירה החל משנת 2030 – ניכר בתוכנית הבריטית שהיא נוסחה למען אזרחי בריטניה ועבורם. כך, למשל, אחד הסעיפים המעניינים בתוכנית שמשתמשת בכספי ציבור למען הציבור, הוא שספקיות טעינה שייהנו מן התקציב הממשלתי יחויבו לחבר את כל העמדות הציבוריות למאגר מרכזי שיקבל מהן נתונים בזמן אמת. נתונים אלה יוצגו באמצעות אפליקציה לכלל המשתמשים כדי לאפשר להם להשוות מחירים ולמצוא את נקודת הטעינה הזמינה, הקרובה והמשתלמת ביותר מבחינתם. חובה משפטית נוספת שחלה על ספקיות הטעינה היא שעמדות הטעינה הציבוריות יהיו חייבות לספק שיעור אמינות של 99%.

     

    הממשלה תקים 300000 עמדות טעינה לרכב חשמלי (בבריטניה)

     

    שלשום, במעמד פרסום התוכנית המתוקצבת, אמר שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס: "לא משנה היכן אתם גרים – בין אם זה במרכז העיר או בישוב כפרי, בצפון, בדרום, במזרח או במערב המדינה – אנחנו מיישמים מעבר לחשמל ובתוך כדי כך מבטיחים שבתהליך הזה אף אחד לא יישאר מאחור… אנחנו מוודאים שעד לסוף העשור הנוכחי המדינה תותאם לרכב חשמלי, מחוללים מהפכה ברשת הטעינה שלנו למען הדורות הבאים, ושמים את האינטרס של הצרכן במקום הראשון". ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, הוסיף: "תחבורה נקייה היא לא רק טובה יותר לסביבה אלא גם דרך נוספת להפחית את התלות שלנו באספקת אנרגיה חיצונית".

    השלב הראשון של תוכנית החשמול הגדולה של בריטניה תוקצב ב-50 מיליון ליש"ט (כ-212 מיליון שקלים), ובמסגרתו יוצא לדרך פיילוט אשר מערב גם השקעה של רשויות מקומיות להגדלת היצע עמדות הטעינה הציבוריות. שלב שני של אותו פרויקט יגדיל את היקף ההשקעה הציבורית עד ל-450 מיליון ליש"ט (1.9 מיליארד שקלים). בנוסף, התוכנית מקצה תקציב ייעודי להקמה של כ-6,000 עמדות טעינה מהירה לאורך רשת הכבישים המהירים בממלכה עד לשנת 2035.

     

    הממשלה תקים 300000 עמדות טעינה לרכב חשמלי (בבריטניה)

     

    אגב, לא מיותר לציין שממשלת בריטניה נמצאת כעת תחת ביקורת ציבורית נוקבת על כך שהיא מפגרת אחר מדינות מפותחות אחרות באירופה בכל הקשור לפרישת רשת טעינה לרכב חשמלי. תמיכה ממשלתית מתמשכת ברכב חשמלי בשנים האחרונות הביאה לכך שברחבי הממלכה המאוחדת נעים כעת כ-420,000 כלי רכב חשמליים אשר חולקים כ-30,000 עמדות ציבוריות. לפי נתוני משרד האנרגיה זקוקה מדינת ישראל לכ-60,000 עמדות טעינה ציבוריות כדי לתמוך בצי הרכב החשמלי בסוף העשור. כעת, כאמור, יש לנו כ-1,500 בלבד, ועל כך נאמר ש"הצרות של הבריטים הם החלומות של הישראלים".

    אגב נוסף, ההשקעה הממשלתית בבריטניה מבוצעת במקביל להשקעה של המגזר הפרטי באותו תחום. כך, למשל, חברת בת של ענקית הנפט BP, אשר עוסקת בטעינת רכב חשמלי, הכריזה על כוונתה להשקיע בעשור הקרוב כמיליארד ליש"ט (4.25 מיליארד שקלים) ולהגדיל פי שלושה את מספר נקודות הטעינה שפרשה עד עתה ברחבי בריטניה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.