• Ad
  • הלימוזינה החדשה של פוטין סוף סוף מוכנה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נשיא רוסיה ולדימר פוטין הושבע אמש לקדנציה רביעית ברציפות כנשיא רוסיה והגיע לטקס עם לימוזינה חדשה ונוצצת מתוצרת מקומית.

    האיש החזק הנמצא בתפקיד כבר 18 שנים ברציפות מאז שנת 2000, אמנם לא מאוד אהוד במערב, אך נחשב לפטריוט רוסי אמיתי שזוכה לאחוזי תמיכה גבוהים מאוד במדינתו.

    פוטין שואף לצמצום תלותה של רוסיה במוצרים וטכנולוגיה מיובאים ומטיף לרוסים לקנות תוצרת מקומית ובכלל זה כלי רכב של מותגים מקומיים כמו "וולגה" ו"לאדה".

    בהתאם לכך פוטין החליט, כבר לפני לא מעט שנים, שהוא רוצה לתת דוגמה אישית ולהחליף את המרצדס  S המאורכת והמשוריינת שלו בלימוזינה מתוצרת מקומית.

    הבעיה היא שכל הנוגע לכלי רכב, לשימוש אזרחי לפחות, רוסיה מעולם לא הייתה מעצמה והתוצרת המקומית התבססה על טכנולוגיה מערבית מיושנת והתמקדה בדגמים עממים ולכן פשוט לא נמצא שום דגם שיכול לשמש כבסיס ללימוזינה למנהיג הרוסי.

    עוד ב-TheCar:
    הלימוזינה הראשונה של טראמפ למכירה
    כמו פוטין, רק על גלגלים
    "מכונית הדיקטטורים" חוזרת: מרצדס תציג גירסת פולמן ל-S קלאס

    בהעדר בסיס ראוי קשה היה למצוא הצדקה כלכלית לפרויקט הלימוזינה, אך פוטין החליט לפני כ-6 שנים בכל זאת ללכת על זה ולהקצות מאות מיליוני רובלים לפרויקט לתכנון וייצור רכב שרד מתוצרת מקומית.

    בתחילה אנשי פוטין פנו לחברת ZIL שיצרה את הלימוזינות הנשיאותיות בימים שלפני נפילתו של מסך הברזל ודרשו ממנה לייצר לימוזינה עדכנית ואכן לאחר זמן מה החברה הציגה את ה-ZIL-4112P.

    ב-ZIL טענו כי מדובר ברכב חדש לחלוטין, אולם הלימוזינה החדשה הציגה עיצוב מיושן דומה בצורה מחשידה לדגם הנשיאותי מימי ברית המועצות וגם מתחת למעטפת לא נמצאה הברקה רוסית מקורית אלא מנוע שהגיע, למרבה האירוניה, מאמריקה, בנפח 7.7 ליטר 315 כ"ס ושודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית

    על פי מקורות שונים בקרמלין פוטין לא היה מרוצה, בלשון המעטה, מהתוצאה ומכיוון שכבר לא נהוג לשלוח אנשים לגלות בסביר הוא שלח את צוותי הפיתוח בחזרה לשולחן השרטוט.

    חלפו עוד כמה שנים ולפני כשנתיים נחשף אב טיפוס של לימוזינה מודרנית יותר  בשם "Kortezh" הפעם התוצאה ריצתה את השליט החזק וזה נתן את האור הירוק להשלמת הפיתוח של המכונית הנשיאותית שנחשפה אמש.

    התוצאה הסופית דומה למדי לאב הטיפוס וכוללת פרונט עם סבכת ניקל ענקית ופנסי לד שלא במקרה מזכירים רולס רויס פנטום (או אם רוצים לפרגן קצת פחות – קרייזלר 300) ואחוריים  שיש מי שיגידו ששאבו השראה ממרצדס S קלאס הקודמת.

    במבט מהצד מתגלה פרופיל די רבוע עם סידור דלתות וחלונות צד מעט שונה מזה שהוצג באב הטיפוס, אבל בסך הכל התוצאה בהחלט מרשימה ומוצלחת בהרבה, לפחות בכל הנוגע למראה, מה"ביסט" הלימוזינה ששירתה את אובמה ומשרתת בימים אלה את דונלד טראמפ ונכל הנראה אף נאה מהלימוזינה החדשה של טראמפ, שתמונות שלה תחת הסוואה חלקית נחשפו לפני כשבועיים, ונמצאת בימים אלה בשלבי מבדקים אחרונים לקראת כניסה לשירות בקיץ.

    מעבר לחשיפה העולמית של פאר תוצרת רוסיה במסעו הקצר של הנשיא ממשכנו לטקס ההשבעה בקרמלין, בשלב זה לא נמסרו יותר מדי פרטים טכניים אודות הלימוזינה החדשה כמו למשל איזה מנוע שוכן מתחת למכסה, מפרט האבזור ומערכות מיוחדות שמצויות ברכב. אך מקורות ברוסיה מבטיחים שפרטים נוספים יחשפו בימים הקרובים.

    בניגוד ל"ביסט" והיורשת שלה  שמיוצרות במיוחד לשימוש הנשיא האמריקאי, ה-Kortezh תיוצר במספרים קצת יותר גדולים תשמש בגרסאות שונות שלה גם בכירים אחרים בממשל ותוצע תחת המותג Aurus גם לאנשי עסקים, לאוליגרכים ולשאר רוסים שלא סובלים מבעיית תזרים מזומנים ושיש להם סיבה לחפש גלגלים ממוגנים היטב.

    על פי הערכות הידע והיכולות שנצברו במהלך הפרויקט יאפשרו בעתיד ליצרנית הרוסית להציג דגמים נוספים והצפי הוא גם לסדאן יוקריתית, SUV ואולי אפילו מיניוואן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.