• Ad
  • החיים של סאנגיונג תלויים על בלימה

    האם מי שמעוניין לקנות את סאנגיונג מעדיף לקחת את החברה מכונס נכסים או שאף אחד לא מעוניין לקנות את סאנגיונג?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דרמה גדולה מתחוללת היום (1 באפריל, אבל הפעם זאת לא בדיחה) בדרום קוריאה בכל הנוגע ליצרנית הרכב הקטנה סאנגיונג. חברת HAAH האמריקנית, אשר קיימה בחודשים האחרונים משא ומתן לרכישת החברה מידי בעלי החוב שלה ומידי יצרנית הרכב ההודית מהינדרה, לא הגישה לבית המשפט בסיאול את תוכנית ההבראה ואת מכתב הכוונות לרכישת החברה, למרות שהמועד האחרון בהחלט לפעולה כזאת היה 31 במרץ בחצות.

     

     

    עד כה נהנתה סאנגיונג מהגנת בית המשפט שאותה קיבלה לפי בקשתה בחודש דצמבר האחרון, אולם הגנה זאת מוגבלת בזמן אשר אמור היה להיות מנוצל כדי למצוא גורם שיסכים לרכוש את החברה ולחלץ אותה מן המשבר בו היא שרויה. על-פי דיווחים מקוריאה, חברת HAAH אמורה הייתה להשיג את המימון לעסקה מ"משקיע אסטרטגי קנדי" וכן משני משקיעים פיננסיים במזרח התיכון, אבל ככל הידוע היא התקשתה לשכנע אותם שהעסקה הזאת תשתלם להם והם נסוגו ממנה.

    נכון לעכשיו סאנגיונג חייבת לנושיה כ-326.5 מיליון דולר, בשבוע שעבר פרסמה הבורסה בסיאול התראה לפני מחיקת מניות החברה מן המסחר בבורסה לנוכח העובדה שרואי החשבון שלה פסלו את המאזנים שלה, ואם לא יקרה נס בשעות או בימים הקרובים נראה שלא יהיה מנוס אלא לפרק את החברה. הנושים של סאנגיונג עדיין לא אמרו נואש ורבים בקוריאה מייחלים עדיין למהפך של הרגע האחרון, אבל ככל שנוקפות השעות אוזל הדם מפניה של יצרנית הרכב הקטנה והחביבה הזאת. טכנית, לבית המשפט לא תהיה ברירה אלא להסיר את ההגנה מפני נושים, מה שיגרום לפשיטת רגל של החברה, אבל ככל הידוע דווקא הנושים הם אלה שעושים מאמצים להארכת המועד הזה כדי למצות כל כיוון אפשרי לפתרון אחר.

     

     

    לפני מספר שבועות הגיעו הנהלת יצרנית הרכב וארגוני העובדים שלה להסכמה לקיצוץ שכר העבודה של העובדים ב-50% לחודשים מרץ ואפריל, אלא שההנהלה לא הגישה, ככל הידוע, תוכנית הבראה שמוכיחה שקיימת בכלל היתכנות להצלת החברה.

    מספר אנליסטים בקוריאה פרסמו הערכות לפיהן לנוכח מצבה הכלכלי של החברה, והחובות הכבדים שרובצים עליה, יעדיפו משקיעים פוטנציאליים לתת לה לפשוט רגל ואז לקנות את הנכסים שלה מכונס נכסים כשהם משוחררים מחובות. פתרון כזה יכול להועיל מאד לרוכש פוטנציאלי אבל להזיק לבעלי החוב, שייאלצו לוותר על נתח הארי שלו.

    ככל שאפשר להעריך כרגע ניצבות בפני סאנגיונג שלוש אפשרויות. במקרה הטוב ביותר מבחינתה, ומבחינת הנושים שלה, יימצא מי שירצה לקנות את החברה ולהגיע להסדר חוב עם הנושים, אם כי כרגע אף גוף כזה טרם הציג את עצמו. אפשרות שניה היא שהנושים יצליחו לקבל מבית המשפט הארכה לתקופת ההגנה מפני נושים, ולנצל אותה למשא ומתן עם משקיעים פוטנציאלים אחרים, או שהחברה תיכנס לפשיטת רגל ונכסיה יימכרו למשקיע כלשהו. האפשרות הגרועה ביותר מבחינת כולם, וגם מבחינתנו בישראל, היא מצב שבו אף גורם לא יהיה מעוניין לרכוש את סאנגיונג בכללותה, ואז היא תפורק ונכסיה יימכרו למרבה במחיר. במצב כזה ייתכן שלא תהיה עוד יצרנית רכב שנושאת את השם סאנגיונג.

    לקריאה נוספת:

    האם יצרנית הרכב החשמלי אדיסון תציל את סאנגיונג?

    סאנגיונג מתקרבת אל רגע האמת: פונה לסיוע ממשלתי כדי להימנע מפשיטת רגל

    התסריט הטוב ביותר בעיניים ישראליות יכול להיות אם חברה כמו יצרנית הרכב החשמלי 'אדיסון מוטורס' הקוריאנית תרכוש את סאנגיונג (לפני או אפילו אחרי הכרזה על פשיטת רגל), ותמשיך להפעיל אותה כעסק חי במקביל להסבה שלה לייצור רכב חשמלי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.