• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל המערות בנחל דורות

    כאשר צריך למצוא פינת חמד רחוקה משאון המטיילים אנחנו כאן בשבילכם עם נחל קטן, שתי מערות, המון ירוק והרבה שקט.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האביב הישראלי כל כך קצר, רק מתחיל וכבר נעלם, ובתוך שבועות ספורים תקמול הצמחייה הירוקה במישור החוף הדרומי. בחורשות האקליפטוסים שבין הקיבוצים דורות ורוחמה אפשר עדיין ליהנות מן היופי הירוק, ולא פחות חשוב בימים אלה של חול המועד – מאזור טיול נעים ומועט מבקרים.

     

     

    לטיול הזה רצוי להצטייד בכלי רכב שמסוגל לבצע עבירות שטח ברמת קושי נמוכה ומעלה, מכיוון שתחילת המסלול הרכוב, בשמורת גבעות רוחמה שמדרום לכביש 334, כוללת ירידה תלולה ומאתגרת. מיד לאחר מכן מתארגן על עצמו השביל הכבוש (סימון שבילים אדום) ומוליך אותנו בבטחה אל נחל אכזב קטן שנחבא בין הגבעות ואל פלא של מקום שמסתתר בתוך הערוץ שלו.

     

     

    השביל מתפתל בין חורשות של עצי אקליפטוס, וכעבור כ-500 מטרים מגיעים אל פיצול שבילים שבו פונים מערבה וממשיכים לנסוע בין חורשות וגידולי חקלאות ירוקים, עד שמגיעים אל רחבת חניה קטנה שמוקפת עמודי עץ. על שלט קטן כתוב: "ברוכים הבאים לשמורת כורכר רוחמה", וזה הסימן שהגענו אל המקום הנכון: השמורה של אגם הניקוז הגדול של נחל שקמה.

     

     

    למעשה הגענו אל נחל דורות, שהוא אחד היובלים של נחל שקמה, ובערוץ הנחל האכזב הזה מתקיימת תופעה גיאולוגית נדירה וייחודית לחלק זה של אגן הים התיכון. מדובר בהתאבנות דיונות חול שנצברו כאן לפני עשרות ומאות אלפי שנים במהלך שינויים במפלס הים הקדום.

    לאחר שיורדים אל תוך ערוץ הנחל מבחינים על הגדה הדרומית במערה, ליתר דיוק מחצבה קדומה, שמתוכה נכרה כורכר. התוצאה היא מערה גדולה, ואנחנו ניכנס לתוכה ונוכל להבחין כיצד נחצבו בימי קדם אבני כורכר לצרכי בניה. בהמשך נמצאת מערה נוספת, וליתר דיוק החלק שנותר ממנה לאחר שרובה התמוטט ונסחף.

     

     

    בהמשך המסלול בתוך ערוץ הנחל, לכיוון מזרח, נלך למרחק לא ארוך במיוחד בתוך סבך צמחייה ונגיע אל מפל קטן בגובה של כשני מטרים. עשרות אלפי שנות שיטפונות חורף פיסלו בשכבות הסלע יופי מרהיב שרק אמא טבע יכולה ליצור, ואם מביטים היטב אפשר אפילו לגלות גזע עץ גדול שכאילו התאבן לתוך קיר המפל וחוסם את זרימה המים בעת שיטפון.

     

     

    המים גם פערו מערה אחרת, שמתאפיינת בליטוש הנמרץ שהם ביצעו, ומסביב פורחים עדיין נוריות, סחלבים וכלניות, וגם שרידים של עכנאי שרוע וקורנית מקורקפת. בערוץ הנחל ישנם מספר קינים של בז מצוי ואפשר לראות את הציפורים המרהיבות האלה במעופן.

    כך מגיעים: נוסעים על כביש 334 מכיוון קיבוץ דורות לכיוון רוחמה, ויורדים ימינה מן הכביש אל שביל עם סימון שבילים אדום בנקודה שנמצאת כעבור כ-4 קילומטרים של נסיעה. צריך לשים לב שאם באים מן הכיוון ההפוך אין אפשרות לבצע פניית פרסה בגלל סימון של קו הפרדה רצוף. (נ.צ. 600137/ 169411).

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.