• Ad
  • הבשורה על פי החשמלית העירונית החדשה של פולקסווגן

    הבשורה על פי החשמלית העירונית החדשה של פולקסווגן

    פולקסווגן חשפה את ID Life בדרך אל חשמלית עירונית שתעלה 23,000 דולר ותציע פירמוט של רעיונות מבית 'טסלה' למוצר שווה לכל נפש.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתערוכת מינכן, שנפתחה אתמול (ב'), הציגה פולקסווגן כצפוי את הקונספט "ID Life" שמייצג רעיון למכונית עירונית חשמלית שתושק בשנת 2025 עם יעד לתג מחיר של 23,000 דולר. תג המחיר הזה נושא בשורה חשובה, אבל זאת לא הבשורה היחידה שגלומה בקונספט של מכונית קטנה כזאת.

     

    הבשורה על פי החשמלית העירונית החדשה של פולקסווגן

     

     

    ברמה המבנית והטכנית – ID Life תהיה המופע הראשון בקבוצת פולקסווגן של הפלטפורמה המצומצמת (ולכן גם המוזלת) של הקבוצה – MEB Entry– והיא הוקטנה לממדים של קרוסאובר עירוני עם בסיס גלגלים באורך 265 סנטימטרים בלבד, כלומר בערך כמו הדורות הקודמים של 'גולף'. המכונית עוצבה באופן "קופסתי" יותר משאר דגמי ID המוכרים לנו, אמנם באופן ריבועי עם זוויות ופינות עגלגלות אבל עם דגש על תחושה קרוסאוברית מובהקת, ויש לו (לפחות בתצורת הקונספט) גג ניתק שאפשר להסיר.

    בשונה מכל כלי הרכב החשמליים שכבר בנויים על פלטפורמת MEB – המנוע החשמלי של ID Life מותקן (רק) על הציר הקדמי ומניע את הגלגלים הקדמיים, ולטענת פולקסווגן זה מאפשר תכנון פנים מתאים יותר לכלי רכב עירוני וניצול יעיל יותר של המרחב הפנימי. המנוע מספק 234 כוחות סוס, וכאמור – זאת פעם ראשונה שרכב שמבוסס על הפלטפורמה הזאת מושק עם הנעה קדמית בלבד.

     

     

    הבשורה על פי החשמלית העירונית החדשה של פולקסווגן

     

    חידוש טכני חשוב נוסף הוא מארז סוללות ליתיום-ברזל-פוספט, טכנולוגיה שאמנם תאריך מעט את משך הטעינה אבל לא מכילה קובלט, ניקל ומנגן ולכן צפויה להיות זולה בכ-50% ביחס מסוללות ליתיום-יון מקבילות. אנשי פולקסווגן יציידו את המכונית – כאשר זאת תתקדם לדגם קונספט ממשי וגם בייצור סדרתי – בסוללה עם תכולת אנרגיה של 57 קילוואט שעה והם מבטיחים שזו תספק טווח נסיעה של 400 קילומטרים בין טעינות. המנוע יאפשר זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-7 שניות.

    חידוש שלישי – ודגש עיקרי מבחינת הגרמנים – הוא שמכונית התצוגה – ובעקבותיה אולי גם המכונית הסדרתית – תצויד בקונסולת משחקי וידאו ומקרן, ועם מסך הקרנה שיישלף מתוך הדאשבורד ויכסה את כל השמשה הקדמית (לא בעת נהיגה כמובן). מידע נוסף יוצג באמצעות תצוגה עילית שתוקרן על השמשה הקדמית. אנשי פולקסווגן יוצאים מגדרם כדי לספר לנו שהמכונית שלהם לא תהיה "סתם עוד מכונית חשמלית" אלא פריצת דרך בכל הקשור לחוויות המשתמשים – סוג של מרכז בידור על גלגלים עם, למשל, מרכז מולטימדיה שיאפשר לנוסעים ליהנות מחוויה דומה ל"מיני קולנוע" או למרכז משחקים.

     

    הבשורה על פי החשמלית העירונית החדשה של פולקסווגן

     

    בנוסף, המכונית תתאפיין ברמת קישוריות יוצאת דופן וראשונה מסוגה לטלפונים החכמים שלנו, ואפילו באפשרות לחבר מכשירי בידור ביתיים אל מערכת חשמל מקומית בהספק של 16 אמפר ומתח של 230 וולט. גם סידור הישיבה במכונית גמיש מאד ומאפשר קיפול של המושב שלצד הנהג וגם של המושבים האחוריים. כך, לדברי פולקסווגן, אפשר לקבל חלל "של החל מישיבה בקולנוע ועד למיטה באורך של שני מטרים או גרסה מסחרית שממקסמת את נפח המטען". לא מדובר במכונית אוטונומית, אבל עיצוב הפנים שלה מאד נקי לאחר שרוב הפקדים רוכזו סביב ההגה וחלק מן המידע שנחוץ לנהיגה מופיע בתצוגה העילית.

     

    הבשורה על פי החשמלית העירונית החדשה של פולקסווגן

     

    בשונה מכפי שאנחנו טענו באזכור קודם, אנשי פולקסווגן טוענים שלא רק שהמכונית הסדרתית, שתושק בשנת 2025, לא מתעכבת, אלא שהיא תיוצר בייצור סדרתי ותוצע למכירה שנתיים שלמות מוקדם מכפי שהם תכננו במקור.

    לפעמים המחיר הוא רק מספר

    הבשורה החשובה באמת של ID Life היא הצבת מחיר יעד של 20,000 אירו (כ-23,000 דולר) שנועדה – לדברי פולקסווגן – "להנגיש את הניידות החשמלית לקהל רחב יותר של אנשים". אלא שרף המחיר הוא רק החלק הפחות חשוב של הבשורה. מה שיותר חשוב זה אימוץ של רעיונות שהושמעו לראשונה על-ידי אילון מאסק ו'טסלה', וכעת נראה שמאומצים בחום על-ידי פולקסווגן. למעשה, מדובר במהפכה צרכנית שצפויה להגיע לכל הדגמים של כל יצרניות הרכב.

     

    הבשורה על פי החשמלית העירונית החדשה של פולקסווגן

    תג מחיר של 23,000 דולר יושג במידה רבה בזכות שימוש בסוללות פחות יקרות ובעיקר בזכות "היתרון לגודל" של קבוצת פולקסווגן שמתכוונת לייצר לפחות חצי מיליון מכוניות על הפלטפורמה הזאת בכל שנה. החלק השני נובע מכך שמחיר כזה מייצג מכונית מאד בסיסית, עם מגוון מצומצם מאוד של תוספות ושדרוגים, משהו שבעולם המוכר לנו מקביל ל"מכונית ליסינג". ואם נאחזים לרגע בעולם שלנו, אז ברור גם שמי שקנה "מכונית ליסינג" לא מאובזרת יודע שיהיה לו יותר קשה למכור אותה בבוא היום, ושהוא ייאלץ להתפשר על המחיר. לא במקרה הזה.

    חלק משמעותי מבין הפונקציות והתוספות של המכונית הזאת יופעלו על-ידי תוכנות, ומכיוון שאפשר להוסיף או להוריד תכונות כאלה גם במכונית קיימת באמצעות עדכונים דרך האוויר (OTA), הרי שכל לקוח שרכש את הגרסה הבסיסית ביותר יוכל לשדרג אותה במהלך חייה, וגם מי שיקנה מכונית משומשת יוכל להוסיף כסף ולקבל מכונית מאובזרת יותר.

    ברמה הערכית, כל לקוח יוכל לקנות בדיוק את המכונית שהוא זקוק לה, בלי לבזבז כסף מיותר על תוספות ושדרוגים שלא נחוצים לו, פולקסווגן תמיד תשמח להרוויח עוד כמה לירות במהלך חיי הרכב ממכירת תכונות נוספות (מישהו אמר "טסלה"?), ואילו ערך המכונית שמשומשת יישמר טוב מזה של מכוניות קונבנציונליות מכיוון שמכונית כזאת לעולם לא באמת תתיישן, ותצמיד תוכל להחיות מעודכנת עם הפינוקים החדישים ביותר (מישהו אמר אילון מאסק?).

     

    הבשורה על פי החשמלית העירונית החדשה של פולקסווגן

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.