דאף הציגה בהנובר מערכת בקרת שיוט ותיבת הילוכים חכמות שבשילוב מערכת GPS יתאימו את מהירות המשאית לתוואי הדרך. מערכות דומות כבר נמצאות בשימוש בחלק ממשאיות וולבו ומרצדס.
על-פי דאף הנהג בוחר את המהירות הרצויה ואת מרווח הסטייה מעל ומתחת למהירות עם שלוש אפשרויות מתוכנתות מראש עבור מהירות המינימום. בקרת השיוט בשילוב מערכת GPS שמנטרת כ-2 ק"מ בתוואי הנסיעה, קובעת את המהירות האופטימלית (במסגרת מרווח הסטייה שבחר הנהג) ותיבת ההילוכים משלבת את ההילוך המתאים לתוואי. נקודת המוצא היא נסיעה בפרק הזמן הארוך ביותר במהירות הגבוהה ביותר שנבחרה ובהילוך הגבוה ביותר שניתן.
המערכת המתוחכמת "חוזה את הנולד" ומתאימה את ההילוך הנכון למהירות המבוקשת גם על-פי התוואי הטופוגרפי. כך למשל אם המשאית מתקרבת לפסגת גבעה, המערכת תשאף להישאר בהילוך גבוה יותר. אם אחרי טיפוס גבעה צפוי מדרון, המערכת תורה על הזרקת פחות דלק למנוע לקראת סוף הטיפוס תוך כדי הנחה שמסאת המשאית "תדחוף" את עצמה מעבר לפסגה. הילוך גבוה יותר יבחר כאשר שיפוע הכביש צפוי לגדול וכך הלאה.
במקרים מסוימים המערכת תאפשר למהירות הנסיעה לרדת מתחת לרף המינימום שקבע הנהג. למשל כאשר המשאית כמעט והגיעה לראש הגבעה וחישובי המערכת המתוחכמת מעריכים שתוך זמן קצר האנרגיה הפוטנציאלית של מסאת המשאית תחזיר אותה למהירות הרצויה. אם המערכת תזהה שהנהג בחר במהירות נמוכה מדי ביחס למהירות האופטימלית, המערכת תגביר את המהירות – בסטייה קטנה מבחירת הנהג.
המערכת החדשה תוצע באירופה החל מינואר 2015 כאופציה בדגמי CF ו-XF עם תיבת הילוכים אוטומטית (AS טרוניק עם 12 יחסי העברה).