• Ad
  • אדם מול מכונה - הגרסה המוטורית: החל מהשנה הבאה במסגרת סבב מרוצי פורמולה E יתקיימו מקצים למכוניות ללא נהג במהירויות הנושקות ל-300 קמ"ש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כשני עשורים אחרי שמחשב הצליח לנצח את אלוף העולם בשחמט ולאחר שבשנים האחרונות כולם מדברים על כך שבעתיד הלא כל כך רחוק מחשבים ינהגו במקומנו ממקום למקום, בקרוב מחשבים יתפסו את הפיקוד על רכבי מרוץ במסגרת סבב מרוצי פורמולה E.
    סדרת מרוצי פורמולה E נוסדה ב-2014. מדובר בסבב מרוצים עולמי שמארגנת FIA למכוניות ,Single Seaterבדומה למכוניות פורמולה 1, הכולל 11 מרוצים.
    בסבב משתתפים נהגים מובילים, חלקם עם עבר בסבב הפורמולה 1, אלא שבמקום מנועי בעירה פנימית צווחניים רכבי הפורמולה E שקטים מאוד, לא מזהמים ומצוידים ביחידות הנעה חשמליות.
    אמנם בשלב זה מרוצי פורמולה E, הנמצאים כעת בשיאה של העונה השניה שלהם, עדיין לא מצליחים לזכות להתעניינות דומה לזו של סבב הפורמולה 1, אך בהחלט רכשו להם בזמן קצר כבר מעמד מכובד בעולם המוטורי ולא רק בקרב מחבקי העצים.

    עוד ב-TheCar:
    קבוצת מירוצים מקצוענית ישראלית מכוונת אל המקום הראשון בפורמולה 4
    צפו: כך נראית האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות
    וולוו מרחיבה את ניסוי המכונית ללא נהג לרחובות עירוניים

    roboraceהחל מתחילת עונת המרוצים הבאה ניתן יהיה לבחון האם חובבי ספורט המוטורי יוכלו למצוא עניין גם ב- Roborace– מכוניות מרוץ בהן, כאמור, את מקום הנהג בשר ודם יתפסו שבבים ומעגלים אלקטרוניים עם בינה מלאכותית.
    למרות שזה יותר ממתבקש, לפחות בשלב ראשון לא יהיו מרוצים של אדם מול מכונה ומרוצי ה- Roboraceיתקיימו בנפרד כמתאבן לפני כל מרוץ בסבב הפורמולה E.
    עם זאת, חשוב להדגיש כי לא יהיה מדובר במופעי ראווה אלא במרוצים של ממש של רכבי מרוץ בגודל מלא המסוגלים להגיע למהירות של עד כ-300 קמ"ש וימשכו שעה.

    "לכולם ברור שהעתיד של עולם הרכב הוא חשמלי, מקושר וללא נהג והמטרה של פורמולה E", הסביר אלחנדרו אג'אג', הבוס של סבב המרוצים החשמלי, "היא להסתכל כבר כעת לכל הכיוונים של עתיד תעשיית הרכב".
    על קו הזינוק בכל מרוץ יתייצבו 20 מכוניות. בדומה לסבבים אחרים כל קבוצת מרוצים תריץ שתי מכוניות. כל המכוניות מכל הקבוצות יהיו זהות לחלוטין במפרט הטכני שלהן וההבדלים היחידים שיהיו מותרים יתמקדו בתוכנת הנהיגה האוטונומית ובאלגוריתמים השונים שלה.

    בשלב זה עדיין לא ברור איזה גופים יקחו חלק בסבב וכל החברות המעורבות בפיתוח תוכנת בינה מלאכותית לכלי רכב ללא נהג הוזמנו להתחרות. יש להניח כי ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ואפל ויצרניות רכב כמו וולוו, אודי, ב.מ.וו וג'נרל מוטורס יראו בסבב שכזה כר פורה לבחינת היכולות שלהן והצגתן.
    כמו כן, המארגנים הצהירו כי מכונית אחת תוקצה ל-"crowdsourced", ותאפשר למפתחי תוכנה עצמאיים להפגין את יכולותיהם.

    בעוד שמבחינה רעיונית מרוצים אוטונומיים הם יותר ממתבקשים ואין ספק שכמו שהוכיחו פיתחים רבים בעבר שהוצגו על מסלולי המרוצים והגיעו בהמשך למכוניות בייצור סדרתי, גם מרוצים שכאלה יתרמו להתקדמות הטכנולוגיה בתחום, כעת נותר רק להמתין ולראות האם מרוצי ה-Roborace יהפכו לפופולריים גם ללא הגורם האנושי הכל כך מתבקש בכל ענף ספורט.FORMULLLAR

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בקרוב: מרוצי פורמולה ללא נהג

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.