• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    100 מכוניות "נהיגה עצמית", עם לקוחות אמיתיים, ינהגו לבדן בתוך ובסביבת העיר גוטנברג בשבדיה

    חברת וולבו הודיעה אתמול (ג) על הרחבת הניסויים שלה במכוניות שנוהגות את עצמן ללא נהג גם אל רחובות עירוניים.

    בהודעתה לעיתונות מסרה וולבו ש-100 מכוניות נהיגה עצמונית של החברה משתתפות בניסוי שנערך על הכבישים הציבוריים סביב העיר גוטנברג, שם נמצא מרכז החברה.

    וולבו מכנה את הפרויקט שלה " Drive Me ", הוא החל, כמובן, במסלולי ניסוי ומשם עבר אל כבישים מהירים בהם התנועה מוגבלת לכיוון אחד, ולאחרונה הורחב גם אל כבישים ציבוריים "בתנאי נהיגה יומיומיים", כאשר "מכוניות המבחן הראשונות כבר מתגלגלות ברחבי העיר גוטנברג".

    בהודעתה לעיתונות מוסרת וולבו שמכוניות המבחן מסוגלות כעת להתמודד לבדן ובעצמן עם שמירת מיקומן בתוך הנתיב, התאמת מהירות הנסיעה למהירות התנועה ועם התמזגות בתוך ולתוך התנועה.
    "זהו צעד חשוב לקראת המטרה הסופית שלנו, שהמכונית תהיה מסוגלת לנהוג בעצמה לאורך כל מסלול המבחן".

    אנשי וולבו טוענים שמה שהופך את המהלך שלהם למיוחד הוא השילוב של כל הגורמים הנוגעים בתהליך כולו: המחוקק, רשויות התחבורה, עיר גדולה, יצרנית מכוניות ולקוחות אמיתיים.
    בניסוי משתתפים 100 לקוחות מן השורה אשר יושבים מול הגאיהן של מכוניות ונוסעים בהן בתנאי נהיגה יומיומיים, על גבי כ-50 ק"מ של כבישים שנבחרו לצורך הניסוי בעיר ובסביבתה הקרובה. כבישים אלה הם עורקים תחבורה טיפוסיים, בהם כבישים עירוניים וכבישים מהירים יחסית.

    במקביל, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום שגם חברת גוגל, אשר שוקדת מזה מספר שנים על תוכנית לפיתוח מכונית ללא נהג, החלה לאחרונה למקד את מאמציה בסביבה עירונית. גוגל פרסמה הודעה על כך בבלוג הרשמי שלה ביום שני. גם גוגל מבצעת את הניסויים שלה "קרוב לבית", ברחובות עיירה קטנה בקליפורניה שנקראת Mountain View.
    המכוניות ללא נהג של גוגל עושה שימוש במצלמות וידאו, חיישני רדאר, חיישני לייזר ומסד נתונים שנאסף על-ידי גוגל באופן כללי, ויותר ספציפית באמצעות מכוניות שסורקות את כל רחובות הערים בעולם.

    "קילומטר של נהיגה בעיר הוא הרבה יותר מורכב מקילומטר וחצי של נהיגה בכביש מהיר, עם מאות אובייקטים שונים אשר נעים באופנים שונים ולפי כללים שונים בשטח קטן", כתב כריס אורמסון , מנהל פרויקט מכונית הנהיגה העצמית של גוגל בבהודעה בבלוג ביום שני.

    "שיפרנו את התוכנה שלנו כך שהיא יכולה לזהות מאות אובייקטים שונים בו זמנית – הולכי רגל, אוטובוסים, "משמרות זה"ב" שמניפים שלטי 'עצור' ורוכבי אופניים שמסמנים על כוונתם לפנות", אמר אורמסון.
    מכוניות פרוייקט הנהיגה העצמית של גוגל כבר נסעו עד עתה יותר ממיליון ומאה אלף ק"מ של נהיגה אוטונומית מאז 2009, ולדברי גוגל אף מכונית שלהם מעולם לא הייתה מעורבת בתאונה.

    יצרניות רכב נוספות שוקדות גם הן על פרוייקטים דומים, ובין אלה בולטות מרצדס, ב.מ.וו, ניסאן, הונדה, אאודי וטויוטה. מספר יצרני רכב אף הצהירו על שנת 2020 כשנת יעד למכירת מכוניות כאלה, אם כי ממש לא בטוח אם תהליכי החקיקה בעולם יאפשרו מציאות כזאת כבר בעוד 6 שנים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולבו מרחיבה את ניסוי המכונית ללא נהג לרחובות עירוניים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.