על רקע ההחלטות של מנהגי העולם בועידת האקלים בפריז, קונצרן קרייזלר-פיאט הודיע השבוע על הסבתן מאות משאיות בגדלים שונים, המשמשות את הקונצרן בצפון אמריקה, מסולר לגז טבעי.
המעבר של צי המשאיות, הגומא מדי שנה כ-25 מיליון קילומטרים, לגז טבעי יביא לצמצום פליטה של כ-16 אלף טון CO2 לאטמוספרה מדי שנה. הסבת צי המשאיות של קרייזלר נמצאת בעיצומה ועד כה הקונצרן השקיע בתהליך 40 מיליון דולר ש-5 מיליון מהם הופנו להקמת תחנה התדלוק בגז הגדולה באמריקה.
התהליך דרש גם שינויים במנועים, במערכת הזנת האנרגיה ואף בתיבות ההעברה של המשאיות שהותאמו לאופי הפעולה השונה בעת שימוש בגז טבעי במקום סולר. מעבר למסר החשוב ולתדמית הירוקה, בקונצרן FCA מעריכים כי המעבר לשימוש בגז יתרום לחסכון של כ-35 אחוזים בהוצאות התפעול של צי המשאיות ולחסכון של כעשרה מיליון ליטרים של סולר מדי שנה.
בשבוע בו במחוזותינו צפוי להיות מאושר מתווה גז שככל הנראה לא ממש יטיב עם האזרח הקטן, נותר רק לקוות שלבד מהתעשרות הטייקונים ומאינטרסים לא ממש ברורים של כל מיני פוליטיקאים, הגז הטבעי שיזרום כאן בקרוב כמו מים יעודד גם את מנהלי ציי המשאיות המקומיים לנטוש את הדיזל לטובת פתרון קצת פחות הרסני לסביבה.
עוד ב-TheCar:
מאן חוגגת 50 שנות פעילות בישראל ומשיקה אוטובוס ראשון המונע על ידי גז טבעי
הדרך להפסקת התלות בדלק עוברת בתל אביב?
לחיים: בניו זילנד החלו לתדלק מכוניות בבירה