בניסיון לצמצם הפסדים החליטה לאחרונה סטלנטיס, החברה האם של פיאט, למכור חלק גדול ממפעל לינגוטו בטורינו, אשר נחשב למפעל המפורסם ביותר של יצרנית הרכב האיטלקית הוותיקה, ומאז שנות התשעים גם למקום מושבה.
לפיאט, אשר הוקמה בשנת 1899, לקח כמעט 7 שנים כדי לבנות את המפעל הראשי והמודרני ביותר שלה בטורינו, איטליה, והוא נחנך בשנת 1923, כלומר לפני 99 שנים. במפעל, שנקרא 'לינגוטו' כשמו של אחד המחוזות הסמוכים, יוצרו במשך כ-60 שנים הדגמים המפורסמים ביותר של החברה, והוא נסגר בשנת 1982. בעת הקמתו נחשב מפעל לינגוטו למפעל הגדול, המודרני והמשוכלל ביותר לייצור מכוניות באירופה, ולא פחות חשוב: לפנינה ארכיטקטונית. בין השאר יושמו במבנה עצמו שיטות בניה חדישות של בנייה מודולרית עם בטון מזוין, ורובו ככולו בנוי מאלמנטים אחידים של עמודים, קורות ורצפות.
אחד הדברים הייחודיים במפעל הזה, ומה שהפך לאייקון בפני עצמו, הוא מסלול ניסוי שסיים למעשה את קו ההרכבה ועליו נבדקו המכוניות החדשות. על המסלול, שהפך את המפעל כולו לאחד ממפעלי הרכבת הרכב המפורסמים ביותר בעולם, נבחנו גם מכוניות חדשות ואבות טיפוס הרחק מעין חיצונית. שיטת הייצור במפעל לינגוטו התייחדה בכך שהיא החלה מן המסד והטפחות, לשם נכנסו חומרי הגלם ושם החלה הרכבת המכוניות, והיא נמשכה כלפי מעלה במעלה חמש קומות, עד לגג שעליו בנוי מסלול המבחן. משם נסעו כל המכוניות לאורך כ-800 מטרים, מחוץ לשטחי הייצור ואל מגרשי האחסנה.
כל עוד שפיאט פעלה במקום, וגם לאחר הפסקה שנמשכה מעט יותר מעשור, שכן במקום המטה הראשי של פיאט, כלומר שזאת כתובתה הרשמית של החברה ועבור רבים מדובר בנקודת הייחוס של החברה מטורינו, ממש כפי שהעיר דירבורן מיוחדת בזכות פורד, העיר וולפסבורג בזכות פולקסווגן והעיר אסוקה (Asuke) הפכה זה מכבר ל'טויוטה סיטי' בזכות טויוטה.
מאמצע שנות השמונים הוסב לינגוטו למרכז רב תכליתי ששימש מחד לקומפלקס משרדים ומאידך למרכז תרבות ואומנות. מבלי לגעת כמעט במעטפת החיצונית נבנו בתוך הקומפלקס מרכז כנסים, אודיטוריום, שני בתי מלון, שטחי מסחר ותצוגה וכן משרדים. בסוף שנות ה-90 חזר מטה הניהול של קבוצת פיאט ללינגוטו, וכעבור מספר שנים הוצב שם גם המטה של הפקולטה להנדסת רכב של האוניברסיטה הפוליטכנית של טורינו.
מדיווחים באיטליה עולה שהחברה שרוכשת חלק משמעותי מן המבנה ההיסטורי, בהיקף של כ-215,000 מ"ר, היא חברת שירותים דיגיטליים בשם Reply אשר תשפץ את מבנה המשרדים לצרכיה. החדשות הטובות הן שהחברה לא מתכוונת להרוס את הבניין ובטח שלא את המסלול שעל גגו, אך יחד עם זאת קשה להשתחרר מתחושת האירוניה שטמונה בהשתלטות השירותים הוירטואליים על אחד השרידים המפורסמים ביותר של תעשיית הרכב ההיסטורית.