אם הייתם חיים בבריטניה למשל והייתם רוצים לשים רבע מיליון לירות שטרלינג על הכביש הייתם יכולים לקנות למבורגיני הורקאן לסופי השבוע ופורשה בוקסטר GTS ליום יום או למשל בנטלי פליינג ספור בשבילכם וריינג' רובר לאישה. אבל הייתם גם יכולים להשקיע את הסכום הזה ולקבל תמורתו פורד פיאסטה שקרעו לה את הצורה המוצעת בימים אלה למכירה.
עד כמה שזה ישמע מוזר, אם היה לנו את הכסף הזה זמין ביד בהחלט יתכן שהיינו בוחרים דווקא באופציה האחרונה. כפי שאתם בוודאי מצליחים לנחש לא מדובר בפיאסטה "יד שניה מליסינג תפעולי" אלא באקזמפלר קצת יותר ייחודי שהיה שייך לאחד אמריקאי העונה לשם קן בלוק.
אך גם מעבר לייחוס מדובר ברכב מאוד לא סטנדרטי המבוסס על גרסת הראלי של הפיאסטה הכוללת, כלוב בטיחות מלא, מנוע טורבו עוצמתי והנעה כפולה אשר נבנתה על ידי מחלקת הספורט של פורד על מנת להשתתף באליפות ה-WRC.
המכונית הספציפית של בלוק שופרה הרבה מעבר לסטנדרט ה-WRC וכוללת, במקום מנוע ה-1.6 ליטר "הרגיל" שמפיק רק 350 כ"ס, מנוע 2 ליטרים מוגדש המפיק לא פחות מ-600 כ"ס המזניקים את הסופר פיאסטה למהירות תלת ספרתית בתוך 1.9 שניות.
בנוסף את הגיר הידני הרגיל מחליפה תיבת הילוכים סיקוונסיאלית ללא קלאץ וברשימת השדרוגים ניתן לציין גם מערכת בלימה של ברמבו, מתלים מחוזקים, דיפרנציאל מוגבל החלקה משופר, צמת חוטים קלת משקל, מערכת ניהול מנוע מבית קוזוורת' ועוד.
הרכב הספציפי כיכב בכמה מסרטוני הג'ימקאנה האחרונים של בלוק שזכו לעשרות מיליוני צפויות ובלוק השתתף עם הרכב גם במספר מרוצי ראלי ואף זכה עימו במקום הראשון בראלי ניו זילנד.
המכירה כוללת גם את כל החלקים הנדרשים כדי להתאים בחזרה את הרכב לתקנות מרוצי ראלי קרוס ומכונאי סדנת Hoonigan של בלוק שיפצו ובנו למעשה את הרכב מחדש כך שבאופן טכני מדובר ברכב במצב חדש המאפשר מיד לאחר הרכישה להתייצב עימו על קו הזינוק של כל מרוץ ראלי מאתגר ברחבי העולם.
לבעלים הבאים תהיה בחירה קשה לעשות מאחר שמצד אחד מדובר בכלי ברמה העדכנית הגבוהה ביותר שיכול להיות תחרותי מאוד בכל מרוץ, אך מאידך מדובר גם ברכב שהיה בבעלותו של קן בלוק וכיכב בכמה מסרטוני הג'ימקאנה המפורסמים ביותר – מה שיכול להפוך אותו בעתיד לפריט אספנים בעל ערך רב שממש חבל יהיה להרוס באיזה מרוץ משני. עם זאת על אף שללא ספק מדובר בהחלטה לא פשוטה זו דילמה שהיינו יותר משמחים להתמודד איתה.