ערב תערוכת לוס אנג'לס חשפה אמש פולקסווגן את גרסת הייצור של פולקסווגן חיפושית "חולית" – למעשה גרסת עיצוב מנופחת ושרירית למראה של הדור השלישי של "חיפושית", אבל ללא תוכן אמיתי מתחת לפח.
פולקסווגן הציגה בתערוכת דטרוייט בינואר 2014 דגם תצוגה שהתריע מבעוד על בואה של 'חולית', ומבחינה זאת דגם הייצור הסדרתי עוקב בדבקות אחרי ההבטחה העיצובית – עם מראה קרוס-אוברי מנופח ומחוספס שנוצר בהשראת כלי הרכב שמשתתפים במירוצי הבאחה האמריקנים.
הפוזה של גרסה זו נובעת בראש ובראשונה מניפוחי הפח והגוף, עם פגוש קדמי ענק שמכיל לא רק את חלקם התחתון של הפנסים העגולים והגדולים אלא גם כונס אוויר שחור ופעור לרווחה, וגם מהגבהת המרכב כולו בסנטימטר שלם.
קשתות הגלגלים מדופנות בפלסטיק שחור בולט, עם פס אופקי שמחבר ביניהן מתחת לדלתות ומעל לסף אלומיניום שמקביל אליו, ומאחור בולט ספויילר לא גדול במיוחד.
בפולקסווגן אומרים אמנם ש"מרווח הגחון הוגדל ב- 10 מילימטרים כדי להדגיש את תכונות נסיעת השטח של המכונית" – אבל בהיותם גרמנים קצת קשה להבין אם הם מתבדחים איתנו או עלינו.
מה שבטוח זה שגלגלי ה-18 אינטש על חישוקי הסגסוגת הססגוניים של 'חולית' לא אמורים לפגוש חול, ואם הם ייקלעו לשם בטעות הם לא ירחיקו נדוד מפני שבסך הכל מדובר באותה מכונית הנעה קדמית רגילה – שמבוססת על הדור השישי של גולף ונבנית מזה כארבע וחצי שנים במפעל של פולקסווגן במכסיקו.
מצד שני, אין להכחיש שפולקסווגן בחרה כיוון מעניין ומבטיח לאור ההצלחה האדירה של קרוס אוברים למיניהם וסוגיהם בכל העולם, ולא מן הנמנע שדווקא גרסה מושכת עין של החיפושית תעשה את מה ששני הדורות המחודשים שלה עדיין לא הצליחו.
'חולית' מיוצרת בגרסת 3 דלתות רגילה ("קופה" כהגדרת פולקסווגן) וגם בגרסת קבריו מרתקת יותר, והיא תוצע למכירה משני צידי האוקיאנוס. בצד האירופי תעלה המכונית הזו "החל מ-" 23,625 אירו לקופה ו-27,800 לקבריו.
בארה"ב היא מוצעת עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר שמספק 170 כ"ס, אולם באירופה יוצע מגוון רחב יותר שכולל גם שני מנועי טורבו-בנזין (1.2 ליטר עם 105 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 220 כ"ס) ושני דיזלים (1.6 ו-2.0 ליטר) – וכמובן עם תיבות הילוכים ידניות ורובוטיות-מצמד-כפול. מפתח הגלגלים שלה הורחב ב-6 מ"מ מלפנים וב-7 מ"מ מאחור.
גרסה מתבקשת בעלת הנעה כפולה, ואולי גם עם יכולת שטח מינימלית כלשהי, תגיע מתי שהוא בין אם ביוזמת החברה עצמה ובין אם בביצוע של משפרים עצמאיים.
עיצוב הפנים של 'חולית' לא עבר מהפך ביחס לחיפושית הסטנדרטית אבל כן כולל מושבי ספורט עם תפרים צבעוניים בולטים וגלגל הגה עטוף עור, כמו גם את מערכת המולטימדיה המפותחת ביותר של פולקסווגן כציוד סטנדרטי, אשר בין השאר מאפשרת אינטגרציה עם שלוש פלטפורמות התקשורת המובילות – אפל קאר פליי, אנדרואיד אוטו ו'מירור-לינק'.