• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הדור הרביעי של MX-5 מושק לרגל 25 שנים לאחת המכוניות הקלאסיות של מאזדה, שהיא גם מכונית הרודסטר הנמכרת ביותר בהיסטוריה

    בשלושה אירועים מעורבים לאוהדים ולעיתונות, שנערכו במקביל ביפן, בארצות הברית ובספרד, חשפה מאזדה את הדור הרביעי של מכונית הרודסטר שהפכה לאחד האייקונים המזוהים ביותר שלה – MX-5 'מיאטה'.

    בהתאם לעידן שבו היא מושקת תוכננה גם מיאטה החדשה, אשר תיחשף רשמית בפני כלל הציבור בתערוכת פריז הקרובה, לפי עקרונות הטכנולוגיית של 'סקאיאקטיב', ועקרונות העיצוב שמכונים במאזדה 'קודו'.

    המוטו של הדור הרביעי, שנשמע מעט מאולץ אך גם מבהיר את הדילמה שבפניה ניצבו מהנדסי הפרויקט, הוא "חדשנות על מנת לשמר" (Innovate in order to preserve). אלא שמבט אחד בתמונות של המכונית החדשה מבהיר ש"שימור" הוא לא בדיוק הערך העליון שעמד בפני מעצבי החברה, וההגדרות "פרובוקציה" או "בולטות" עושות רושם מתאים יותר.

    mx-5_2014_exterior_07_screen

    גם כך, מאזדה 'מיאטה' היא אחרונת הרודסטרים הקלאסיים שיונקת מן האסכולה הבריטית של שנות השישים, ומתוקף זה היא חייבת להיות מכונית לא יקרה, פשוטה למראה, לא שימושית בעליל ומאד מהנה לנהיגה.

    מאזדה חידשה, בשנת 1989, את המסורת הבריטית של רודסטר עממית ומהנה לנהיגה ושימרה את הערך הזה בשלושת הדורות של המכונית, מהם היא מכרה 947 אלף יחידות ב-25 שנים. לדברי החברה זהו מספר שמציב אותה כמכונית הרודסטר הנמכרת ביותר בהיסטוריה, עם גושפנקא של ספר השיאים של גינס.

    אלא שבבואם להתאים את האידאל הקלאסי של שנות השישים לעשור השני של האלף השלישי בחרו כנראה מעצבי החברה לזנוח את המראה המתוק, אולי קצת חנוני, של מיאטה המקורית לטובת משהו מעוגל ומנופח שאמנם נראה מעולה בתמונות אבל די רחוק מן המסורת המקורית.

    כדי להתאים לדרישות התקינה המחמירות והולכות – גם בתחום הבטיחות וגם בתחום איכות הסביבה, נדרשו המהנדסים לפתרונות יצירתיים, שהפירוט שלהם ודאי עוד יינתן בהמשך.

    בשלב זה עדיין שומרים אנשי החברה קרוב לחזה את הנתונים הטכניים הרשמיים, ואת נתוני ההספקים והביצועים, אבל מספרים על אימוץ טכנולוגיות 'סקאיאקטיב' לראשונה בפלטפורמת הנעה אחורית באופן שהפחית ממשקל המכונית (יחסית לדור היוצא) "יותר מ-100 קילוגרם".

    mx-5_2014_technical_02_screen

    מיאטה דור רביעי היא הקצרה ביותר, בממדיה, מכל הדורות שקדמו לה (אורכה 391.5 ס"מ), היא מעט יותר רחבה מן הדור הראשון של המכונית (173 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלה מעט ארוך יותר (231.5 ס"מ) כדי לשפר את היכולות הדינמיות. יחסית לדור השלישי, היוצא, המכונית החדשה קצרה בכמעט 10 ס"מ, צרה ב-2 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה קוצר ב-1.5 ס"מ.

    כמו העיצוב החיצוני, שלפחות בתמונות נראה די מהמם, גם עיצוב הפנים של המכונית מודרני מאד שנאלץ לזנוח את הפשטות הקלאסית המקורית. סביבת הנהג נראית מודרנית, עם לוח מכשירים מרכזי נאה, מסך מגע גדול שבולט מעל מרכז הדאש בורד, ועם מערכת המולטימדיה החדשה של מאזדה ורמקולים מוטמעים במשענות הראש.

    mx-5_2014_interior_01_screen

    כדי להשיג חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 הוסט המנוע מעט לאחור, וכך גם כל תא הנהג, ובין השאר נעשה שימוש בחלקי אלומיניום כדי לחסוך משקל במקומות הנכונים.

    mx-5_2014_technical_01_screen

    קונפיגורציית המתלים – עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב-חיבורי מאחור, לא השתנתה, אבל אנשי החברה אומרים שהמתלים עצמם נבנו בהתאם לעקרונות ה'סקאיאקטיב' באופן שהקטין את משקלם.

    'מיאטה' החדשה תונע באמצעות מנועי הבנזין החדשים של החברה – בנפחי 1.5 ו-2.0 ליטר, אשר יותקנו לאורך תא המנוע, וגם הם – כך מבטיחים אנשי מאזדה – "כוילו במיוחד כדי להתאים לאופי של המכונית". המנועים ישודכו לתיבות ההילוכים החדשות – ידנית ואוטומטית – בעלות שישה יחסי העברה.

    במאזדה מבטיחים שגם הדור הרביעי תוכנן בהתאם לפילוסופיית "הרוכב על הסוס" שלהם, כלומר שהיא אמורה להציב את הנהג על גבי המכונית ולהבטיח לו חיבור מהנה במיוחד לחוויית הנהיגה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה חשפה דור רביעי ל-מיאטה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.