• Ad
  • בעלי הונדה סיוויק 1.0 ליטר צריכים מנוע חדש
    ביפן מדווחים ששתי יצרניות הרכב היפניות החשובות לא מגיעות להסכמות. שתי ההנהלות ידונו בקרוב אם לקדם את תוכנית המיזוג או לסגת ממנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מנהלים בהונדה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן, הציעו לעמיתיהם בניסאן להפוך את יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן לחברת בת של הונדה במקום למזג את שתי החברות. מנהלי ניסאן התנגדו נחרצות להצעה, ועסקת המיזוג בין השתיים עומדת בפני קריסה.

     

     

    כך מדווח היום (ד') היומון היפני החשוב THE ASAHI SHIMBUN מפי מקורותיו, ומוסיף שלמרות ששתי היצרניות הכריזו שבכוונתן לקבל החלטה לגבי המיזוג המתוכנן עד לסוף ינואר – בניסאן דחו את המועד לאמצע פברואר לנוכח הקושי שלהם בגיבוש תוכנית הארגון מחדש של החברה.

    כפי שפרסמנו כאן, הכוונה המקורית עליה הצהירו מנהלי שתי החברות הייתה להקים חברת אחזקות משותפת שתספוג לתוכה את שתי החברות והבעלות בה תחולק בין בעלי המניות הנוכחיים בהתאם לשווי השוק של כל אחת מן החברות. המכשולים המשמעותיים למיזוג כזה נמצאים כולם במגרש של ניסאן, והראשון בהם הוא תוכנית הארגון מחדש (הרביעית במספר) שהחברה מבצעת בימים אלה ובמרכזה פיטורי 9,000 עובדים, צמצום של כ-20% בהיקף הייצור וסגירת מספר מפעלים ברחבי העולם.

    בנוסף, בהונדה רוצים לקבל חברה "נקיה" לא רק מחובות אלא בעיקר משותפים, ולצורך זה נדרשת רנו למכור את האחזקות שלה בניסאן.

     

    האם הונדה מנסה להשתלט על ניסאן?

     

    המקורות של 'אסהי שימבון' בהונדה מספרים על התסכול של מנהלי הונדה מקצב ההתנהלות האיטי של מנהלי ניסאן, לטענתם, והשורה התחתונה היא שמיזוג שאמור היה לייצר חברה גדולה עם שווי שוק של כ-58 מיליארד דולר ואת יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם (לפחות למשך זמן מה) – תלוי כרגע על בלימה.

    במקביל, ה'פייננשל טיימס' דיווח היום שהביצועים הכספיים של ניסאן כל כך גרועים שזה גרם לשווי השוק שלה להתכווץ לחמישית בלבד מן השווי של הונדה, מה שמעיף דרך החלון את הדיבורים על "מיזוג בין שווים".
    כפי שפרסמנו כאן, מיצובישי, שחלק מן הבעלות בה מוחזק על-ידי ניסאן, הוזמנה גם היא להצטרף למיזוג אבל היא עושה קולות שזה לא מתאים לה או מעניין אותה.

    מצד שני – הונדה וניסאן עשויות לחזק ולפתח שיתופי פעולה ביניהן גם בלי להתמזג. כבר מאז השנה שעברה משתפות השתיים פעולה בפיתוח רכב חשמלי ובפיתוח תוכנה בעוד שמיצובישי, שחולקת עם ניסאן מספר פלטפורמות ומכלולים כחלק מברית רנו-ניסאן-מיצובישי – משתפת פעולה עם הונדה בתחום השכרת סוללות לרכב חשמלי.

     

    הנה זה בא: ההשתלטות של הונדה על ניסאן מעלה הילוך

     

     

    לקריאה נוספת:

    מיצובישי על חבל דק: שוקלת שלא להתמזג עם הונדה וניסאן

    קרלוס גוהן: הונדה לא תצליח להציל את ניסאן

    כשל מסוכן בהיגוי של מיצובישי אאוטלנדר החדש: ומה לגבי ניסאן?

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • כל אחת לנפשה: איחוד הונדה וניסאן מתפוגג והולך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.