בהמשך לקריאה לתיקון שפרסמו יונדאי, ג'נסיס וקיה בחודש מרץ השנה נקראים כעת כמעט 210,000 כלי רכב חשמליים מאותם דגמים לתיקון תקלת חשמל שעלולה לגרום לאובדן כוח המנוע בתוך כדי נסיעה, ולתאונה.
חלק מכלי הרכב האלה כבר זומנו לצורך תיקון אותה תקלה והם מוזמנים פעם נוספת היות שהתיקון הראשון לא הועיל. גם אצלנו, בישראל, זומנו הדגמים האלה לתיקון וכעת הם עשויים להיות מזומנים פעם נוספת.
הכשל קשור למערכת בקרת הטעינה המשולבת (ICCU) שאחראית, בין השאר, על טעינת מצבר השירות (12 וולט) של הרכב, והוא גורם לפריקה מלאה של המצבר הזה.
מהודעת מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני, NHTSA, עולה שיונדאי תתקן כעת את התקלה בחמישה דגמים מתוצרת יונדאי וג'נסיס שיוצרו בשנים 2022-2024, בהם יונדאי איוניק 5 ו-6, וג'נסיס GV60, GV70 ו-G80, וכן בקיה EV6.
בכלי רכב שיזומנו לתיקון יבדקו יחידת הבקרה והנתיך שלה, יבוצע עדכון לתוכנת יחידת הבקרה – וכל זה כמובן על חשבון היצרנית. מי שלא יגיע לביצוע התיקון מסתכן באובדן כוח מנוע בתוך כדי נסיעה, וזה מגדיל את הסיכון לתאונה.
אם וכאשר יזומנו לתיקון מכוניות "ישראליות" לא תהיה אפשרות שלא לבצע את התיקון אחרת לא תהיה אפשרות לעבור את מבחן הרישוי השנתי.
לקריאה נוספת:
האם לטפל ברכב במוסך יבואן או במוסך מורשה? ממש לא מה שחשבתם