קארטינג, כידוע לכל חובב ספורט מוטורי, הוא הבסיס העממי והרחב ביותר לנהיגה ספורטיבית, וזירה שבה עשו רבים מגדולי הנהגים את תחילת דרכם.
בסוף השבוע האחרון, במהלך הקדימונים של מרוץ ברלין, במסגרת אליפות הפורמולה החשמלית, הציגו ההתאחדות הבינלאומית לספורט מוטורי – FIA – ומחלקת הספורט המוטורי של חברת בוש הגרמנית – את פרויקט הקארטינג החשמלי שאותו מבקשת ההתאחדות להפוך לקטגוריה בפני עצמה.
הקארטינג שפותח על-ידי בוש, לפי דרישות ההתאחדות, מונע באמצעות שני מנועי חשמליים ומערכת חשמל במתח של 48 וולט, ובין אם נאהב את זה או לא הוא לא מייצר את סנסציות הרעש והריח שאופייניות לסצינת הקארטינג.
מנגד, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מחמש שניות ומהירות מרבית של מעל 130 קמ"ש, ועם מומנט שיא שזמין כבר מסל"ד אפסי – את צווחות הצמיגים נמשיך לשמוע, ואולי בעיקר אותן.
ה-FIA מבקש למסד את קטגוריית 'e-Kart' כבסיס שממנו יצמחו נהגים לספורט מוטורי בכלל ולסדרות הפורמולה החשמלית 'פורמולה E' בפרט, ולצורך זה חברה מחלקת הספורט המוטורי של בוש, אשר פיתחה את מערכת ההנעה, עם יצרנית הקארטינג הגדולה בגרמניה – מאך 1 קארטינג.
נכון להיום רוב סדרות מירוצי הקארטינג בעולם הם של קארטים עם מנועי בנזין ארבעה פעימתיים ובעיקר דו-פעימתיים, ולדברי אנשי בוש את פרויקט הקארט החשמלי שלהם הם התחילו מ'גיליון נייר נקי', ועם מטרה של לבנות כלי ספורטיבי חשמלי שאינו מתפשר בביצועיו וביכולותיו יחסית לכלים הקיימים.
לצורך כך התמקד פיתוח מערכת ההנעה ביכולת ההאצה של הכלי, ובעיקר במערכת BRS – ראשי תיבות של "boost recuperation system" – למעשה מערכת חשמלית שמשמשת כ"היברידית קלה" במכוניות נוסעים קטנות, שם היא מוסיפה להן כ-16 קג"מ של מומנט בעת תאוצות, לטובת חסכון בדלק.
זאת לא המערכת היחידה שנלקחה ממחסן החלקים של בוש – ספקית החלפים הגדולה ביותר של תעשיית הרכב: הקארט עצמו מונע באמצעות שני מנועים חשמליים שמשמשים בכלי רכב כמתנעים-גנרטורים, ואשר מספקים יחד 20 כ"ס וכ-31 קג"מ של מומנט.
המנועים בנויים מצידו האחד של הקארט, ואילו בצידו האחר מעוגנת סוללת ליתיום אשר אוגרת לתוכה חשמל משני המנועים בעת שהקארט נמצא תחת בלימה.
אנשי בוש מבטיחים ייצור סדרתי של הקארט שלהם במהלך השנה הבאה, ואילו ה-FIA צריכה עדיין לפרסם את תכניותיה בנוגע למפרטים הטכניים ולתחרויות עם קארטים חשמליים.