• Ad
  • תערוכת הרכב לא מתה: האירופאיות והסיניות יתקוטטו בפריז 2024
    על רקע הטלת מכסי יבוא לאירופה צפויה השתתפות דלה של יצרניות רכב סיניות, אבל אחת הסיניות המסקרנות ביותר תעשה בקרוב קאמבק לישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    העיר פריז בקושי התאוששה מן האולימפיאדה והיא כבר מתארגנת לארח את תערוכת המכוניות הבינלאומית בין ה-14-20 באוקטובר.
    קבוצת פולקסווגן, שנעדרה מתערוכת ז'נבה השנה ומתערוכת פריז לפני שנתיים, תופיע יחד עם אאודי וסקודה ובלי סיאט וקופרה. MG – המותג שמכר בשנתיים האחרונות הכי הרבה מכוניות באירופה מבין כל היצרניות הסיניות – לא יופיע בתערוכה.

     

    תערוכת הרכב לא מתה: האירופאיות והסיניות יתקוטטו בפריז 2024

     

    אחרי הופעה דלה מאוד של תערוכת ז'נבה בחודש מרץ השנה, שהובילה להחלטה הסופית לחסל את האירוע החשוב הזה – רבים סברו שתם עידן תערוכות הרכב. גם כך – יצרניות רכב ממהרות לחשוף את החידושים שלהן בערוצים הדיגיטליים והשתתפות בתערוכת רכב היא מבצע לוגיסטי מסובך ויקר.
    אלא שבחודש אוקטובר הקרוב, בתערוכת פריז 2024, צפויה השתתפות ערה של רוב יצרניות הרכב האירופאיות, היעדרות של היפניות ושל יונדאי, והשתתפות מסקרנת של חלק מיצרניות הרכב הסיניות.

    קשה להצביע על קשר ברור בין המאבק המורכב שמתחולל כעת סביב הטלת מכסים על יצוא רכב מסין לאירופה – במיוחד לנוכח חשיבות השוק הסיני לרוב קבוצות הרכב האירופאיות החזקות – לבין המוטיבציה של יצרניות סיניות להופיע או להיעדר מתערוכת פריז. מה שברור זה שעד שהנושא הזה פרץ עסקו רוב יצרניות הסיניות בפעולות אינטנסיביות של חדירה לאירופה.

    בתערוכת פריז הקרובה צפויה רק BYD הסינית לתת הופעה רצינית, ויש לה הרבה מה להראות שם – בעיקר דגמים חדשים ומחודשים ומותגי פרימיום חדשים. BYD נתנה הופעה חזקה גם בז'נבה השנה, שם היא בלטה במיוחד לנוכח הבצורת הכללית. גם MG נתנה הופעה מכובדת מאוד בז'נבה, אבל מנהליה הודיעו שהחברה לא תופיע בפריז השנה, וכך החליטו גם קברניטי גרייטוול, למרות שגם הם עסוקים מאוד בפריצה לאירופה.

     

    תערוכת הרכב לא מתה: האירופאיות והסיניות יתקוטטו בפריז 2024

     

    לעומת זאת – רשימת יצרניות הרכב הסיניות שכן יופיעו בפריז השנה רלוונטית וחשובה מאוד לשוק הישראלי, ומי שתיתן שם את ההופעה המסקרנת ביותר עבורנו היא GAC – מי שהייתה יצרנית הרכב הסינית הראשונה (אחרי MG) שיובאה לישראל, אם כי רק למשך זמן קצר.

    כזכור, GAC מיוצגת על-ידי קבוצת יוניון מוטורס שמייבאת גם את טויוטה ואת ג'ילי, ובניסיון הקודם היא שלחה אלינו מכוניות שלא הייתה להן תקינה אירופאית. כעבור זמן קצר החליטו הצדדים לעצור את השיווק בישראל, והיו דיבורים על חידוש הייבוא תחת המותג החשמלי של החברה –GAC Aion ועל פתיחת אולם תצוגה חדש בהרצליה.

    לפני שנה בדיוק החלה GAC לייצא ברצינות מסין, ואת יריית הפתיחה היא שיגרה בשוק התאילנדי עם מפיץ מקומי ודגם חשמלי שפותח במיוחד לתאילנד, עם הגה ימני.
    GAC Aion מוכרת בסין כחצי מיליון כלי רכב חשמליים בשנה, ומעט לפני תחילת מסע הייצוא שלה היא השיקה בסין דור שני של דגם V – קרוסאובר בתצורת ג'יפ עם תג מחיר של 17,800 דולר (בסין). הדור השני של V מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית שנקראת AEP וברמת האבזור הבכירה הוא מצויד בחיישן לידאר על הגג וכן בחמישה מכ"מים בגלים מילימטריים, 11 מצלמות ו-12 חיישנים קוליים – שרובם ככולם תומכים במערכת מתקדמת לסיוע לנהיגה שנקראת ADiGO Pilot.

    כל הגרסאות מצוידות באחד מתוך שישה מארזי סוללות ליתיום ברזל פוספט עם תכולת אנרגיה של החל ב-62.2 קילוואט שעה ועד 90 קילוואט שעה, ואלה מבטיחים טווחי נסיעה של בין 520 ל-750 קילומטרים לפי שיטת המדידה הסינית (CLTC).

     

    יוניברסל מוטורס היא היבואנית של דונגפנג הסינית לישראל

     

    מה שטוב לאירופה טוב לישראל

    ההופעה של GAC בתערוכת פריז מעידה על כוונותיה באירופה, וזה אומר תקינה אירופאית מלאה שתתאים גם לישראל. הרושם הוא ש-GAC Aion אולי פועלת באיטיות ביחס לקצב המטורף של יצרניות סיניות אחרות, אבל שהשליטה שלה בטכנולוגיות מתקדמות בתחום הרכב החשמלי לא נופלת מאלה של מובילות החבורה.

    ההשקעה של יצרניות סיניות בתקינה אירופאית חשובה מאוד לשוק הישראלי מפני שהיא מרחיבה את מבחר הדגמים שאפשר יהיה לייבא מסין ולשווק אצלנו. במקרה של GAC מדובר בשחור או לבן, אפס או אחד, אבל גם מותגים סינים אחרים שמשקיעים בתקינה אירופאית הופכים להיות רלוונטיים עבורנו.

    כך, למשל, מספר יצרניות סיניות נוספות שיופיעו בתערוכת פריז עשו כבר צעדים ראשונים בישראל אבל רק עם דגם אחד או שניים, אפילו פחות. 'פורת'ינג', למשל, שמיוצגת על-ידי יוניברסל מוטורס, ייבאה עד כה מכוניות ללא תקינה אירופאית (ערוץ שנחסם לאחרונה על-ידי משרד התחבורה), וההופעה שלה בפריז מלמדת שהיא תוכל להגיע אלינו בקרוב עם כל מה שהיא תציע באירופה.

    גם יצרניות סיניות אחרות שכבר עשו צעדים ראשונים אצלנו ויציגו את מרכולתן בתערוכת פריז – בהן 'סקייוול', 'אקספנג', 'סרס', 'הונגצ'י' ו'מקסוס' – צפויות להרחיב את היצע הדגמים שלהן לאירופה. ככל שהיצרניות הסיניות ישקיעו יותר משאבים באירופה הן יהיו יותר תחרותיות ומעניינות גם בישראל.

     

    תערוכת הרכב לא מתה: האירופאיות והסיניות יתקוטטו בפריז 2024

     

    חוזרות לשורשים

    תערוכת פריז, אשר במשך עשרות שנים התקיימה אחת לשנתיים לסירוגין עם תערוכת פרנקפורט, לא התקיימה בשנת 2020 בגלל מגפת קורונה. בשנת 2022 נעדרו רוב יצרניות הרכב מפריז והיא התקיימה בזכות היצרניות הצרפתיות ומרצדס, ואז גם הופיעו מספר יצרניות רכב סיניות.

    בתערוכה הביתית שלהן לשנת 2024 צפויות היצרניות הצרפתיות לעשות מאמץ מיוחד, וקבוצת רנו לקחה שטח גדול כדי להציג עליו גם את מותג הספורט אלפין ואת דגמי דאצ'יה החדשים.
    סטלנטיס תפרוש את מרכולתן של פיג'ו, סיטרואן ו-DS, ובאגף סמוך גם את המותגים האיטלקיים של פיאט, אלפא רומיאו ואבארט.

    יצרניות הרכב הגרמניות חוזרות לתערוכת פריז ובראשן קבוצת פולקסווגן עם אאודי, וסקודה. פולקסווגן הייתה, ועודה, שחקנית חשובה בשוק הסיני ועל בסיס אחד הדגמים שהיא משווקת שם, טיירון, היא תחשוף בפריז קרוסאובר בתצורת רכב שטח עם שבעה מושבים, שיתבסס על הדגם הסיני שנושא את אותו השם. דגם זה יחליף בעתיד את טיגואן אולספייס.

    אאודי תציג בפריז את Q6 E-tron החדשה ואת A6 E-Tron העתידית, וככל הנראה גם את מתיחת הפנים של E-tron GT, אבל קופרה וסיאט לא יופיעו בפריז. סקודה, לעומת זאת, לקחה 800 מטרים רבועים והיא תפרוש עליהם את קודיאק החדש לצד דגמי קונספט שחושפים טפח מן התוכניות החשמליות שלה, וגם ב.מ.וו ומיני הבטיחו את מקומן לא רחוק משם.

    את תעשיית הרכב האמריקנית ייצגו ככל הנראה רק פורד וקאדילק, אבל ג'יפ ושאר מותגי קרייזלר לא יופיעו, קיה תייצג לבדה את קוריאה, בלי יונדאי, וגם היפניות צפויות להדיר את גלגליהן מפריז 2024.

     

    תערוכת הרכב לא מתה: האירופאיות והסיניות יתקוטטו בפריז 2024

     

    לקריאה נוספת:

    רכב חשמלי: כשאירופה נלחמת בסבסוד הסיני אלה בשורות נהדרות לשוק הישראלי

    תעשיית הרכב הסינית מעלה הילוך: BYD קוראת לשאר היצרניות הסיניות להתאחד ואולי אף לבצע מהלכים קרטליסטים

    המכוניות ממרוקו המדבקה מאיטליה: ממשלת איטליה מורידה לפיאט את הדגל

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת הרכב לא מתה: אירופאיות וסיניות יתקוטטו בפריז 2024

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.