מכונית הסדאן החדשה של אקורה תחליף גם את TL וגם את TSX במגוון דגמי חטיבת היוקרה של הונדה. האם השיווק באירופה צפוי מתי שהוא בקרוב?
אקורה, מותג היוקרה של הונדה, תציג בתערוכת ניו-יורק הקרובה (16-27 לאפריל) את TLX – דגם סדאן יוקרתי חדש, וזאת קצת יותר משנה לאחר ש"קונספט קרוב לייצור" שלו ראה אור בתערוכת דטרויט בינואר השנה (והתמונות שלו הן שמופיעות כאן).
בהונדה מספרים על מכונית שתהיה "סדאן-ביצועים-לוקסוס" ואומרים שהדגם יציג רמה גבוהה ביותר של "פאר מעודן", "אתלטיות של ספורט-סדאן" ו"ביצועים מלהיבים" באדיבות "הדור הבא של יחידות הכוח של אקורה וטכנולוגיות בתחום הדינמי". המפרט הטכני, בכל אופן, מכובד מאוד; גם זה דבר שהאירופאים מאוד אוהבים.
אקורה TLX החדשה תוצע עם מנוע 2.4 ליטר ותיבת 8 הילוכים חדשה שהיא גם רובוטית כפולת-מצמדים וגם בעלת ממיר-מומנט. לגרסת ה-3.5 ליטר, V6, תוצמד תיבה אוטומטית רגילה עם 9(!) הילוכים, חדשה אף היא.
שתי גרסאות המנוע יוצעו עם הנעה אחורית – והיגוי לכל ארבעת הגלגלים, סידור שמלווה את אקורה/הונדה יותר משני עשורים. המערכת חדשה וכוללת בקרת זווית נפרדת ונשלטת לכל גלגל אחורי. לגרסת ה-3.5 ליטר גם אופציה להנעה כפולה, והמערכת, מספרת אקורה, קלה ב-25% מקודמתה וכוללת מערכת בקרה חדשה (המתייחסת, כמובן, גם להיגוי האחורי).
ההצהרה של אקורה לגבי איכות הנסיעה היא לרמות רעש "כמו בכספת", וזאת באמצעות השקעה בחיזוק המרכב, איטומו ובידודו, כמו גם הוספת מערכת בקרת קול אקטיבית.
בתחום הבטיחות מרשימה ה-TLX החדשה עם מערכת בלימה לקראת תאונה, אזהרה מפני התנגשות, ניטור נתיב ושמירה עליו, בקרת שיוט אקטיבית ודיווח על נקודות מתות.
המותג 'אקורה' אמנם הומצא שלוש שנים לפני לקסוס ואינפיניטי, חטיבות היוקרה של טויוטה וניסאן, אבל לא זכה למידת ההצלחה שלהן, ובעיקר לא שווק ברצינות מחוץ לצפון אמריקה וליפן. לג'נד, למשל, שווקה באירופה כהונדה ולא כאקורה.
כל דגמי אקורה הנוכחיים מבוססים על מכוניות מתוצרת הונדה כמו סיביק, אקורד ו-CR-V, ולמעט RLX אין לה דגמי פאר מאד יקרים כמו לשתי הנזכרות האחרות כאן. כעת יש שמדברים על שינוי בגישה של הונדה ועל כוונות לחזק ולהעצים את פעילות חטיבת היוקרה הזאת, ולא מן הנמנע שהצגת אב-הטיפוס של NSX החדשה בפסטיבל המהירות של גוודווד היא יריית פתיחה לתחילת שיווק עתידי באירופה.