בתחילת החודש הבא ינחתו בארץ הדגמים המעודכנים של סיטרואן ברלינגו ופיז'ו פרטנר. השניים נחשפו רשמית בתערוכת ז’נבה האחרונה (שנערכה במרץ 2015) וזו להם מתיחת פנים שניה – הפעם הקודמת הייתה ב-2012.
הדור השני והנוכחי של המכוניות משווק מאז שנת 2008 כאשר החידוש המרכזי הפעם הוא ציוד המסחריות הקומפקטיות בסדרת מנועי הטורבו-דיזל החדשים יחסית שנקראים BlueHDi אשר עומדים בתקן אירו 6. מדובר במנוע 1.6 ליטר שיוצע בהספקים שבין 75 ל-120 כ”ס ומשודך לתיבה ידנית או לאוטומטית רובוטיות בעלות מצמד בודד. אחד הדגמים המעניינים יותר הוא זה המוצע בהספק של 100 כ”ס בשילוב עם תיבה אוטומטית רובוטית בעלת שישה הילוכים. בדגם זה בורר הילוכים ממוקם באופן חריג במרכז הקונסולה הקדמית (בדומה לסיטרואן C4 פיקאסו למשל), ובכך מתפנה מקום להושבת נוסע שלישי מלפנים. תצרוכת הדלק הממוצעת של דגם זה בתנאי מעבדה עומדת על 23.8 ק”מ לליטר.
מידות המכוניות לא השתנו מהותית, מכאן שאין שינויים גדולים בנפח הטעינה או במשקל המותר לנשיאה. גם המראה הכללי נותר כשהיה עם שינויים קוסמטיים לחרטום ולפנסים מלפנים ומאחור.
בחו"ל משווקות המכוניות עם רשימת אבזור אופציונלית ארוכה מבעבר בתחום הנוחות וגם הבטיחות. בתחום הנוחות החידוש המרכזי הוא הוספת מערכת מולטימדיה חדשה ומסך 7 אינץ’ שמאפשרת שיקוף יישומי סמארטפון, מצלמת רוורס ועוד. בתום הבטיחות מדובר על מערכת בלימה אוטונומית למהירויות עירוניות (פועלת עד 30 קמ”ש). זוהי מערכת שתבלום את המכונית באופן עצמאי במידה וזיהתה סיכוי לפגיעה באדם או בעצם כלשהו בדרך. פיג'ו וסיטרואן הוסיפו את המערכת הבטיחות גם כדי לשפר את הבטיחות באופן כללי וגם כדי להגיע להישגים מכובדים יותר במבחני הריסוק של פרויקט EuroNCAP.
אלינו הדגמים יגיעו בתחילת חודש הבא, אבל בינתיים טרם נמסר אם הם יצוידו עם מערכת המולטימדיה ועם מערכת הבלימה האוטונומית.