• Ad
  • הפתרון לפקקי התנועה: להיפטר מהמכוניות

    דבלין, עיר הבירה של אירלנד אשר סובלת מפקקי תנועה מן הגרועים בעולם, תסגור חלק משכונותיה בפני מכוניות, ותפנה מקום להולכי רגל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הדיון הציבורי אודות העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן מתמקד במידה רבה בעומסי התנועה שצפויים להיגרם בגללן, ובנזקים הכלכליים שצפויים לבעלי העסקים – בעיקר בתל-אביב.

    אבל שאלות הרבה יותר יסודיות הן האם תל-אביב רבתי בנויה בכלל למספרים גדולים כל כך של כלי רכב "פרטיים", האם זהו הפתרון היחיד והנכון עבור תושביה, והאם אין אלטרנטיבות מוצלחות יותר?

    העובדה היא שמתכנני ערים בכל העולם מפנימים בשנים האחרונות את ההכרה בכך שסביבה עירונית איננה מקום מחיה טבעי ומתאים למכונית נוסעים, והם מתחילים לדחוק אותה החוצה לטובת פתרונות תחבורה אחרים.
    בפריז, למשל, נחשפה לאחרונה תכנית להפוך את אחד הכבישים המרכזיים לשדרת פארק, ולסגירת חלקים במרכז העיר לתנועת כלי רכב. תכניות דומות מבוצעות במקביל במדריד שבספרד, בריסל בבלגיה ובמספר ערים אירופיות נוספות.

    אבל את התוכנית הדרמטית ביותר בכיוון הזה, לפי שעה, חושפת כעת דבלין, בירת אירלנד והעיר הגדולה ביותר במדינה, אשר עומסי התנועה בה נחשבים לבין הגרועים ביותר בעולם. בדבלין מעריכים שעומסי התנועה שם אף צפויים להחמיר בעשור הקרוב, לנוכח גידול צפוי של 20% בביקוש לנסיעות בתוך העיר.
    התכנית החדשה מבוססת על חסימת מספר צירי תנועה גדולים במרכז העיר לתנועת מכוניות נוסעים והפיכתם, יחד עם מספר רחובות מרכזיים וכיכרות, לשטחים שמיועדים להולכי רגל ולתנועת תחבורה ציבורית – בכללה גם קו חדש של חשמלית – ולתנועת אופניים וכלי רכב חשמליים-אישיים.

    רחוב גרפטון בדבלין ייחסם לתנועת רכב ויהפוך כולו למדרחוב
    רחוב גרפטון בדבלין ייחסם לתנועת רכב ויהפוך למדרחוב

    השינויים יבוצעו בהדרגה. "דבלין לא תהפוך ביום בהיר אחד לעיר ללא מכוניות", אומר יו"ר מועצת התחבורה של העיר שיראן קופה (Ciarán Cuffe), אבל יש לנו הזדמנויות פנטסטיות ליצור אזורים ללא מכוניות בהם אתה יכול לנשום, לחשוב, ולשמוע את עצמך מדבר. הדבלינאים מאוד פתוחים לזה, מפני שמבחן אמיתי של עיר מתורבתת הוא אם אתה יכול להרפות מן היד של הילד שלך ולאפשר לו להסתובב לבדו בעיר – וזאת – תנועה נעימה של בני אדם – היא המטרה הסופית שלנו."

    שינוי מבנה התחבורה בעיר, למעשה החזרתה לתושבים מידי המכוניות שהפקיעו אותה לעצמן במהלך שבעים השנים האחרונות, לא יהיה קל או זול.
    דבלין כבר השקיעה כ-420 מיליון דולר בהקמת רשת חדשה של קווי חשמליות ברחבי העיר, והפיכת הרחובות הקיימים לכאלה שבהם ישנה עדיפות להולכי רגל צפויה לעלות כ-170 מיליון דולרים נוספים.

    Dublin 1

    "חלק מן השינוי", מסביר קופה, "דומה לתהליכים שמתרחשים בערים מערביות רבות אחרות ברחבי העולם ונובע משינויים דמוגרפיים. יותר אנשים צעירים רוצים כיום לחיות במרכז העיר, והם מוכנים לוותר לצורך זה על שימוש במכוניות נוסעים. כתוצאה מכך שיעורי רכיבה על אופניים יותר מאשר הוכפלו בעשור האחרון, בעוד שבמקביל צנח השימוש במכוניות ב -17%. אחד התורמים למצב הזה הוא הפרישה של רשת השכרת אופניים לשימוש עצמי, ושימוש ביישומים סלולריים כמו Hailo לשיתוף נסיעות ברכב. בנוסף החלה לפעול בעיר חברת שיתוף מכוניות אשר מאפשרת השכרת רכב לפי שעה…
    שינויים אלה משפרים את מרכז העיר ומחיים את הליבה שלה, ומה שהופך את העיר למקום שנעים לחיות בו הוא הפיכתה לידידותית יותר להולכי רגל ולרוכבי אופניים. השינויים האלה טובים לעסקים, לתושבים ולתיירים."

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.