תמיד חלמתם על מכונית ספורט אמיתית עם הנעה אחורית, אבל לא היה לכם מספיק כסף למכונית חדשה ופחדתם מגרוטאה יד עשירית שעברה התעללות מתמשכת?
ובכן, יתכן כי יש לנו בשורה עבורכם: טטסויה טאדה, מי שהיה המהנדס הראשי של ה-GT86, אישר בראיון למגזין רכב אוסטרלי שטויוטה החלה לעבוד על פרויקט לבניית מכונית ספורט קטנה שתמוצב מתחת ל-GT86.
טאדה ציין שבחברה עדיין לא החליטו סופית אם ללכת על תצורת 2+2 כמו ב-GT86 או על מכונית דו-מושבית, אבל מה שבטוח הוא שהמכונית החדשה תהיה מצוידת בהנעה אחורית, במימדים קומפקטיים ובמשקל קל בסביבות ה-1,000 קילוגרמים אשר יאפשרו לה להתחרות ב-MX5 החדשה של מאזדה.
טאדה ציין שבשלב זה עדיין לא הוחלט על המנוע שיניע אותה אך לנוכח הביקורות הצוננות על זמינות הכוח של מנוע הבוקסר מתוצרת סובארו המצוי ב-GT86, יש לשער שהמכונית החדשה לא תעשה שימוש בגרסה מוקטנת של המנוע הזה אלא במנוע מתוצרת טויוטה. ההערכות נעות בין מנוע מוגדש קטן לבין מערכת כלאיים היברידית בכיול ספורטיבי בהשראת זו שהוצגה ברכב הקונספט יאריס R בתערוכת פרנקפורט ב-2013.
בשנים האחרונות, מאז כניסתו של אקיו טויודה, נכדו של מייסד החברה ונהג מרוצים חובב, לתפקיד נשיא הקונצרן, רוח חדשה נושבת בטויוטה, והחברה שקנתה לעצמה בעשורים האחרונים מוניטין של יצרנית מכוניות יעילות ומוצלחות אבל מאוד משעממות לנהיגה עושה מאמצים גדולים לקלוע שוב לטעמם של חובבי ההגה.
כחלק מאותה רוח החדשה שהנחיל טויודה באנשיו, חודדו עד מאוד היכולות הדינמיות של מרבית הדגמים של החברה, הושקה ה-GT86 ובעתיד צפויות להצטרף גם סופרה חדשה וכוחנית הנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים ואמורה להיכנס לנעליו הענקיות של הדור האייקוני משנות ה-90' שהפך לאגדה בקרב חובבי ההגה והדריפטים בפרט וכאמור, כעת אנו מתבשרים גם על בייבי GT86 שתפנה למי שיחפש רכב כיפי לנהיגה במחיר שפוי.